کد خبر: ۹۱۵۶۲۸
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۷

تیراندازی دسته‌جمعی در «آرکانزاس» آمریکا؛ ۱۳ نفر کشته و زخمی شدند

در پی حادثه تیراندازی در یک فروشگاه مواد غذایی در آرکانزاس آمریکا سه نفر کشته و ۱۰ تن دیگر نیز زخمی شدند.
تیراندازی دسته‌جمعی در «آرکانزاس» آمریکا؛ ۱۳ نفر کشته و زخمی شدند
آفتاب‌‌نیوز :

این حادثه روز گذشته (جمعه) رخ داد و دو افسر پلیس نیز در میان مصدومان هستند.

مقامات پلیس اعلام کردند فرد مظنون این حادثه در پی تیراندازی نیروهای پلیس زخمی شده است. همچنین گفته شده که جراحات افسران پلیس شدید نبوده است.

ویدئوی منتشر شده در شبکه های اجتماعی حداقل یک نفر را نشان می دهد که در پارکینگ افتاده است، در حالی که ویدئوی دیگری صدای شلیک چندین گلوله را ضبط کرده است.

همچنین ویدئوی دیگری هم نشان می‌دهد نیروهای امدادی در حال امدادرسانی در محل حادثه هستند.

این حادثه جدیدترین مورد تیراندازی جمعی است که در یک فروشگاه مواد غذایی در ایالات متحده رخ می دهد.

در همین حال طبق آمارهای رسمی، تا روز گذشته حداقل ۲۳۴ مورد تیراندازی دسته جمعی در ایالات متحده در سال جاری رخ داده است.

تیراندازی‌های دسته جمعی به حوادثی گفته می‌شود که در آن‌ها دست‌کم چهار نفر مورد اصابت گلوله قرار می‌گیرند و وقوع حوادثی از این دست طی سال های اخیر در ایالات متحده افزایش یافته است.

به گزارش روزنامه گاردین، چنین نرخ بالایی از تیراندازی های دسته جمعی در ایالات متحده باعث شده است که برخی در این کشور خواهان کنترل قابل توجه و معنادار استفاده از اسلحه باشند. اما دولت فدرال عمدتاً نتوانسته یا نمی‌خواهد به این درخواست‌ها توجه کند.

فعالان و حامیان کنترل سلاح در آمریکا در ابتدا تصور می‌کردند که دولت فعلی بتواند موجب اقداماتی در زمینه جلوگیری از خشونت با اسلحه در این کشور شود ولی با گذشت سال‌ها از ریاست‌جمهوری بایدن این امیدها به یأس و سرخوردگی تبدیل شده است.

قوانین مرتبط با استفاده از اسلحه در آمریکا موضوعی سیاسی در این کشور بوده است. در حالی که دموکرات ها خواستار مقررات سخت‌گیرانه‌تر هستند، جمهوری خواهان مالکیت اسلحه را به عنوان یک حق غیرقابل انکار می‌دانند و این درحالی است که هر سال به تعداد و تلفات این قبیل کشتارها و ناامنی بیشتر در شهرها و ایالات مختلف افزوده می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین