کد خبر: ۹۱۶۳۷۱
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۰

خوان کارلوس گاریدو، سرمربی جدید پرسپولیس، کیست؟

سرمربی جدید تیم فوتبال پرسپولیس معرفی شد.
خوان کارلوس گاریدو، سرمربی جدید پرسپولیس، کیست؟
آفتاب‌‌نیوز :

با اعلام حامی مالی باشگاه پرسپولیس، خوان کارلوس گاریدو به عنوان سرمربی جدید سرخ‌پوشان پایتخت معرفی شد.

این سرمربی اسپانیایی متولد ۲۹ مارس ۱۹۶۹ در والنسیا است. او سابقه خاصی به عنوان بازیکن ندارد، اما در عرصه مربیگری کار خود را در تیم محلی منطقه والنسیا در سال ۱۹۹۳ به نام "ال پویگ" آغاز کرد.

پس از ۵ فصل حضور در این تیم، به اوندا پیوست و با یک سال فعالیت، سال ۲۰۰۳ به عنوان سرمربی تیم B ویارئال انتخاب شد.

گاریدو در ۷ سال و مقاطع مختلف در این تیم کار کرد و در ۳۱ ژانویه ۲۰۱۰، به عنوان سرمربی تیم اصلی باشگاه معرفی شد. در جمع زیردریایی‌ها (لقب ویارئال)، تا تاریخ ۲۱ دسامبر ۲۰۱۱ آمار ۱۰۶ بازی، ۴۵ برد، ۲۳ تساوی و ۳۸ باخت را ثبت کرد. در فصل ۲۰۱۰_۲۰۱۱، با ویارئال سهمیه لیگ قهرمانان اروپا را به عنوان تیم چهارم لالیگا به دست آورد.

پس از جدایی از این تیم، ۱۵ نوامبر ۲۰۱۲ هدایت بروژ بلژیک را برعهده گرفت و در نخستین فصل حضورش با این تیم در رتبه چهارم لیگ حرفه‌ای این کشور ایستاد. پس از ثبت آمار ۳۷ بازی، ۲۰ برد، ۹ مساوی و ۸ باخت، ۱۹ سپتامبر ۲۰۱۳ از این تیم جدا شد.

البته در بازگشت به اسپانیا در تاریخ ۲ دسامبر همان سال، توفیق چندانی به دست نیاورد و پس از ۱۰ بازی با آمار ۲ برد، ۳ مساوی و ۵ باخت، کمتر از ۲ ماه بعد از رئال بتیس برکنار شد.

اولین تجربه خارج از اروپا گاریدو، ۸ جولای ۲۰۱۴ در الاهلی مصر رقم خورد و در یک فصل، نایب قهرمانی لیگ مصر را به دست آورد. جایی که آمار ۴۰ بازی، ۲۲ برد، ۱۰ مساوی و ۸ باخت را به جا گذاشت و با کسب قهرمانی سوپرکاپ مصر و جام کنفدراسیون‌های قاره آفریقا، ۵ می ۲۰۱۵ با این تیم پرافتخار خداحافظی کرد.

الاتفاق عربستان هم اولین تیم آسیایی گاریدو است که ۶ نوامبر ۲۰۱۶ به آن رفت و با ثبت آمار ۱۲ بازی، ۳ برد، ۳ مساوی و ۶ باخت، ۳ ماه بعد برکنار شد.

در ۲ فصل هدایت راجا کازابلانکا مغرب بین ۲۰ ژوئن ۲۰۱۷ تا ۲۸ ژانویه ۲۰۱۹، توانست قهرمانی جام حذفی مراکش و جام کنفدراسیون‌های این قاره را با آمار ۸۱ بازی، ۳۹ برد، ۲۸ مساوی و ۱۴ باخت کسب کرد. در بازگشت به قاره کهن به عنوان سرمربی العین امارات انتخاب و پس از ۱۷ بازی با ۹ شکست، ۲ ژوئن ۲۰۱۹ از این تیم هم خداحافظی کرد تا بیشتر از ۴ ماه دوام نیاورد.

در ساحل تونس هم او موفقیتی نداشت و پس از انتخاب در تاریخ ۱۸ نوامبر ۲۰۱۹ با ۵ برد، ۳ تساوی و ۵ باخت از این تیم اخراج شد. در اولین دوره حضور در وداد مراکش هم فقط ۷ بازی روی نیمکت نشست. اوج ناکامی وی در سال ۲۰۲۱ رقم خورد که با وجود ۱۹ بازی هدایت کاستیون در لیگ ۲ اسپانیا، نتوانست مانع سقوطش شود.

کمتر از ۳ ماه فعالیت در اسماعیلیه مصر، بین ۲۰ سپتامبر تا ۹ دسامبر ۲۰۲۲ هم برایش خوش یمن نبود و با ثبت ۴ باخت در ۸ بازی با تیم اسماعیلیه مصر، حکم اخراج خود را دریافت کرد.

۲۶ فوریه ۲۰۲۳ بار دیگر به وداد مراکش بازگشت و با ثبت آمار ۱۴ بازی، ۸ برد، ۵ مساوی و یک باخت این تیم را به جایگاه ششم لیگ رساند.

آخرین تیم سرمربی اسپانیایی قبل از ورود به ایران USM آلجر الجزایر است که رکوردش در آن ۴۲ بازی، ۲۳ برد، ۶ مساوی و ۱۳ باخت از ۱۷ اکتبر ۲۰۲۳ و قرار گرفتن در رتبه چهارم لیگ این کشور است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین