کد خبر: ۹۱۶۷۹۵
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۳

سید حسن خمینی: کسی نباید نسبت به این انتخابات بی‌تفاوت باشد

سید حسن خمینی با تأکید بر اینکه انتخابات یکی از بزرگترین مظاهر جمهوری اسلامی و مردم‌سالاری است، اظهار داشت: تعبیر بسیار لطیفی مقام معظم رهبری دیروز داشتند مبنی اینکه هر وقت نیاییم، دشمن شاد می‌شویم.
سید حسن خمینی: کسی نباید نسبت به این انتخابات بی‌تفاوت باشد
آفتاب‌‌نیوز :

سید حسن خمینی، ظهر امروز (چهارشنبه ۶ خرداد ماه) در ابتدای کلاس درس خود در حرم امام خمینی (س)، با اشاره به اینکه جمعه روز مهمی است، گفت: واقعیت امر این است که جمهوری اسلامی یک نهال برآمده از مجاهدت‌های تاریخ همه است؛ هم مردم ایران و هم بزرگان دین. واقعا منتهای آمال و آرزو‌های قرن‌ها کسانی بوده که در این سرزمین برای آزادی، استقلال و دین‌داری مبارزه کرده‌اند؛ و هم در طول سرزمین‌های اسلامی برای احیای نام پیامبر (ص) و اهل بیت (ع) زحمت کشیده‌اند.

یادگار امام افزود: به همین جهت واقعا حفظ جمهوری اسلامی یکی از مهمترین کار‌ها است. ممکن است خیلی از ما فکر کنیم اگر سکوت کنیم و حرف نزنیم، محترم می‌مانیم؛ اما خیلی وقت‌ها خیلی حرف‌ها را می‌زنیم، ولو به قیمت دشنام‌هایی که هست. چون احساس می‌کنیم برای حفظ جمهوری اسلامی باید کار کنیم؛ نمی‌توان نشست و نسبت به آن بی‌تفاوت بود.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی دو رکن بزرگ دارد، تصریح کرد: یکی از آن‌ها دینداری و دومی مردم‌سالاری است و باید به هر دو این‌ها حساس بود. البته دین با همان اجتهاد پویایی که امام می‌گفتند، نه دینی که نتواند مشکلات زندگی مردم را حل کند. بُعد دیگر مردم است؛ هر جا احساس کردید از توده‌های مردم فاصله گرفته‌اید، آنجا بدانید که در حال یک گام دور شدن از جمهوری اسلامی هستید. ممکن است سلیقه مردم یک روزی به سلیقه من نسازد، ولی مهم این است که مردم باید پشت این نظام بمانند.

سید حسن خمینی با تأکید بر اینکه انتخابات یکی از بزرگترین مظاهر جمهوری اسلامی و مردم‌سالاری است، اظهار داشت: تعبیر بسیار لطیفی مقام معظم رهبری دیروز داشتند مبنی اینکه هر وقت نیاییم، دشمن شاد می‌شویم. به خاطر اینکه آن‌ها فکر می‌کنند پایه‌های جمهوری اسلامی هم از حیث مشروعیت و محبوبیت و هم از حیث روابط خارجی سست شده است. باید همه سعی کنیم، هر طوری هست، مردم در انتخابات شرکت کنند. مردم باید همواره احساس کنند سرنوشت مملکت برای آن‌ها است.

وی یادآور شد: امام اگر توانست در این مملکت کاری کند، که کرد، کارستان‌ترین کاری که یک رجل دینی بعد از ائمه (ع) توانسته بود انجام بدهد، با اتکاء به مردم بود؛ بر دوش مردم آمد و بر دوش مردم رفت. با مردم همه مشکلات را حل کرد. در دهه ۶۰ حتما تجارب مدیریتی ما به مراتب از الآن ضعیف‌تر بوده، اما چرا با یک انگشت اشاره همه مشکلات حل می‌شد؟ برای اینکه مردم پشت نظام‌شان بودند.

یادگار امام تأکید کرد: به هیچ عنوان نباید هیچ کس نسبت به این انتخابات بی‌تفاوت باشد؛ همه باید شرکت داشته باشند و نامزد اصلح‌شان را انتخاب کنند. کسانی که راه و رسم سیاست را می‌دانند، متوجه هستند که مشکلات داخلی، معیشت، مشکلات خارجی و هرگونه معضلی که در کشور وجود دارد را یک دولت قدرتمند برآمده از آراء مردم می‌تواند حل کند. می‌تواند مذاکره کند و پشت میز مذاکره لازم نیست امتیاز بدهد و با قدرت توفنده‌ای که مردم می‌دهند می‌تواند مشکلات را حل کند.

وی در پایان گفت: ان شاء الله همه با هم بتوانیم این وظیفه را انجام بدهیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین