کد خبر: ۹۱۵۷۴۱
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۱
تبلیغات

برای خرید تور روسیه به چه نکاتی توجه کنیم؟

جاذبه‌های تاریخی و بخش‌های مدرن روسیه، همه‌ساله گردشگران زیادی را به این کشور جذب می‌کنند. سفر به روسیه در بین هم‌وطنان ما نیز محبوبیت زیادی دارد...
برای خرید تور روسیه به چه نکاتی توجه کنیم؟
آفتاب‌‌نیوز :

روسیه کشوری پهناور است که امپراتوری تزار‌ها و انقلاب سوسیالیستی را به خود دیده و تاریخچه‌ای پرفرازونشیب دارد. این کشور که همیشه در تحولات تاریخی ما نیز نقش داشته، نه‌تن‌ها پُر از بنا‌های اعجاب‌انگیز است، بلکه تنوع زیست‌محیطی آن نیز نظر گردشگران را جلب می‌کند. به همین دلیل، بسیاری از هم‌وطنان ما علاقه‌مندند که به این کشور سفر کنند. بااین‌حال، پیش از خرید تور روسیه، نکاتی وجود دارند که حتماً باید آن‌ها را مدنظر قرار دهید.

سفر به روسیه ویزا می‌خواهد

اولین نکته‌ای که پیش از خرید تور روسیه اهمیت دارد، این است که سفر به این کشور، نیاز به اخذ ویزا خواهد داشت. ویزای روسیه در انواع توریستی، تجاری، خصوصی، کاری، و تحصیلی ارائه می‌شود و شما باید برای اخذ ویزای توریستی این کشور اقدام کنید. این ویزا مختص افرادی است که قصد دارند تا با اهداف گردشگری، برای مدت کوتاهی در روسیه اقامت داشته باشند.

ویزای توریستی روسیه توسط سفارت این کشور در ۲ نوع چهارده روزه و یک ماهه ارائه می‌شود. پس از اخذ ویزا، تمدید زمان آن امکان‌پذیر نیست؛ ازاین‌رو، پیش از اقدام برای آن، باید حتماً برنامه سفر خود را بادقت بررسی کنید. ویزای روسیه به شما اجازه می‌دهد تا در هرکدام از شهر‌های این کشور که می‌خواهید حضور داشته باشید.

مدارک لازم برای دریافت ویزای روسیه

اصولاً اخذ ویزای هر کشوری به یک‌سری مدارک نیاز دارد و ویزای روسیه نیز از این قضیه مستثنا نیست. مدارک موردنیاز برای اخذ این ویزا شامل موارد زیر هستند:

•    پاسپورت با حداقل ۶ ماه اعتبار
•    دو قطعه عکس ۴*۳ با پس‌زمینه سفید
•    رسید نهایی هتل یا سایر اقامتگاه‌ها
•    بلیط نهایی رفت و برگشت
•    فرم مشخصات فردی
•    فرم تعهد بازگشت به کشور

با بهترین زمان سفر به روسیه آشنا شوید

کشور روسیه در اوراسیا و نیم‌کره شمالی زمین واقع شده و به‌خاطر نزدیکی به قطب شمال، آب‌وهوایی بسیار سرد دارد. در اغلب روز‌های سال، مردم این کشور شاهد بارش برف هستند و به همین خاطر، اسکی یکی از ورزش‌های محبوب آن‌ها است. درواقع، برخلاف اغلب کشور‌های همسایه ایران که در تابستان، بسیار گرم هستند، در این فصل از سال، هوای روسیه مطبوع می‌شود و فرصت مناسبی را برای لذت‌بردن از زیبایی‌های این کشور فراهم می‌کند. خصوصاً دمای هوای دو شهر مشهور روسیه، یعنی مسکو و سنت پترزبورگ، در تابستان به ۳۰ درجه می‌رسد و در تور روسیه تابستان ۱۴۰۳ می‌توانید به‌راحتی به تماشای خیابان‌ها و بنا‌های باشکوه این شهر‌ها بروید.

آشنایی با واحد پول روسیه

برای سفر به روسیه، شما می‌توانید دلار یا پول رسمی این کشور را به‌همراه داشته باشید. واحد رسمی پول روسیه روبل است که به‌صورت سکه یا اسکناس در دسترس قرار دارد. هر روبل نیز شامل ۱۰۰ کوپَک می‌شود. برای پرداخت هزینه‌ها و خرید اجناس در این کشور، می‌توانید از سکه‌های ۵ تا ۱۰ کوپکی یا سکه‌های ۵ و ۱۰ روبلی استفاده کنید. همچنین، اسکناس‌های رایج روسیه نیز ۱۰ تا ۵۰۰۰ روبل را شامل می‌شوند.

برای خرید تور روسیه به چه نکاتی توجه کنیم؟

هزینه سفر به روسیه چقدر است؟

در سفر به روسیه، شما با دو نوع هزینه مواجه هستید. یکی از این هزینه‌ها مربوط به تور است که بلیط هواپیما، محل اقامت و اخذ ویزا را در بَر می‌گیرد. مابقی هزینه‌ها نیز شامل غذا، حمل‌ونقل، سوغاتی، خرید و سرگرمی‌های این کشور می‌شوند. به‌طور کلی، هتل‌های روسیه قیمت بالایی دارند و هزینه یک شب اقامت در آن‌ها، تا ۲۰۰ دلار نیز می‌رسد. بااین‌حال، هتل‌ها و اقامتگاه‌های اقتصادی‌تری هم در این کشور وجود دارند که شما می‌توانید با ۱۰ تا ۴۰ دلار برای هر شب، آن‌ها را رزرو کنید.

قیمت بلیط هواپیما نیز توسط ایرلاین‌ها و براساس کلاس پروازی، مدل هواپیما و تاریخ سفر تعیین می‌شود. از طرفی، هزینه‌های نوع دوم به خودتان بستگی دارد و شما می‌توانید با وسایل نقلیه عمومی رفت‌وآمد کنید یا اینکه به تماشای بنا‌های ارزان‌تر این کشور بروید. البته باید به این نکته توجه داشته باشید که به‌خاطر شلوغی شهر‌های روسیه در تابستان، قیمت تور‌های این کشور و اغلب هزینه‌های دیگر افزایش می‌یابند.

وسایل حمل و نقل عمومی روسیه

گفتیم که حمل‌ونقل، یکی از هزینه‌های مسافران روسیه است و اگر شما با وسایل نقلیه عمومی رفت‌وآمد کنید، طبیعتاً هزینه‌هایتان کاهش چشمگیری خواهند داشت. در شهر‌های این کشور، امکان تردد با تاکسی، مارشروتکا (مینی‌بوس شهری)، اتوبوس برقی، تراموا، مترو و حتی قایق فراهم شده است. دراین‌بین، تاکسی‌های شهری نرخ بالایی دارند و مترو مقرون‌به‌صرفه‌ترین گزینه به حساب می‌آید. سیستم‌های اتوبوسرانی و متروی روسیه نیز بسیار پیشرفته هستند و در اغلب خیابان‌ها ایستگاه دارند. بنابراین، شما می‌توانید به‌صورت آنلاین بلیط مترو را تهیه کرده و به‌راحتی در شهر‌های این کشور تردد کنید.

برای خرید تور روسیه به چه نکاتی توجه کنیم؟

بهترین هتل‌های روسیه را انتخاب کنید

در شهر‌های روسیه، هتل‌هایی بسیار مجلل و منحصربه‌فرد ساخته شده‌اند. این هتل‌ها همه‌ساله میزبان گردشگرانی از سراسر دنیا هستند و خدمات بی‌نظیری را به آن‌ها ارائه می‌دهند. پس بیایید تا با ۱۰ نمونه از بهترین هتل‌های روسیه آشنا شویم:

•    هتل تاریخی متروپل مسکو در فاصله ۳ دقیقه‌ای تا کاخ کرملین 
•    هتل باشکوه الکساندر هاوس در منطقه تاریخی کولومنا 
•    هتل لوکس هرمیتاژ در سنت پترزبورگ
•    هتل فور سینز لاین پالاس سنت پترزبورگ در نزدیکی موزه ارمتیاژ
•    هتل سنت رجیس مسکو با چشم‌انداز میدان سرخ
•    هتل ریتز کارلتون مسکو در مجاورت کاخ کرملین
•    هتل رادیسون رویال واقع در بین رودخانه و کاخ سفید مسکو
•    هتل حیات ریجنسی سوچی در مجاورت باغ گیاه‌شناسی و موزه هنر
•    هتل گاما سنت پترزبورگ در نزدیکی کلیسای سنت اسحاق
•    هتل دومینا پرستیژ سنت پترزبورگ با فاصله‌ای کوتاه تا کلیسای جامع سنت آیزاک

الفبای سفر؛ متخصص در اجرای تور روسیه

جاذبه‌های تاریخی و بخش‌های مدرن روسیه، همه‌ساله گردشگران زیادی را به این کشور جذب می‌کنند. سفر به روسیه در بین هم‌وطنان ما نیز محبوبیت زیادی دارد و تور این کشور، سفری لوکس به حساب می‌آید. ازآنجایی‌که هزینه بلیط هواپیما، اقامت در هتل و... در روسیه نسبتاً بالا است، شما باید بتوانید که بدون واسطه و با بهترین امکانات، تور این کشور را خریداری کنید. در همین راستا، آژانس هواپیمایی الفبای سفر، بهترین تور‌های روسیه را با خدماتی منحصربه‌فرد و با بهترین قیمت برایتان در نظر گرفته است. برای رزرو این تورها، در وب‌سایت الفبای سفر و از گزینه «تور روسیه»، انواع تور‌های این کشور را مشاهده کنید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین