کد خبر: ۹۱۶۱۵۷
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۵
رئیس کل دادگستری مازندران خبر داد

رهایی یک محکوم به قصاص نفس از چوبه دار

با حضور رئیس کل دادگستری مازندران، مدیرکل زندان‌های استان و دیگر مقامات قضایی، با گذشت قطعی اولیای دم و کمک‌های خیرین و تلاش اعضای شورای حل اختلاف زندان‌های استان، یک محکوم به قصاص در راستای پویش «به احترام مولای متقیان امام علی(ع) می‌بخشم» بعد از گذشت حدود ۳ سال، از چوبه دار رهایی یافت.
رهایی یک محکوم به قصاص نفس از چوبه دار
آفتاب‌‌نیوز :

عباس پوریانی، رئیس کل دادگستری مازندران، در دیدار با اولیای دم مقتول، ضمن تقدیر از اقدام بزرگ و دشوار این خانواده، با اشاره به آیاتی از قرآن کریم در خصوص عفو و بخشش، گذشت این خانواده گرامی را امری قابل تحسین و بسیار ارزشمند برشمرد و افزود: از این خانواده گرانقدر و همه افرادی که به نوعی در اخذ این رضایت نقش داشتند، تشکر می کنم. 

پوریانی با اشاره به راه‌اندازی پویش «به احترام مولای متقیان امام علی(ع) می‌بخشم» در استان مازندران، اظهار کرد: برقراری صلح و سازش بین طرفین پرونده و حل اختلافات و منازعات امری بسیار سخت و دشوار است و فرهنگ صلح و سازش باید در جامعه جاری شود.

رئیس کل دادگستری مازندران با بیان اینکه ارتقای فرهنگ صلح و سازش در جامعه، کاهش ورودی پرونده به محاکم قضایی را به دنبال خواهد داشت، تاکید کرد:  کاهش ورودی پرونده‌ها و رفع اطاله دادرسی مورد تاکید است که این موارد قطعاً نقشه راه و مورد توجه ویژه خواهد بود.

در ادامه با حضور رئیس کل دادگستری مازندران و مدیر کل زندان‌های استان، سفیران صلح و سازش اداره کل زندان‌های استان مازندران در قالب همایش سفیران صلح و سازش مورد تقدیر قرار گرفتند.

مدیرکل زندان های استان مازندران نیز در این گردهمایی گفت: طی سال گذشته و در راستای صلح و سازش بین طرفین پرونده، برای ۴۱ زندانی محکوم به قصاص نفس رضایت قطعی و برای ۶۴ نفر رضایت مشروط اخذ شد. همچنین در سال جاری نیز تاکنون برای ۷ نفر از زندانیان رضایت قطعی و برای ۵ نفر رضایت مشروط اخذ شده است.

علی استادی افزود: همکاران شوراهای حل اختلاف زندان های استان نیز اقدامات بسیار خوبی در سال گذشته انجام دادند و در این راستا بین ۸۲۱ نفر صلح و سازش برقرار شد؛ امسال نیز تاکنون بین ۲۸۷ نفر صلح و سازش برقرار شده است.

در ادامه رئیس کل دادگستری مازندران در بازدید از ندامتگاه محکومین مواد مخدر استان، با تعدادی از مددجویان به صورت چهره‌به‌چهره دیدار و به درخواست‌های این افراد رسیدگی و در حاشیه این بازدید اظهار کرد: به ۱۳۵۰ نفر از واجدین شرایط، به مناسبت هفته قوه قضائیه و عید سعید غدیر مرخصی اعطا شد.

رئیس کل دادگستری مازندران با بیان اینکه مددجویان در زمان حضور در مرخصی باید نسبت رفتار و کردار خود در جامعه دقت داشته باشند، ادامه داد: این اعطای مرخصی، می‌تواند زمینه‌ای برای آزادی کامل این افراد باشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین