کد خبر: ۹۱۷۱۲۰
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۵

جبران فقر آهن با این ۵ ماده غذایی

برای بهبود این عملکرد در بدن و هم‌چنین به منظور جلوگیری از کمبود آهن، لازم است غذاهای غنی از آهن را به برنامه غذایی خود اضافه کنید.
جبران فقر آهن با این ۵ ماده غذایی
آفتاب‌‌نیوز :

برای بهبود این عملکرد در بدن و هم‌چنین به منظور جلوگیری از کمبود آهن، لازم است غذا‌های غنی از آهن را به برنامه غذایی خود اضافه کنید.

 با گنجاندن این مواد غذایی به رژیم خود می‌توانید از فقر آهن پیشگیری کنید:

۱) کنجد

یک فنجان کنجد تقریباً ۳۰ درصد از نیاز روزانه بدن به آهن را همراه با پروتئین، فیبر، پتاسیم و سلنیوم موجود در خود برطرف می‌کند.

۲) گوشت قرمز

هر۱۰۰ گرم گوشت چرخ‌کرده حاوی ۲.۷ میلی گرم آهن است که ۱۵ درصد از نیاز روزانه ما به آهن را تأمین می‌کند. کمبود آهن در افرادی که به طور منظم گوشت، مرغ و ماهی می‌خورند کمتر است.

۳) کلم بروکلی

یک پیمانه کلم بروکلی پخته‌شده حاوی ۱ میلی‌گرم آهن و پاسخگوی ۶ درصد از نیاز روزانه بدن به آهن است. هم‌چنین کلم بروکلی در خود ویتامین C دارد که به جذب بهتر آهن در بدن کمک می‌کند.

۴) اسفناج

این سبزی پرفایده سرشار از آهن است و در هر ۱۰ گرم آن، ۱۲ میلی‌گرم آهن وجود دارد. مصرف یک وعده اسفناج پخته‌شده، حدود ۳ و نیم میلی‌گرم آهن گیاهی به بدن می‌رساند. بهتر است اسفناج را همراه مرکبات مصرف کنید تا آهن آن بیشتر و بهتر جذب بدن شود.

۵) شکلات تلخ

هر ۱۰۰ گرم شکلات تلخِ ۶۰ درصد، ۳.۶ میلی‌گرم آهن به بدن می‌رساند این میزان برای مردان، حدود ۴۵ درصد از آهن موردنیاز روزانه و برای زنان حدود ۲۰ درصد نیاز روزانه به آهن را تأمین می‌کند.

منبع: دیده بان ایران 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین