کد خبر: ۹۱۵۷۲۳
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۰

در سفر مسعود پزشکیان به شیراز چه گذشت؟

مسعود پزشکیان نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ادامه سفر‌های انتخاباتی خود بعدازظهر امروز - شنبه - وارد شیراز شد.
در سفر مسعود پزشکیان به شیراز چه گذشت؟
آفتاب‌‌نیوز :

مسعود پزشکیان نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ادامه سفر‌های انتخاباتی خود بعدازظهر امروز - شنبه دوم تیرماه - وارد شیراز شد و در فرودگاه شهید دستغیب مورد استقبال محمدجواد آذری جهرمی وزیر سابق ارتباطات و فناوری، فرماندار شیراز، محمد ابراهیم انصاری لاری استاندار اسبق فارس، آیت‌اله رزمجو رئیس ستاد دانشگاهیان، رحیمی استاندار دولت روحانی، عالیشوندی و امیری فرمانداران سابق دولت، سید محمد علی افشانی استاندار سابق فارس در دولت روحانی و شهردار سابق تهران، دیگر چهره‌های سیاسی فارس و حامیان خود قرار گرفت.

مسعود پزشکیان در دیدار با مادر شهید علیرضا آذری جهرمی در فرودگاه شهید دستغیب شیراز گفت: قول می‌دهم پای حرف خود بایستم و به مردم خدمت کنم.

وی اظهار داشت: همانطور که پای فرزندان خود ایستاده‌ام پای مردم و دختران مردم هم ایستاده ام.

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری در مسیر ورود به سالن فرودگاه شیراز در سخنانی کوتاه در پاسخ به سوالی درمورد پیش‌بینی نتیجه انتخابات، گفت: هرچه پیش آید خوش آید.

پزشکیان همچنین درخصوص میزان مشارکت در انتخابات با بیان اینکه امیدوارم مشارکت به نحوی باشد که اعتماد ملی و افتخار کشورمان در نگاه خارجی‌ها افزایش یابد، افزود: مردم با حضور پای صندوق رأی برای کشور قدرت تولید کنند.

وی یادآورشد: ما ایرانی‌ها اگر بتوانیم در روند حاکمیت کشور مشارکت داشته باشیم، بیگانگان طمع نخواهند کرد که خللی در داخل کشور به وجود بیاورند و ناامید می‌شوند از اینکه بتوانند با تنش و جنگ کشور را به هم بریزند.

پزشکیان در پاسخ به این سؤال که آیا از حضور در انتخابات راضی است؟ تصریح کرد: وظیفه‌ای احساس می‌کردم و تاجایی که می‌شد و از دست ما برمی‌آمد، شور و شوق ایجاد کردم و تلاشم را می‌کنم، بقیه‌اش با خدا است.

وی همچنین در مورد واکنش مردم به حضور او در عرصه انتخابات، گفت: من همان آدم قبل هستم، در ذهن من این توهم به وجود نیامده که عوض شده‌ام. این که مردم تصور کنند من تافته جدابافته‌ای هستم برای من سخت است، من جزو همین مردم هستم. از استقبال مردم شرمنده‌ام. با هم می‌توانیم مملکت را درست کنیم و افتخارات گذشته را برگردانیم.

استقبال از پزشکیان در فرودگاه شیراز

مسعود پزشکیان نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ادامه سفر خود به شیراز با حضور در گلزار شهدا و نثار فاتحه به مقام والای شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ادای احترام کرد.

زیارت حرم مطهر احمد بن موسی شاهچراغ (ع) و سپس سخنرانی در جمع مردم فارس از ساعت ۱۶:۳۰ در ورزشگاه شهید دستغیب، مهمترین برنامه‌های سفر این نامزد ریاست جمهوری به استان فارس است.

پزشکیان در ادامه با حضور در حرم شاهچراغ (ع) به زیارت و اقامه نماز پرداخت و سپس بر سر مزار شهدای شاهچراغ حاضر و به مقام شامخ این شهدا ادای احترام کرد.

حال و هوای حامیان مسعود پزشکیان پیش از سخنرانی او در ورزشگاه شهید دستغیب شیراز

در ادامه حامیان مسعود پزشکیان در شیراز با شعار‌های " شیر ژیان آمده، پزشکیان آمده" و پزشکیان جونمه، رئیس جمهورمه" و " پزشکیان زنده باد، خاتمی پاینده باد" از او استقبال کردند.

رئیس ستاد انتخاباتی مسعود پزشکیان در فارس: انتظار داشتیم سفر‌های استانی را از فارس شروع کنید

عبدالرزاق موسوی رئیس ستاد انتخاباتی پزشکیان در ورزشگاه شهید دستغیب شیراز با اشاره به اینکه انتظار داشتیم سفر‌های استانی را از فارس شروع کنید، گفت: حضور آقای پزشکیان را در مهد تمدن‌های کهن هخامنشی گرامی می‌داریم. به شهر شیراز شهر زندگی مسالمت آمیز ادیان خوش آمدید.

وی افزود: انتظار ما این بود که دکتر پزشکیان سفر خود را همچون آقای خاتمی از این استان آغاز می‌کردند چرا که این استان پیام آور آزادی، عدالت، انسانیت و مردمداری برای جهانیان است. به امید پیروزی در هشتم تیرماه و نمایشی باشکوه مانند دوم خرداد ۷۶.

در ادامه این برنامه و قبل از سخنان پزشکیان چند دانشجو به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود پرداختند. یکی از این دانشجویان خطاب به پزشکیان گفت: حال ما جوانان ایران خوب نیست، جوانان وطن نه آزادی دارند و نه آینده و بسیار از شرایط فعلی به ستوه آمده و فرار را بر قرار ترجیح می‌دهند. 

این دانشجو ادامه داد: برای یک زندگی معمولی باید بجنگند. هرچه متخصص‌تر بیکارتر. حالا که به صحنه آمده اید باید قول دهید با تشکیل یک دولت، دل متخصصان را به دست آورید. متعهد شوید با کسانی که شما را انتخاب می‌کنند روراست باشید و بجز اراده ملت و تخصص و کارآمدی هیچ چیز دیگری در میان نباشد. در مقابل کسانی که سنگ اندازی می‌کنند کوتاه نیایید. 

وی بیان داشت: نان از سفره‌های مردم روز به روز رخت بر می‌بندد و همگان می‌دانند که دوای این مشکل جز رفع تحریم‌ها هیچ چیز دیگر نخواهد بود. از شما انتظار داریم که دلیرانه بمانید تا ایران و فرزندان ایران بمانند.

دیگر دانشجوی دهه هشتادی نیز در سخنانی گفت: به نمایندگی از دانشجویان اینجا هستم تا صدای سرکوب شده آن‌ها را به گوش برسانیم. روزی گفتیم برای شرمندگی برای بی پولی برای حسرت یک زندگی معمولی برای اقتصاد دستوری. گفتیم و گفتند، اما کسی نبود که صدای ما باشد و صدای ما را بشنود. اما اکنون آمده ایم که بگوییم برای خورشید پس از شب طولانی اینجا هستیم.

وی عنوان کرد: به ما قول می‌دهید که زمانی که رئیس جمهور شدید عزت دانشجو را بازگردانید؟ آیا قول می‌دهید که دوباره فعالیت آزاد و مستقل در دانشگاه داشته باشیم و عدالت جنسیتی، فرهنگی و قومیتی را برقرار می‌کنید؟ موضع آشکار شما در مقابل جنبش زن زندگی آزادی چیست؟ نرخ بیکاری را چند درصد می‌کنید، واقعی یا آمارسازی؟ آیا بعد از انتخابات باز هم به سراغ ما می‌آیید یا ما را به خیر و شما را به سلامت. می‌خواهیم با صدای بلند بگوییم اگر آمده اید در این مسیر با ما باشید ما هم شما را تنها نخواهیم گذاشت، ما دانشجویان آمده ایم برای ساختن ایران.

در ادامه این برنامه سید محمدعلی افشانی معاون امور استان‌های ستاد پزشکیان گفت: درود خداوند بر شما مردم فرهنگ ساز و تمدن ساز فارس که با این شور و شکوه کاری کردید که زبان از تشکر قاصر است

به عنوان خدمتگزار سابق شما از همه شما متشکرم. سپاسگزارم که این چنین در این امر مهم و سرنوشت ساز حضور دارید. انتظار است که شهر به شهر، روستا به روستا و خانه به خانه تا پیروزی دکتر پزشکیان ادامه دهید.

وی افزود: در عصر و زمانه‌ای که سیاستمدار راستگو بودن کیمیا است آقای پزشکیان سیاستمداری راستگو و عدالت خواه است. عدالت خواهی وی پاسخی خواهد بود به خواسته‌های شما و رسیدن به آزادی که از مسیر عدالت می‌گذرد. چراکه خواستن آزادی بدون عدالت مانند انتظار باران بدون ابر است.

حضور پزشکیان در جمع حامیان خود در ورزشگاه شهید دستغیب

در پایان نیز پزشکیان به ایراد سخن پرداخت و بار دیگر با تاکید بر اینکه صدای همه اقشار مردم خواهم بود، اظهار داشت: به پای صندوق‌های رأی بیایید تا صدای شما باشم.

«سعید جلیلی»، «سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی»، «محمد باقر قالیباف»، «علیرضا زاکانی»، «مصطفی پورمحمدی» و «مسعود پزشکیان» داوطلبان تایید صلاحیت شده چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری هستند.

چهاردهمین انتخابات ریاست‌جمهوری ایران برای انتخاب نهمین رئیس‌جمهور جمعه هشتم تیر ۱۴۰۳ در سراسر کشور و سفارتخانه‌ها و نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در سایر کشور‌ها برگزار می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین