کد خبر: ۹۱۵۷۷۹
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۳

تقویت همکاری‌های امنیتی کره جنوبی، آمریکا و ژاپن

وزیر خارجه کره جنوبی از توافق امنیتی این کشور با ژاپن و آمریکا خبر داد.
تقویت همکاری‌های امنیتی کره جنوبی، آمریکا و ژاپن
آفتاب‌‌نیوز :

چو تائه یول وزیر خارجه کره جنوبی در جریان یک نشست خبری اعلام کرد: پس از امضای معاهده امنیتی جدید میان روسیه و کره شمالی در جریان سفر ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه به پیونگ یانگ، سئول، توکیو و واشنگتن بر سر افزایش همکاری‌های امنیتی به توافق رسیدند.

به گزارش بامداد یکشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری یونهاپ، وزیر خارجه کره جنوبی، گفت: پس از سفر پوتین به کره شمالی، در چندین تماس تلفنی با آنتونی بلینکن و یوکو کامیکاوا همتایان آمریکایی و ژاپنی خود، رایزنی‌های زیادی در این خصوص انجام دادیم. چو در ادامه این نشست خبری با بیان اینکه در پاسخ به تهدید‌های کره شمالی، با وزیران خارجه آمریکا و ژاپن توافق کردیم که اتحاد و همکاری امنیتی میان سه کشور را تقویت کنیم، افزود: همچنین در رایزنی‌های انجام شده تصمیم گرفته شد که سئول، واشنگتن و توکیو برای رهبری پاسخ‌های سختگیرانه جامعه بین‌المللی به اقدامات تحریک‌آمیز پیونگ یانگ، همکاری نزدیک خود را افزایش دهند.

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه ۳۰ و ۳۱ خردادماه ۱۴۰۳ به کره شمالی و ویتنام سفر کرد. به گفته یوری اوشاکوف دستیار پوتین در امور سیاست خارجی، سفر پوتین به کره شمالی پس از ۲۴ سال، تاریخی و دوستانه بوده است. رهبر کره شمالی ۹ ماه پیش در سفری به شرق دور روسیه با پوتین دیدار کرده بود.

سفر پوتین در حالی انجام شد که روسیه و کره شمالی تحت تحریم‌های شدید غرب قرار دارند و گرم شدن روابط آن‌ها موجب نگرانی در اروپا و آمریکا شده است.

غرب مدعی است که کره شمالی به روسیه سلاح داده و مسکو از آن‌ها در جنگ علیه اوکراین استفاده کرده است، اما مسکو و پیونگ یانگ این اتهام را رد کرده‌اند.

از سوی دیگر رئیس جمهور روسیه به دنبال امضای توافق مشارکت راهبردی جامع با کره شمالی، اعلام کرد که مسکو و پیونگ یانگ متعهد شدند که در صورت حمله به یک طرف، دیگری به کمک بیاید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین