کد خبر: ۹۱۵۴۸۸
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۱

جاری شدن سیل در خراسان شمالی/ امدادرسانی به ۱۲۷ نفر و تخلیه ۳۶ منزل از سیلاب

مدیر عامل هلال‌احمر خراسان شمالی گفت: هلال احمر استان در پی بارندگی های شدید و سیلاب شب گذشته به ۱۲۷ نفر از متاثرین سیل در چهار شهر امدادرسانی کرد.
جاری شدن سیل در خراسان شمالی/ امدادرسانی به ۱۲۷ نفر و تخلیه ۳۶ منزل از سیلاب
آفتاب‌‌نیوز :

ابوالفضل محبان روز جمعه اظهار کرد: گزارشی روز گذشته مبنی بر وقوع سیل در چهار شهرستان راز و جرگلان، بجنورد، شیروان و آشخانه از مرکز کنترل و هماهنگی استان دریافت شد و بلافاصله ۱۰ تیم امداد و نجات برای امدادرسانی به مناطق سیل زده اعزام و ارزیابی اولیه توسط تیم‌ها انجام شد.

وی تصریح کرد: در این عملیات ۲۱ خانواده و بیش از ۱۲۷ نفر در چهار شهرستان درگیر سیل و آبگرفتگی امدادرسانی شدند.

مدیر عامل هلال‌احمر خراسان شمالی ادامه داد: اکنون تیم‌های عملیاتی جمعیت هلال احمر در این چهار شهرستان و سایر شهر‌های استان در حالت آماده باش هستند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی نیز در این خصوص گفت: ۳۶ باب منزل مسکونی در روستا‌های اطراف شهرستان‌های راز و جرگلان، مانه و سملقان که دچار آبگرفتگی شده بودند توسط امدادگران هلال احمر استان تخلیه شد.

غلامرضا شفیق اظهارکرد: ساعت اولیه وقوع بارندگی شدید و به دنبال آن سیلاب نیرو‌های هلال احمر خراسان شمالی همراه با تجهیزات به مناطق سیل زده اعزام شدند و اقدامات لازم را برای تخلیه آب منازل سیل زده انجام دادند.

وی افزود: سیلاب روزگذشته به آبنیه و کشاورزی شهرستان‌های راز و جرگلان، مانه و سملقان خسارت وارد کرده است که میزان آن در حال پیگیری است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی اضافه کرد: احتمال وقوع بارش‌های شدید همچنان پیش بینی شده است که تمامی دستگاه‌های خدمات رسان و امدادگران برای حادثه‌های احتمالی در حالت آماده باش هستند.

وی افزود: همچنین بر اثر بارندگی‌های شدید عصر روز گذشته راه آشخانه به شهرآباد مسدود شده بود که پس از فروکش کردن سیلاب نسبت به بازگشایی آن انجام شد.

شفیق گفت: با توجه به سیلاب‌های شدید استان توصیه می‌شود هنگام اعلام هشدار‌های هواشناسی کوهنوردان و عشایر از رفتن به ارتفاعات خودداری کنند.

خراسان شمالی با ۱۰ شهرستان دارای یک میلیون نفر جمعیت است که ۴۴ درصد از آن در روستا‌ها سکونت دارند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین