بعد از حذف اصلاح طلبان و میانه روها، جریان پایداری، در طول ۳ سال گذشته بر روی رقبای داخلی اردوگاه اصولگرایی متمرکز شد و در این مدت، بیشترین حملات را علیه قالیباف کرد تا او را از سپهر سیاسی ایران حذف کند و به یکه تاز عرصه سیاست در ایران تبدیل شود.
این تلاش، تا حد زیادی هم موفقیتآمیز بود به طوری که قالیباف در انتخابات مجلس در تهران، جایگاهی بهتر از چهارم به دست نیاورد.
هم اکنون که جبهه محافظهکاران با دو کاندیدای اصلی (قالیباف و جلیلی) و دو کاندیدای با ماموریت ویژه (زاکانی و قاضی زاده هاشمی) به میدان آمده و مسعود پزشکیان هم بازیشان بر هم زده است و اوضاع برخلاف پیش بینیها به نفعشان نیست، جبهه پایداری دو راهبرد برای حفظ جلیلی و حذف قالیباف و شکست پزشکیان در پیش گرفته است:
۱ - این جریان میکوشد با نظرسنجیهای ساختگی یا هجوم سازمان یافته به نظرسنجیهای اینترنتی و تغییر آنها به نفع جلیلی، چنین وانمود کند که جلیلی گزینه برتر انتخابات است و اگر قرار باشد یکی از دو نفر قالیباف و جلیلی ه نفع دیگری کنار بروند، این قالیباف است که باید انصراف دهد.
جریان پایداری در روزهای اخیر، در میدان نیز راهبرد مشابهی را تدارک دیده و با آوردن اتوبوسی حامیان به محلهای سخنرانی جلیلی در شهرهای مختلف و تصویربرداری و تدوین هدفمندانه مراسم او، حامیان مردمی جلیلی را بیشتر از آنچه هستند، نشان میدهد. به عنوان مثال فیلم ۵ - ۴ هزار نفری که برای سخنرانی جلیلی دور میدان امام اصفهان جمع شده بودند، طوری با تکرار صحنهها و شگردهای تدوین ارائه شده بود که اگر کسی متوجه ماجرا نباشد، فکر میکند تمام میدان پر از جمعیت بوده است و حال آن که هر چه بود، دور حوض بود!
جالب اینجاست که جریان جلیلی در حالی از این شگردها برای وادار کردن قالیباف به انصراف و خالی کردن دل قالیبافیها استفاده میکند که طرف مقابل، خودش استاد این کارهاست و احتمالاً در ستاد قالیباف به این نظرسنجیها و فیلمها نگاه میکنند و میخندند و میگویند: ما را سیاه نکن، ما خودمان زغال فروشیم!
۲ - اما راهبرد پایداری در برابر پزشکیان - که نقطه ضعفی در زندگیاش نیافتهاند تا بر رویش مانور دهند -این است که تا جای ممکن، مشارکت پایین باشد و از هرگونه اقدامی که باعث تحریم آرای خاکستری و به میدان آمدن آنها باشد، خودداری کنند. نمونهاش توئیت نبویان از بزرگان جبهه پایداری است که امروز خطاب به هواداران جلیلی نوشت که دیگر در سخنرانیهای ظریف، درگیری درست نکنند.
پایداری چیها میدانند که هر چه بیشتر مردم در روز انتخابات در خانه بمانند، شانس جلیلی برای پیروزی بیشتر است و بنابراین «عمق راهبردی» آنها مبتنی بر مشارکت حداقلی حامیان خودشان است تا در روز ۹ تیر، شاهد این خبر باشند: «سعید جلیلی رئیس جمهور ایران شد».