کد خبر: ۹۱۶۸۳۹
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۱

جلیلی در مشهد: تا آخر هستم

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: ما امروز در آستانه یک انتخاب بزرگ هستیم. هنر ملت ما این است که اسلام را برای سعادت خود انتخاب کرد.
جلیلی در مشهد: تا آخر هستم
آفتاب‌‌نیوز :

سعید جلیلی امروز در گردهمایی حامیان خود در ورزشگاه تختی مشهد، اظهار کرد: خدا را سپاس می‌گویم که در این شهر مقدس در این روز پرشکوه در خدمت شما خواهران و برادران حضور پیدا کردم.‌ ما امروز در آستانه یک انتخاب بزرگ هستیم. هنر ملت ما این است که اسلام را برای سعادت خود انتخاب کرد.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری افزود: کشور ما ۴۵ سال راهی پرفرازونشیب را طی کرده و مردم ما خود را باور دارند و به حداقل‌ها اکتفا نمی‌کنند و مطمئن اند که در حال رسیدن به قله‌ها هستیم. اما نگاهی دیگر این است که ملت را باور ندارد و نگاهش به اخم و تخم کشورهای قدرتمند جهانی است و با باج دادن به قدرت‌های جهانی می‌خواهد به توافقی برسد.

سعید جلیلی ادامه داد: فرمول‌شان این است که باید‌ چند‌ امتیاز بدهیم تا ببینیم می‌توانیم؛ چند سال قبل گفتند می‌رویم و صحبت می‌کنیم تا چرخ سانتریفیوژ و چرخ اقتصاد بچرخد؛ اتفاقا این کار را کردند اما طرف غربی ۱۵ بار گفت تیم ایرانی هرچه امتیاز قرار بود بدهند دادند اما نتیجه اش چی شد؟ طرف مقابل نه تنها حتی یک تعهد را انجام نداد بلکه از تعهد خارج شد؛ آنان که می‌گفتند چرخ سانتریفیوژ باید بچرخد نهایتا آن را جمع کردند.

کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: اینگونه مزد زحمات دانشمندان هسته‌ای را دادند و گفتند؛ چرخ اقتصاد باید بچرخد؛ دلار ۴ هزار تومان چند برابر شد. حتی در سفرهای خارجی‌شان بهشان بنزین ندادند. ۸ سال مسیری که طی شد آمارش چه شد؟ خودشان اعلام می‌کنند ۸ سال اقتصاد کشور یا صفر شد یا منفی شد؛

جلیلی بیان کرد: این یک انتخاب است؛ امروز آمدند و نمی‌گویند فکر می‌کردیم این مسیر خوب است بلکه امروز دوباره مدعی شده‌اند؛ ملت باید انتخاب کند رشد صفر را می‌خواهد دنبال کند؟

وی گفت: یک نگاه دیگر این است که شما سه سال پیش رئیسی را انتخاب کردید؛ شهید رئیسی به اتکای ملت راهی را شروع کرد که چند ماه پس از آن مقام آمریکایی گفت راهبرد فشار حداکثری، دچار شکست فاحش شد؛ وقتی ملت این چنین موفقیتی را به دست بیاورد می‌گویند آمریکا خودش نخواسته! این خود تحقیری است؛ خودتان در خصوص برجام گفتید، تقریبا هیچ؛ در کارخانه‌ها و مراکز اقتصادی در آن ۸ سال نگاه کنید، ببینید چه صورت گرفت؛ هپکو اراک‌ را نگاه کنید چه بر سرش آمد.

وی با بیان اینکه ‌اینها دوباره مدعی شده‌اند، بیان کرد: ملت ما سه سال پیش انتخاب کرد؛ ما امروز در یک نقطه تاریخی قرار داریم؛ این نقطه یک بزنگاه تاریخی است و آن این است که فرصت های کم نظیر تاریخی، تمدنی ، منطقه ای، سیاسی, فناوری و تاریخی ایجاد شده تا بتوانیم یک جهش در شأن ملت ایران داشته باشیم. وقتی از یک جهان فرصت صحبت می‌کنیم، ما امروز سرمایه های بسیار خوبی داریم؛ مردمی داریم که می‌توانند‌ قدرت تولید کنند و در برابر دشمنان ایستادگی کنند.

جلیلی خاطرنشان کرد: دیشب در جلسه کرمان گفتم فرزندی از عشایر کرمان به ملت ایران تقدیم می‌شود و این فرزند به تنهایی می‌شود کابوس همه قدرت‌های استکباری و رئیس جمهور آمریکا که از وی با عنوان ژنرال سلیمانی یاد می‌کنند، ملتی که قدرتش جمع شود می‌تواند چه موفقیت‌هایی را شکل دهد؛ می تواند کاری کند پس از جنگ تحمیلی کسی جرات نداشته باشد به این خاک نگاه چپ کند؛ اگر چنین فرصت‌هایی و قدرت هایی را داریم مثل دفاع از حرم، دفاع از کشور و دفاع در برابر تهدیدات؛ این قدرت در عرصه کشاورزی، صنعت، اقتصاد و موفقیت‌ها می‌تواند شکل بگیرد و یک جهان فرصت تبدیل شود به یک ایران جهش.

وی با بیان اینکه ملت ما حرکت بزرگی را شروع کرده و افرادی ۸ سال می‌خواستند این هدف را متوقف کنند، گفت: روزی که ۷۰۰ نفر روزانه جان خود را در زمان کرونا از دست می‌دادند و fatf را بهانه می‌کردند شاهد بودیم که آیت‌الله رئیسی آمد و مشکلات را از میان راه برداشت رئیسی آمد و رکورد صادرات غیرنفتی را زد ،ما به قله نگاه می‌کنیم و در برابر تهدیدات دشمنان ایستاده‌ایم.

جلیلی ادامه داد: جلوی افرادی که در سال میلیارد‌ها تومان از سهم مردم را به یغما می برند ایستادگی خواهیم کرد.

کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه در طول تاریخ در مقاطع مختلف فرصت‌های تاریخی بوده تا در یک سطح بالا حرکت کنیم، گفت: به دلیل فساد، پادشاهان قاجار و پهلوی اجازه ندادند نقشی که شایسته تمدن این کشور است ایفا شود؛ همین ملت و جوانان و دانشمندان ما بزرگترین ثروت ما هستند؛ امروز در نقطه‌ای هستیم که به مدد دانشمندان در فناوری‌ها نه تنها عقب نیستیم بلکه با قدرت جوانان می‌توانیم در آن فناوری پیش رفت کنیم و در رده قدرت‌های جهان قرار بگیریم.

جلیلی گفت: کسانی که جنگ را به کشور ما تحمیل کردند دوست ندارند پیشر‌فت کنیم؛ برای برخی عرصه‌ها می‌خواهند‌ انحصار ایجاد کنند؛ همان کاری که در هسته‌ای و سایر فناوری‌ها کردند؛ اما این طور نیست کاری انجام دهیم و آن را به چهار سال دیگر واگذار کنیم چرا که اگر آن کار درست را در زمان مناسب انجام ندهیم دشمن با انحصار ساختگی خود دستیابی ما را به پیشرفت علم چندین سال عقب خواهد انداخت.

وی اظهارداشت: اینکه مثل برخی از در ناامیدی وارد شد، کار اشتباهی است؛ ضعف را با قوت می‌توان برطرف کرد؛ ضعف را با تصمیم‌گیری درست و به موقع می‌توان برطرف کرد.

جلیلی با بیان اینکه روز جمعه پس از استقرار این حرکت بزرگ و این جنبش بزرگ و نهضت حضور بزرگ ؛جنبش جهش ملت ایران باید بلافاصله شروع شود، گفت: وقتی مردم بیایند پای کار چه کسی می‌تواند شانه خالی کند؛ ما هستیم و تا آخر می‌مانیم و با قدرت ادامه خواهیم داد، امروز یک جهان فرصت داریم که ثمره آن باید یک ایران جهش باشد با ایفای پرشکوه نقش هر ایرانی.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین