کد خبر: ۹۱۶۲۹۸
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۹

ادعای درست کردن کشور پس از ویرانی تهران؟

برخی از کاندیداهای چهاردمین دوره ریاست جمهوری در تبلیغات خود مدعی شده‌اند که می‌توانند با برنامه‌ها و اهداف بی‌نظیر خود مشکلات کشور را حل کنند در حالی که در این یادداشت می‌خواهیم نگاهی به سوابق اجرایی آنها در شهرداری داشته باشیم.
ادعای درست کردن کشور پس از ویرانی تهران؟
آفتاب‌‌نیوز :

برخی از کاندیدا‌های چهاردمین دوره ریاست جمهوری در تبلیغات خود مدعی شده‌اند که می‌توانند با برنامه‌ها و اهداف بی‌نظیر خود مشکلات کشور را حل کنند در حالی که در این یادداشت می‌خواهیم نگاهی به سوابق اجرایی یکی از کاندیدا‌ها در شهرداری داشته باشیم کسی که با مدرک پزشکی هسته‌ای و بدون داشتن یک‌روز سابقه اجرایی، به یکباره مدیر شهری شد آن هم شهردار کلان شهری مثل تهران، که با معضلاتی همچون افزایش آلودگی هوا، کمبود سرانه فضای سبز، ضعف سامانه حمل‌ونقل عمومی، معضل زباله‌گردی، وجود دست‌فروشان و ترافیک بالا روبروست و نیاز به مدیری با تجربه برای سروسامان دادن به این معضلات داشت، اما ایشان نه تنها در این مدت نشان داد قادر نبوده این وضعیت اسفناک شهر تهران را ساماندهی کند بلکه در رویای رسیدن به کرسی بزرگتری مانند ریاست جمهوری است.

در این یادداشت به سراغ بررسی عملکرد علیرضا زاکانی، در شهرداری تهران در خصوص صنف شهربازی رفته‌ایم که در ادامه می‌خوانید.

اولین شهربازی با مفهوم امروزی در سال ۱۸۹۳ در ایلی نویز شیکاگو آغاز به کار کرد. گرچه شهربازی‌ها در ابتدا به صورت کنونی نبودند و تنها یک یا دو وسیله داشتند، اما به مرور زمان پیشرفت کردند و گسترش یافتند. شهربازی مکانی شادی‌آور است که در کنار اینکه یادآور دوران خوش کودکی هر شخصی به شمار می‌رود، در فضای پر از مشکلی که تمام مردم درگیر آن هستند یکی از نیاز‌های مهم و درخور توجه کشور نیز به شمار می‌رود به گونه‌ای که در کشور‌های رو به توسعه به خصوص دبی سرمایه‌گذاری‌های بسیاری در این زمینه صورت گرفته است و در سال‌های آینده به راحتی می‌تواند جایگزین مناسبی برای ارزآوری کشور باشد.

در حالی که شهربازی‌ها به مثابه زنگ تفریح در کنار پر کردن اوقات فراغت مردم هستند و باعث آرامش و تسکین اعصاب می‌شوند تا مردم بتوانند زمانی هرچند کوتاه از مشکلات اقتصادی و اجتماعی شان فارغ شوند، اما این اماکن تفریحی با چالش‌هایی هم روبرو هستند.

 شهربازی‌داران مدتی است که درگیر مشکلاتی شده‌اند که کار را برای آن‌ها سخت کرده است و با چالش‌های گوناگونی روبرو شده اند، شش هزار واحد صنفی در سطح کشور در رسته شهربازی مشغول فعالیت هستند که طبق گزارش‌های به‌عمل آمده دچار مشکلاتی نظیر مدت قرارداد و اجاره از سمت شهرداری هستند.

هر چند بسیاری از شاغلین در این صنف عقیده دارند که در زمان شهرداری محمدباقر قالیباف بهترین زمان کار و همکاری شهرداری با شهربازی‌داران بوده و دوران شهرداری علیرضا زاکانی، اما بدترین دوران فعالیت این صنف را مشاهده کرده‌اند.

جالب توجه است که هر دوی این اشخاص در کسوت نامزدی ریاست جمهوری نیز با هم رقابت دارند از اینرو مطالعه این یادداشت می‌تواند کمک شایانی به تصمیم‌گیری کند.

سوخت شدن سرمایه‌های میلیاردی شهربازی‌داران توسط شهرداری

یکی از شهربازی‌داران که در زمان شهرداری علیرضا زاکانی فعالیت داشته امی گوید که پس از یک سال دیگر با او تمدید قراردادی نشده است و این شهربازی که به جز سرمایه ۳۵ میلیاردی برای ۱۰ الی ۱۲ دستگاه دیگرش طراحی داشته مجبور به فروش وسایلش به قیمت مفت به اوراقی‌ها شده است و نتوانسته مکان دیگری را از شهرداری اجاره کند.

بسیاری از شهربازی‌داران و گردشگرانی که به این شهربازی‌ها برای تفریح آمده‌اند ابراز نگرانی کرده‌اند که اگر زاکانی در انتخابات ریاست جمهوری نیز پیروز نشود و باز هم به شغل سابق خود در شهرداری برگردد دوباره وضع شهر تهران بر همین منوال باقی بماند.

مشکلات اصناف با شهرداری

حال سوالی که اینجا مطرح می‌شود این است که زاکانی که مدعی درست‌کردن و پیشرفت کشور است ابتدا شهر تهران که این همه مشکل برای آن ایجاد کرده را درست کند.

بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد تمام اصنافی که در رابطه مستقیم با شهرداری هستند مانند دکه‌داران و ساختمان‌سازان نیز در دوران شهرداری زاکانی دچار مشکلات بی شماری با این سازمان شده‌اند.

درپایان به نظر می‌رسد کاندیدا‌های ریاست جمهوری باید در نظر داشته باشند که بهترین تبلیغ برای مردم نگاه به سوابق آن‌ها در پست‌های مختلف شان بوده و نباید تنها به شعار‌های محال در رسانه ملی اکتفاء کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین