کد خبر: ۹۱۷۱۵۶
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۱

کدام دستگاه بیشترین تسهیلات بانکی را در زمستان ۱۴۰۲ گرفت؟

بر اساس گزارش بانک مرکزی در زمستان ۱۴۰۲، سازمان تامین اجتماعی، شرکت بازرگانی دولتی ایران و شرکت خدمات حمایتی کشاورزی بیشترین تسهیلات را گرفتند.
کدام دستگاه بیشترین تسهیلات بانکی را در زمستان ۱۴۰۲ گرفت؟
آفتاب‌‌نیوز :

با  توجه به جز ۴-۱ بند ط تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ مبنی بر انتشار اطلاعات مربوط به تسهیلات یا تعهدات پرداختی به هریک از دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده ۲۹ قانون برنامه پنج‌ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران توسط بانک‌ها و مؤسسات اعتباری، بانک مرکزی این آمار را بر اساس استعلام دریافتی از سامانه سمات که ارسال و بروزرسانی آن راساً توسط بانک‌ها صورت می‌گیرد، ارائه کرده است.

بر اساس این اطلاعات، «سازمان تأمین اجتماعی» با دریافت ۱۲۳ فقره تسهیلات به ارزش ۴۴ هزار و ۲۰۹ میلیارد تومان تسهیلات رتبه نخست دریافت کنندگان تسهیلات را به خود اختصاص داده است. پس از این سازمان، «شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران» با دریافت ۳۰ فقره تسهیلات به ارزش ۳۸ هزار و ۴۹۹ میلیارد تومان رتبه دوم و «شرکت خدمات حمایتی کشاورزی» با دریافت ۳۰ فقره تسهیلات به ارزش ۱۲ هزار و ۷۵۰ میلیارد تومان رتبه سوم دریافت کنندگان تسهیلات در دستگاه‌های اجرایی هستند.

«صندوق بازنشستگی کشوری»، با دریافت ۶ هزار و ۷۰ میلیارد تومان، «شهرداری شیراز» با دریافت ۵ هزار و ۲۷۴ میلیارد تومان، «آستان قدس رضوی» با دریافت ۲ هزار و ۸۰۸ میلیارد تومان و «شرکت مادر تخصصی ساخت و توسعه زیر بنا‌های حمل و نقل کشور» با دریافت ۲ هزار و ۷۸۱ میلیارد تومان، «شهرداری مشهد» با دریافت ۲ هزار و ۸ میلیارد تومان، «بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان فارس» با دریافت هزار و ۷۰۶ میلیارد تومان نیز در رتبه چهارم تا دهم بیشترین تسهیلات دریافت شده توسط دستگاه‌های اجرایی هستند.

بر اساس این اطلاعات، در زمینه بدهی‌های غیرجاری به شبکه بانکی نیز، «عمران شهر جدید پرند» با مجموع تسهیلات غیرجاری ۲۴ میلیارد و ۲۱۱ میلیونی، شهرداری گنبد کاووس با بدهی ۲ میلیارد و ۷۹۱ میلیون تومانی، «شهرداری اهواز» با بدهی، ۱ میلیارد و ۲۹۰ میلیون تومانی، «شهرداری بهشهر» با بدهی، ۱ میلیارد و ۱۱ میلیون تومانی چهار دستگاه اجرایی هستند که طبق این اطلاعات بدهی غیرجاری دارند. در این گزارش بانک مرکزی درباره بقیه دستگاه‌ها هیچ تسهیلات غیرجاری دیگری گزارش نشده است.

در زمینه مانده در وضعیت تعهد اعتبار اسنادی‌های باز شده در زمستان ۱۴۰۲ نیز باید گفت، «برق منطقه‌ای مازندران» با ۴ هزار و ۳۹۶ میلیارد تومان تعهد، رتبه نخست را داشته و در زمینه مانده در وضعیت تعهد ضمانتنامه‌های صادر شده در زمستان ۱۴۰۲ نیز «قرار گاه سازندگی خاتم الانبیا سپاه» با ۵ هزار و ۵۷۲ میلیارد تومان رتبه نخست را دارد.

بانک مرکزی البته در این گزارش تاکید کرده که این اطلاعات برای دستگاه‌هایی است که تا کنون توسط این بانک احصاء شده و لزوماً در فصل زمستان تسهیلات دریافت کرده اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین