کد خبر: ۹۱۶۹۸
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۶:۳۱

نماینده کنگره آمریکا: مشکل اصلی ایران است!

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: یک قانونگذار ارشد جمهوری‌خواه روز پنجشنبه در سخنانی بی‌اساس مدعی شد، «دنیا باید فشار را بر اسرائیل در رابطه با شهرک‌سازی متوقف کند و در عوض، توجه خود را بر تهدید ایران هسته‌ای متمرکز کند».

به گزارش سرویس بین الملل آفتاب، «اریک کانتور» یکی از اعضای جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا همچنین ادعا کرد: «مهم‌ترین مانع در برابر صلح خاورمیانه، شهرک سازی اسرائیل در کرانه باختری نیست. بلکه مانع اصلی، خودداری فلسطینی‌ها در به رسمیت شناختن اسرائیل به عنوان یک کشور یهود است».

این در حالی است که محمود عباس رییس تشکیلات خود گردان فلسطین، تاکنون از به رسمیت شناختن اسرائیل به عنوان «یک کشور یهود‌» خودداری کرده است.

عضو جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا در مصاحبه با رادیو اسرائیل ادعا کرد: «دقیقاً نمی‌دانم چه چیزی منجر به تمرکز بر روی مسئله شهرک‌سازی شده است. ما بر این عقیده‌ایم که توجه باید بر روی تهدید علیه موجودیت اسرائیل توسط ایران متمرکز شود».

وی همچنین خواهان آن شد که واشنگتن تحریم‌های شدیدتری علیه دولت ایران اعمال کند.

گفتنی است از زمان پیروزی و روی کار آمدن دولت نتانیاهو در انتخابات فوریه، آمریکا دولت اسرائیل را به دلیل گسترش شهرک‌سازی در بیت المقدس شرقی و کرانه باختری به شدت مورد انتقاد قرار داده است.

این در حالی است که دولت اسرائیل به فشارهای جهانی برای پایان بخشیدن به شهرک‌سازی تاکنون توجهی نشان نداده است. 

جمهوری اسلامی ایران بارها اعلام کرده است فعالیت‌های هسته‌ای این کشور فقط در راستای اهداف صلح‌آمیز است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین