کد خبر: ۹۱۵۵۴۲
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۲

پورمحمدی: مافیای VPN جیب مردم را خالی می‌کند

مصطفی پورمحمدی در سومین مناظره تلویزیونی درباره فیلترینگ گفت: فضای مجازی دنیای هزار رنگ فرصت‌ها و تهدیدهاست. یعنی همه فرصت‌ها در آن است در کنار تهدید‌های بسیار زیاد. اول باید آن را شناخت و اهمیتش را درک کرد، روی فرصت‌هایش دست گذاشت و تهدیدهایش را شناخت.
پورمحمدی: مافیای VPN جیب مردم را خالی می‌کند
آفتاب‌‌نیوز :

پورمحمدی   گفت: بدون فضای مجازی دیگر زندگی امکان‌پذیر نیست. بچه‌های ما از ابتدای زندگی با موبایل و بازی‌های کودکانه رشد کرده‌اند و دنیایشان با دنیای همه ما متفاوت است. برای مقابله با آسیب‌ها که بسیار هم نگران‌کننده است، نمی‌شود خود را از فرصت‌ها محروم کنیم. نمی‌شود فقط روی فیلترینگ مانور داد. البته تصمیمی بود که در یک مقطعی کار قابل دفاعی بود. ولی استمرارش نگران کننده و مشکل‌ساز.مافیای وی پی ان هم کیسه مردم را خالی می‌کند هم سرعت را محدود می‌کند و هم امنیت را تحت الشعاع قرار می‌دهد.

وی ادامه داد: باید از ابتدا روی ایجاد یک پیام رسان بسیار قوی تمرکز می‌کردیم. من این را در دولت یازدهم به طور جدی مطرح کردم. چون روی استفاده از فضای مجازی و اینترنت همیشه فعال بوده ام و کار‌های بزرگی در این حوزه کرده‌ام!

پورمحمدی گفت: تاکید کردم آن موقع که باید یک پیامرسان توانمند ایجاد کنیم که در منطقه قدرت برتر و در عرصه جهانی، حداقل جهان اسلام حرف برای گفتن داشته باشیم. اما متاسفانه هر نهادی راه افتاد که یک پیامرسان راه بیندازد! و اینطور شد که الان گرفتار شدیم. با یک پیامرسان شرقی صحبت کردیم آماده شراکت و سهیم شدن بودند، اما متاسفانه نشد و آقایان همه عقب‌نشینی کردند. رهبرانقلاب فرمودند اگر رهبر کشور نبودم رئیس فضای مجازی کشور می‌شدم که نشان می‌دهد که این موضوع چقدر مهم است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین