کد خبر: ۹۱۵۹۲۱
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۲
تبلیغات

مصرف برق کولر گازی ۱۲۰۰۰ چند وات است؟

هنگام خرید کولر گازی، یکی از مسائل پر اهمیت برای خریداران میزان مصرف برق آن است. این مصرف برق در مدل‌های مختلف کولر‌ها متفاوت بوده و باید به طور دقیق بررسی شود. برای مثال، کولر گازی با ظرفیت ۱۲۰۰۰ بی تی یو در مقایسه با مدل‌های دیگر، معمولاً دارای مصرف برق کمتری است.
مصرف برق کولر گازی ۱۲۰۰۰ چند وات است؟
آفتاب‌‌نیوز :

برای دانستن میزان مصرف برق کولر گازی، نیاز به محاسبه توان مصرفی آن داریم. این توان بر حسب وات مشخص می‌شود و بستگی به ویژگی‌های فنی هر مدل دارد. به عنوان خریدار، می‌توانید با مشاهده برچسب انرژی کولر گازی و مشاوره با فروشنده، بهترین انتخاب را انجام دهید تا در طولانی مدت نه تنها به صرفه باشد بلکه مصرف انرژی هم به حداقل برسد. در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا درباره مصرف برق کولر‌های گازی general gold ۱۲۰۰۰ بیشتر آشنا شویم.

آیا اسپلیت مصرف برق زیادی دارد؟

میزان مصرف برق کولر‌های گازی به طور میانگین در هر ساعت بین ۳۰۰۰ تا ۳۵۰۰ وات است، که بر اساس تحقیقات، این مقدار حدود ۵ برابر مصرف کولر‌های آبی است. در کولر‌های اسپلیت، هر درجه افزایش دما در روز می‌تواند مصرف برق را بین ۵۰۰ تا ۷۰۰ مگا وات افزایش دهد، و اوج مصرف این کولر‌ها در تابستان معمولاً بین ساعات ۱۱ تا ۱۶ است.

با وجود کولر‌های گازی اینورتر، که مصرف برق کمتری نسبت به سایر کولر‌های گازی دارند و برخی موارد مصرف آن‌ها مشابه کولر‌های آبی است، پس این مورد حائز اهمیت است که این مدل‌ها به خاطر کارایی و مصرف انرژی بهتر، گزینه مناسبی برای خرید هستند.

جدول مصرف برق انواع کولر گازی

در جدول زیر سعی کردیم میزان آمپر و میزان کیلووات در ساعت برای کولرگازی‌های اینورتر و بدون اینورتر را برای شما جمع آوری کنیم. البته این اعداد تقریبی هستند و برای برند‌های مختلف این اعداد می‌تواند کمی متفاوت باشد.

 

نوع کولر گازی

اینورتر

بدون اینورتر

-

آمپر

کیلو وات ساعت

آمپر

کیلو وات ساعت

کولر گازی 9000

2

0.7

4

1

کولر گازی 12000

4

0.9

5

1.5

کولر گازی 18000

6

1.5 الی 2.5

7

3

کولر گازی 24000

7

7.3

8

10

کولر گازی 30000

9

8.79

10

12

مصرف برق کولر گازی ۱۲۰۰۰ چند وات است؟

نحوه محاسبه میزان مصرف برق کولر گازی

برای این که هزینه برق مصرفی کولر را محاسبه کنید باید ظرفیت کولر گازی و میزان مصرف برق آن را بدانید و از تعرفه برق هم با خبر باشید

برای محاسبه میزان مصرف برق کولر گازی مراحل زیر را دنبال کنید:

  • به دست آوردن میزان ظرفیت کولر گازی برحسب BUT
  • تبدیل ظرفیت کولر به تن (TON)
  • تبدیل تن به وات برای محاسبه میزان برق مصرفی براساس وات (W)
  • محاسبه میزان وات مصرفی در تعداد ساعات استفاده شده از کولر گازی در یک روز
  • تبدیل وات به کیلو وات (KW)
  • محاسبه هزینه برق مصرفی

مصرف برق کولر گازی ۱۲۰۰۰ چند وات است؟

همانطور که می‌دانید، ظرفیت کولر گازی و مصرف برق آن رابطه مستقیمی باهم دارند، بنابراین کولر‌هایی با ظرفیت کمتر، مانند کولر گازی ۱۲۰۰۰، مصرف برق کمتری نسبت به کولر‌هایی با ظرفیت بیشتر، مانند کولر گازی ۲۴۰۰۰ دارند.

برای محاسبه میزان مصرف برق کولر گازی ۱۲۰۰۰، شما باید مراحلی که گفتیم را انجام دهید. در این فرآیند، از میزان مصرف برق که در قبض برقتان ذکر شده است و تعداد ساعات استفاده از کولر گازی در روز، برای به دست آوردن عدد دقیق استفاده کنید.

آیا محل نصب اسپلیت، در میزان مصرف برق آن موثر است؟

یکی از عوامل اساسی در مصرف برق کولر‌های اسپلیت، محل نصب آن‌ها است. کولر‌های گازی می‌توانند باد را به فواصلی بین ۵ تا ۱۵ متر پرتاب کنند. بنابراین، انتخاب محل مناسب برای نصب کولر گازی بسیار حائز اهمیت است تا بتوان به بهترین شکل از آن استفاده کرد. علاوه بر این، فاصله مناسب پنل داخلی از سقف و زمین و نصب پنل خارجی در مکان‌هایی که جلوی نور مستقیم آفتاب نباشند، می‌تواند کمک کند تا کولر گازی در روز‌های گرم توانایی خنک کردن محیط را با مصرف کمتری از برق داشته باشد.

تفاوت میزان مصرف برق کولر گازی اینورتر با معمولی چقدر است؟

برای درک تفاوت میزان مصرف برق بین کولر‌های اسپلیت معمولی و کولر‌های اینورتر، باید با عملکرد سیستم کولر‌های اینورتر آشنا شوید. در کولر‌های گازی اینورتر، جریان برق متناوب به جریان مستقیم تبدیل می‌شود که باعث استارت تدریجی دستگاه می‌شود.

این فرآیند باعث کاهش فشار بر دستگاه، کاهش صدا و در نهایت کاهش مصرف برق کولر گازی می‌شود. کمپرسور‌های کولر‌های اینورتر نیز به دلیل تنظیم سرعت خود بر اساس نیاز خنک کنندگی، مصرف برق کمتری دارند. بنابراین، کولر‌های اینورتر نه تنها کارایی بهتری دارند بلکه مصرف برق کمتری نیز دارند، به خصوص کولر‌های اینورتر با کلاس A که کمترین مصرف برق را به همراه دارند. همچنین در طول مدت استفاده، هزینه مصرف برق کولر‌های اینورتر دار به طور قابل توجهی کمتر است.

نتیجه گیری

بنابراین، به طور کلی می‌توان گفت که کولر‌های اینورتر دار، به ویژه کولر‌های جنرال گلد، با توجه به عملکرد تدریجی و بهینه خود، توانایی خنک کردن بهتری را دارند و در نتیجه مصرف برق کمتری دارند. پس اگر قصد خرید کولر گازی با کیفیت و در این عین حال مصرف بهینه را دارید پس کولر گازی‌های جنرال گلد بهترین گزینه برای شما هستند.

برای خرید کولر جنرال گلد به نمایندگی رسمی آن یعنی فروشگاه جنرال گلد سر بزنید و محصول مناسب خود را انتخاب و خریداری کنید. همچنین در صورت وجود هر گونه سوال می‌توانید با تیم پشتیبانی جنرال گلد در تماس باشید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین