کد خبر: ۹۱۵۵۲۹
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۰
سومین مناظره انتخابات ۱۴۰۳

قالیباف: نباید اجازه دهیم بی‌حجابی اتفاق بیفتد / با فیلترینگ مخالفم!

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: نگاه برابر جنسیتی را قبول نداریم، اما عدالت جنسیتی در اولویت کار ما است.
قالیباف: نباید اجازه دهیم  بی‌حجابی اتفاق بیفتد / با فیلترینگ مخالفم!
آفتاب‌‌نیوز :

محمدباقر قالیباف جمعه شب؛ اول تیر ۱۴۰۳ با حضور در سومین مناظره انتخابات ۱۴۰۳ با عنوان «انسجام اجتماعی با حکمرانی فرهنگی» گفت: بدون شک خانواده مهمترین جایی است که باید مورد توجه دولت‌ها باشد و ما به آن توجه داریم.

وی تاکید کرد: اگر ایران قوی می‌خواهیم به خانواده قوی احتیاج داریم؛ اگر خانواده عنصر و سلول اصلی جامعه ما است زن محور این حرکت در خانواده است.

قالیباف بیان کرد: نگاه برابر جنسیتی را قبول نداریم، اما عدالت جنسیتی در اولویت کار ما است.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اهمیت نقش زنان گفت: امروز در خانواده زن به عنوان مادر، همسر و تربیت کننده فرزندان و مادرخرج در خانه است؛ زنان جبران همه کاستی‌ها و بی‌تدبیری، اشکال و مشکلات اقتصادی از سطح ملی تا خانواده را انجام می‌دهد.

وی با بیان این‌که «مادر غم‌خوار خانواده است»، افزود: مادر داده شغل و زندگی و مشکلات فرزندانش را دارد حتی بعد از آن که فرزندش ازدواج کند.

قالیباف ادامه داد: انقلاب، امام (ره) و شهدا این فرصت را فراهم کرد که خانم‌ها در اجتماع حضور پیدا کنند.

وی بیان کرد: قول می‌دهم در دولت «خدمت و پیشرفت» زنان را در دوراهی «زن خانه دار» باشد یا اینکه در جامعه حضور پیدا کند؛ بدون شک باید زمینه حضور هر دو را برای زنان فراهم کرده تا خودشان انتخاب کنند.

قالیباف با بیان این‌که «عنصر فرهنگ، زنانه‌ترین عنصر است»، گفت: در نشست‌ها و جلسه‌ها برای تصمیم‌گیری پیرامون موضوعات مروبط به زنان، ما مردان دور میز نشسته و بعضا بدون حضور آن‌ها تصمیم‌گیری می‌کنیم.

وی با اشاره به نقش زنان در دوران کرونا گفت: در آن دوران، زنان در خانواده پرستار، مسئول اقتصاد و معلم بچه‌ها بودند؛ زن پیشران پیشرفت ایران عزیز ما است.

بدپوششی و بی‌حجابی افت خانواده و جامعه ما است

قالیباف کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در بخش دوم مرحله اول مناظره گفت: بدپوششی و بی‌حجابی افت خانواده و جامعه ما است و نباید اجازه دهیم که اتفاق بیفتد، اما چگونه؟

وی توضیح داد: آقای پورمحمدی گفت لایحه عفاف و حجاب را پس می‌گیرند، اما این لایحه هنوز تبدیل به قانون نشده و در مسیر خودش است؛ همه بخش این لایحه به سمت کار‌های ایجابی است.

قالیباف بیان کرد: وقتی می‌گوییم چگونه، منظور این است که نمی‌شود بدون احترام و با تنش و خشونت کاری کرد؛ قطعا هر کدام از این کار‌ها محکوم است.

وی افزود: مسئولان مربوطه مثل مردم و جامعه و خانواده‌ها دغدغه ندارد. ۳۲ دستگاه مسئول با نقش فرهنگی و پیشگیری وجود دارد، اما وظایفشان را انجام نمی‌دهند لذا همه چیز خلاصه در یک دستگاه و پلیس می‌شود. بعد اتفاقاتی می‌افتد که هیچ کدام از ما نمی‌پسندیم و نباید هم رخ داد و حتما هم باید جلوی این رفتار‌ها را بگیریم.

قالیباف با اشاره به قانون جوانی جمعیت و خانواده گفت: ما با تصویب این قانون، روی بحث زن و خانواده ایستادیم. کلیات لایحه مبارزه با خشونت نیز در مجلس یازدهم تصویب شد و حتما در اولین فرصت در دستور مجلس قرار می‌گیرد.

وی به اقداماتش در شهرداری تهران در حوزه زنان اشاره و اظهار کرد: آن زمان مرکز مداخله برای زنان راه‌اندازی شد تا اگر مرد ناجوان‌مردی زنی را از خانه بیرون انداخت، او جایی برای ماندن در شب داشته باشد.

قالیباف یادآور شد: شهدخت برای دختران و شهربانو برای اوقات فراغت زنان و مهدکودک‌ها در تمام محلات راه اندازی شد تا حداقل دو ساعت زنان استراحتی کنند.

وی با بیان این‌که «شهر را با نگاه زنانه و نه نگاه مردانه و مردسالار مدیریت کردیم»، گفت: در حوزه اقتصاد زنان سرپرست خانوار را توانمند کردیم و بیش از ۱۲۰ مرکز کوثر برای آن‌ها راه‌اندازی شد.

قالیباف با اشاره به عملکردش در پلیس گفت: عملکرد به گونه‌ای بود که زنان در پلیس در سلسله مراتب فرماندهی درجه نظامی گرفت.

وی با بیان این‌که «جامعه هدف ما در برنامه هفتم خانواده است»، گفت: تاکید ما بر کوچک نشدن سفره خانواده برای حمایت از زن خانواده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین