کد خبر: ۹۱۷۰۶۸
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۳

توصیه مهم به کسانی که می‌خواهند رأی دهند

پیشنهاد می کنیم همان اوایل روز که معمولاً شعبه ها هم خلوت تر است رای دهید و رای خود را به ساعات تمدیدی که اختیارش با وزیر کشور است، موکول نکنید.
توصیه مهم به کسانی که می‌خواهند رأی دهند
آفتاب‌‌نیوز :

اگر روز جمعه برای ایران رأی خواهید داد، سعی کنید، تا قبل از ساعت ۱۸ به نزدیک‌ترین شعبه اخذ رأی بروید و رأی تان را به صندوق بیندازید.

علت این تاکید به ماده ۲۰ قانون انتخابات ریاست جمهوری برمی گردد. این ماده می‌گوید: "اخذ رأی در داخل و خارج کشور در یک روز انجام می‌شود و مدت آن ۱۰ ساعت است و درصورت ضرورت قابل تمدید می‌باشد. "

تبصره ۱این ماده هم می‌گوید: تشخیص ضرورت و مدت تمدید اخذ رأی در سراسر کشور به عهده وزیر کشور است.

از آنجا که رأی گیری ساعت ۸ صبح شروع می‌شود، زمان قانونی آن در ساعت ۱۸ تمام می‌شود و بعد از آن، بستگی دارد که شخص وزیر کشور چه تصمیمی برای ادامه رأی گیری داشته باشد.

هر چند مرسوم است که در همه رأی گیری ها، این زمان تمدید شود، ولی این که چند بار و هر بار چند ساعت تمدید شود، مشخص نیست و لذا نباید انتخاب را به، اما و اگر تمدید موکول کرد.

به علاوه، از ساعت ۲۴ به بعد نیز امکان تمدید وجود ندارد و ممکن است کسانی که در ساعات آخر به شعبه می‌روند، پشت در‌های بسته بمانند.

پیشنهاد می‌کنیم همان اوایل روز که معمولاً شعبه‌ها هم خلوت‌تر است رای دهید و رای خود را به ساعات تمدیدی که اختیارش با وزیر کشور است، موکول نکنید.

روز جمعه برای ایران و برای آینده فرزندان مان رأی خواهیم داد.

تاریخ را آنانی می‌سازند که حرکت می‌کنند، نه کسانی که ساکت و منفعل می‌مانند.

اگر ما تاریخ کشورمان را آن گونه که می‌خواهیم نسازیم، دیگرانی که حرکت شان بیشتر از ماست، به میل خودشان خواهند ساخت و ما مجبور می‌شویم در ظرف تاریخی که آن‌ها ساخته اند، زندگی کنیم.

اما تصمیم داریم خودمان بسازیم!

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین