کد خبر: ۹۱۷۱۰۸
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۹

نامه انتقادی ۱۶ اقتصاددان برتر جهان علیه ترامپ

شانزده اقتصاددانان برتر جهان که همگی برنده جایزه نوبل هستند، طی نامه‌ای هشدار دادند که دونالد ترامپ، در صورت پیروزی در انتخابات ریاست‌ جمهوری در نوامبر و پیشبرد برنامه‌های اقتصادی خود، می‌تواند میزان تورم را در آمریکا تحریک کند.
نامه انتقادی ۱۶ اقتصاددان برتر جهان علیه ترامپ
آفتاب‌‌نیوز :

کانال تلگرامی امریکانا در مطلبی به نامه انتقادی ۱۶ اقتصاددان برتر جهان علیه ترامپ پرداخت و نوشت:

شانزده اقتصاددانان برتر جهان که همگی برنده جایزه نوبل هستند، طی نامه‌ای هشدار دادند که دونالد ترامپ، در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری در نوامبر و پیشبرد برنامه‌های اقتصادی خود، می‌تواند میزان تورم را در آمریکا تحریک کند.

براساس نامه‌ای که توسط اقتصاددانان برتر جهان از جمله جوزف استیگلیتز، ‏ اقتصاددان معروف نئوکینزی آمریکایی و برنده جایزه نوبل اقتصاد امضا شده است، هم اکنون بسیاری از آمریکایی‌ها نگران تورم هستند که به سرعت کاهش یافته است و به درستی این نگرانی وجود دارد که دونالد ترامپ با بودجه‌های غیرمسئولانه مالی خود دوباره این تورم را تشدید کند. پروفسور ییل رابرت شیلر که در سال ۲۰۱۳ برنده جایزه نوبل اقتصاد شد هم جزو ۱۶ اقتصاددان امضا کننده این نامه است.

این هشدار در حالی است که ایالات متحده همچنان با تورم ثابت مبارزه می‌کند و فدرال رزرو بالاترین نرخ بهره را در بیش از دو دهه گذشته با هدف آرام کردن اقتصاد و کاهش تورم به نرخ سالانه ۲ درصد حفظ کرده است. بر اساس آخرین نظرسنجی سی‌بی‌اس نیوز، اگرچه تورم از میزان ۹.۱ درصدی در ژوئن ۲۰۲۲ کاهش یافته است، اما آمریکایی‌های خسته از تورم نسبت به اقتصاد بدبین هستند و براساس آخرین نظرسنجی سی‌بی‌اس، از هر ۱۰ نفر، ۶ نفر آن را بد، نسبتاً بد یا بسیار بد ارزیابی می‌کنند.

این اقتصاددانان هشدار دادند که سیاست‌های ترامپ می‌تواند تورم زا باشد، مانند پیشنهاد او برای ایجاد تعرفه ۱۰ درصدی همه جانبه برای واردات. این اقتصاددانان همچنین هشدار می‌دهند که اخراج مهاجران می‌تواند نیروی کار را کاهش دهد، رقابت بیشتری برای کارگران ایالات متحده ایجاد کند و دستمزد‌ها را بالا ببرد و بر فشار تورمی بیفزاید.

منبع: مشرق
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین