کد خبر: ۹۱۶۹۴۰
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۸

۱۰۰ میلیمتری باران در گیلان بارید/ برق قطع شد

بارش ۱۰۰ میلیمتری باران در بامداد پنجشنبه موجب قطعی برق، آبگرفتگی تعدادی منازل و معابر و شکستن شاخه‌های درختان در شهرستان‌های مختلف استان گیلان شده است.
۱۰۰ میلیمتری باران در گیلان بارید/ برق قطع شد
آفتاب‌‌نیوز :

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان گفت: بارش‌های خیلی شدید باران همراه با وزش باد و طوفان بامداد امروز تمام شهرستان‌های استان را فرا گرفت.

محمدرضا حق بین روز پنجشنبه با اشاره به قطعی برق در بیشتر شهرستان‌های گیلان اظهار کرد: برخورد سیم‌ها، سقوط شاخه‌های درختان روی آن‌ها موجب قطعی برق در شهرستان‌های مختلف شد، اما بر اساس گزارش‌های دریافتی تاکنون مشکل قطعی برق در بیشتر مناطق برطرف شده است.

وی با بیان اینکه در بیشتر شهرستان‌های گیلان بیش از ۱۰۰ میلیمتر باران باریده است، ادامه داد: با حضور نیرو‌های امدادی و دست اندرکاران اجرایی موضوعاتی از جمله آبگرفتگی‌های محدود معابر عمومی به موقع برطرف شد و با توجه به هشدار قرمز و بارندگی‌های شدید تا این لحظه وضعیت بحرانی و تلفات جانی گزارش نشده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان افزود: تاکنون موردی از تخریب پل‌های ارتباطی و انسداد راه‌های روستایی گزارش نشد، اما گزارش‌های از تخریب و آسیب به سقف تعدادی از منازل مسکونی در شهرستان بندرانزلی دریافت شده است.

وی با بیان اینکه بر اساس گزارش‌های دریافتی بیشترین بارش در جلگه بوده و اگر این میزان بارندگی در ارتفاعات می‌بارید مشکلات قابل توجهی ایجاد می‌شد، افزود: با هشدار قرمز هواشناسی استان در روز گذشته تمام نیرو‌ها آماده باش بودند و اقدامات مختلف اعم از تخلیه کانال‌ها و آبراه‌های سد سفیدرود برای افزایش ظرفیت آبگیری انجام گرفت.

کارشناس هواشناسی گیلان روز گذشته از صدور هشدار قرمز برای تقویت سامانه بارشی و بارش شدید تا خیلی شدید باران در استان خبر داده بود و با صدور این هشدار نشست اضطراری برای مقابله با بارش‌های سیل آسا تشکیل شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین