کد خبر: ۹۱۶۱۶۲
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۷
تبلیغات

راهنمای ۱۰ فرودگاه برتر کانادا در شهر‌های مختلف

طولانی بودن مسیر پرواز تا کانادا موجب خستگی مسافرین به این کشور می‌شود. به همین دلیل فرود در یک فرودگاه خوب با امکانات مناسب، می‌تواند از حجم خستگی مسافران کم کند. ۱۰ فرودگاه برتر کانادا در شهر‌های مختلف که در ادامه این مطلب معرفی می‌کنیم، شرایط خوبی را برای مسافران فراهم می‌کنند.
راهنمای ۱۰ فرودگاه برتر کانادا در شهر‌های مختلف
آفتاب‌‌نیوز :

پس از اخذ ویزای توریستی کانادا یا هریک از دیگر انواع ویزای این کشور، باید برنامه‌ریزی دقیقی برای سفر یا مهاجرت خود داشته باشید.

اولین ورود شما به خاک کانادا تاثیر زیادی در تجربه شما دارد و بهتر است همه چیز در بهترین حالت ممکن باشد. حضور در یک فرودگاه دارای امکانات مناسب، به شما این امکان را می‌دهد تا انرژی بیشتری برای ادامه پروسه مهاجرت یا سفر خود داشته باشید. با توجه به تعداد بالای فرودگاه‌های این کشور در شهر‌ها و ایالت‌های مختلف، بهتر است با بهترین فرودگاه‌های کانادا آشنا باشید تا تجربه خوبی برای شما رقم بخورد؛ پس تا آخر مطلب همراه ما باشید و حتما سری به سایت شورای گردشگری کاناد https://tiac-aitc.ca/ بزنید.

معرفی ۱۰ فرودگاه کانادا در شهر‌های مختلف

کانادا دارای یکی از بهترین سیستم‌های حمل و نقل است و به تبع آن، فرودگاه‌های مدرن و بسیار زیبایی در شهر‌ها و ایالت‌های مختلف آن وجود دارد. به نقل از وب سایت اداره حمل و نقل هوایی کانادا https://tc.canada.ca/en ۱۰ فرودگاه برتر کانادا در شهر‌های مختلف این کشور می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱.     فرودگاه بین‌المللی ونکوور (YVR)؛ انتخاب اول مسافران

فرودگاه ونکوور (Vancouver International Airport) که با نام YVR شناخته می‌شود، بهترین فرودگاه کانادا در سال ۲۰۲۳ البته از نگاه مسافران بوده است. سازمان بین‌المللی رتبه‌بندی حمل‌و‌نقل هوایی (Skytrax) هم این فرودگاه را به عنوان بهترین فرودگاه آمریکای شمالی در ۱۰ سال گذشته انتخاب کرده است. طبق گفته وب سایت انجمن فرودگاه‌های کانادا https://canadasairports.ca/ این فرودگاه دارای دو ترمینال اصلی و جنوبی بوده و ۳ باند پرواز دارد.

مسافران در تمامی بخش‌های آن به اینترنت دسترسی دارند و امکانات بسیار خوبی برای رفاه هرچه بیشتر آن‌ها در نظر گرفته شده است. ارائه خدمات با‌کیفیت جهانی، امکان پیمایش آسان توسط مسافران، معماری و دکوراسیون خیره‌کننده و امکانات رفاهی و تفریحی متعدد، دلایل شهرت این فرودگاه و انتخاب آن به عنوان یکی از ۱۰ فرودگاه برتر کانادا در شهر‌های مختلف به شمار می‌روند.

۲.     فرودگاه بین‌المللی تورنتو پیرسون (YYZ)؛ بزرگترین فرودگاه کانادا 

فرودگاه بین‌المللی تورنتو پیرسون

فرودگاه پیرسون تورنتو (Toronto Pearson International Airport) به عنوان بزرگ‌ترین فرودگاه کانادا در نگاه اول کمی شما را گیج می‌کند. با این حال برای تردد در بخش‌های مختلف آن دچار مشکل نخواهید شد چرا که امکانات فوق‌العاده‌ای برای پیمایش راحت و سریع در آن تعبیه شده است. جالب است بدانید که فرودگاه تورنتو ۴۶۱۳ هکتار وسعت دارد و از ۵ باند پروازی تشکیل شده است. این فرودگاه همچنین دو ترمینال مسافری داخلی و بین‌المللی (ترمینال ۱ و ۳) و ۱۰۶ گیت دارد.

بیشتر پرواز‌های بین‌المللی این فرودگاه به‌جز پرواز‌های ایر کانادا از طریق ترمینال T۳ انجام می‌شوند. دسترسی عالی به مرکز شهر تورنتو، برخورداری از امکانات رفاهی و تفریحی متعدد، امکان پیمایش آسان توسط مسافران و طراحی و دکوراسیون مدرن و پیشرفته، دیگر ویژگی‌های این فرودگاه به شمار می‌روند.

۳.     فرودگاه بین‌المللی پیر الیوت ترودو مونترال (YUL)؛ شلوغ و پر تردد

در ادامه معرفی ۱۰ فرودگاه برتر کانادا در شهر‌های مختلف، باید به یکی از شلوغ‌ترین فرودگاه‌های این شهر، YUL اشاره کنیم. فرودگاه پیر الیوت ترودو مونترال کانادا (Montreal Pierre Elliott Trudeau International Airport) یکی از شلوغ‌ترین فرودگاه‌های کانادا و دنیاست که حدود ۲۰ کیلومتر با مرکز مونترال فاصله دارد. فرودگاه مونترال کانادا امکانات تفریحی متعددی دارد که مسافران می‌توانند در هنگام انتظار پرواز خود از آن‌ها استفاده کنند. رستوران‌ها و کافه‌های معروفی مانند Tim Horton و فروشگاه‌های معاف از مالیات (Duty Free) متعددی هم در این فرودگاه وجود دارند تا مدت انتظار خود را هرچه راحت‌تر بگذرانید.

۴.     فرودگاه مک‌دونالد کارتیه اتاوا (YOW)؛ یکی از بهترین‌ها در کانادا

فرودگاه بین‌المللی مک‌دونالد کارتیه اتاوا یک ویژگی جالب دارد؛ به عنوان فرودگاهی در پایتخت کانادا به اسم به دو بنیان گذار این کشور نام‌گذاری شده است. با اینکه این فرودگاه کانادا بسیار کوچک است؛ اما امکانات و خدمات متعددی دارد که مسافران می‌توانند در زمان انتظار از آن‌ها استفاده کنند. وجود یک ترمینال سه طبقه موجب شده که برای تحویل چمدان و خروج و ... کمترین زمان را طی کرده و چالشی نداشته باشید. نکته جالب دیگر اینکه کارکنان فرودگاه YOW آموزش دیده‌اند تا فرآیند پذیرش و بررسی‌های امنیتی را در سریع‌ترین زمان به پایان برسانند.

اما جالب‌ترین ویژگی این فرودگاه، وجود چهار سگ آموزش‌دیده و مهربان است که به مسافران مضطرب کمک می‌کنند تا آرامش خود را برای پرواز حفظ کنند!

۵.     فرودگاه بین‌المللی کلگری (YYC)؛ مدرن و جذاب

یکی از جذاب‌ترین گزینه‌ها در فهرست ۱۰ فرودگاه برتر کانادا در شهر‌های مختلف، فرودگاه بین‌المللی کلگری است. Calgary International Airport یکی از مدرن‌ترین ترمینال‌های مسافری دنیاست و از دو ترمینال مسافری برای پرواز‌های داخلی و بین‌المللی بهره می‌برد. به دلیل وجود چرخ گردان پیشرفته چمدان‌ها در این فرودگاه، مکان و زمان دقیق رسیدن چمدان مسافران به اطلاع آن‌ها میرسد که در نوع خود جالب توجه است. کارکنان آموزش‌دیده و صمیمی هم در کنار شما هستند تا تجربه بهتری از حضور در این فرودگاه داشته باشید.

۶.     فرودگاه هالیفاکس استانفیلد (YHZ)؛ بین راهی مجهز

فرودگاه بین‌المللی هالیفاکس استانفیلد، جزو مجهزترین فرودگاه‌های کانادا است که به نوعی دروازه ورود مسافران به هالیفاکس و سایر شهر‌های استان نوا اسکوشیا محسوب می‌شود. از طرفی این فرودگاه یک مرکز مهم برای مسافرانی است که قصد سفر به استان‌های دریایی مجاور را دارند. اما درکنار همه این موارد، دلیل اصلی شهرت فرودگاه YHZ کانادا، کارکنان آموزش‌دیده آن است که حس بسیار خوبی را به مسافرین القا می‌کنند.

۷.     فرودگاه بین‌المللی ادمونتون (YEG)؛ دروازه ورود به استان آلبرتا

فرودگاه ادمونتون

اگر قصد ورود به استان آلبرتا را دارید، فرودگاه بین‌المللی ادمونتون (YEG) به عنوان یکی از ۱۰ فرودگاه برتر کانادا در شهر‌های مختلف، انتخاب مناسبی است. طراحی و امکانات این فرودگاه بسیار منحصربفرد و جالب توجه است. این فرودگاه از نظر اندازه متوسط بوده و با آثار هنری متعددی تزئین شده است. امنیت بالا و محیط آرام، کارکنان خوش برخورد، امکانات تفریحی متعدد و مکانی به نام Skywall (با قابلیت نمایش نمای ۳۶۰ درجه از آلبرتا) دیگر ویژگی‌های این فرودگاه هستند.

۸.     فرودگاه بین‌المللی ژان لساژ شهر کبک (YQB)؛ دارای پرواز‌های متعدد

فرودگاه ژان لساژ کبک (Quebec City Jean Lesage International Airport) هم فرودگاه شلوغی است که تعداد پرواز‌های بسیار زیادی دارد. فرودگاه کبک یک ترمینال مسافری دارد که پرواز‌های داخلی و بین‌المللی از طریق آن انجام می‌شوند. این ترمینال به نحوی طراحی شده است که مسافران بتوانند به‌راحتی مسیر رسیدن به بخش تحویل چمدان و درب‌های خروجی را پیدا کنند. علائم واضح این فرودگاه و همچنین کارکنان صبور و کاربلد به شما کمک می‌کنند که مسیر‌های خروجی و تحویل چمدان‌ها را به سادگی پیدا کنید.

۹.     فرودگاه وینیپگ جیمز آرمسترانگ ریچاردسون (YWG)؛ قدیمی‌ترین فرودگاه کانادا

به عنوان یکی دیگر از ۱۰ فرودگاه برتر کانادا در شهر‌های مختلف، باید به قدیمی‌ترین فرودگاه این کشور در شهر وینیپگ اشاره کنیم. فرودگاه وینیپگ جیمز آرمسترانگ ریچاردسون در سال ۱۹۲۸ ساخته شده و دارای یک ترمینال اصلی با دو طبقه است. جالب است بدانید که این فرودگاه مدرن و کوچک به عنوان دروازه ورود به بسیاری از مناطق دورافتاده شمال کانادا شناخته می‌شود.

۱۰.      فرودگاه بین‌المللی ویکتوریا (YYJ)؛ سفر به جزیره توریستی ونکوور

آخرین گزینه در فهرست ۱۰ فرودگاه برتر کانادا در شهر‌های مختلف، فرودگاه بین‌المللی ویکتوریا در جزیره زیبای ونکوور است. مسافران بسیاری برای بازدید از این جزیره زیبا در این فرودگاه تردد می‌کنند و به همین دلیل معمولا شلوغ است. فرودگاه YYJ یک ترمینال اصلی دو طبقه دارد و مسافران می‌توانند از غذا‌های خوش‌طعم رستوران معروف White Spot در آن لذت ببرند. سالن‌های استراحت مجهز، موزه و نمایشگاه، مسیر سلامتی و حتی مسیر‌های دوچرخه‌سواری هم بخشی از امکانات این فرودگاه هستند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین