کد خبر: ۹۱۷۲۲۵
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۱

اژه‌ای: شرکت در انتخابات را به تاخیر نیندازیم

 رئیس قوه قضاییه انتخابات را امری عقلانی، دینی و سیاسی دانست و گفت: برخی امور را می‌توان به تاخیر انداخت اما شرکت در انتخابات را اگر به تاخیر بیاندازیم وظیفه‌ای است که از دست می‌رود؛ یکی از کارهای خیر که در ارزش‌های دینی ما توصیه شده است، حضور در پای صندوق رأی و انتخاب فرد اصلح است.
اژه‌ای: شرکت در انتخابات را به تاخیر نیندازیم
آفتاب‌‌نیوز :

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای، صبح امروز جمعه هشتم تیرماه ۱۴۰۳ در اولین ساعات آغاز رأی‌گیری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با حضور در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) و زیارت آن حضرت و سایر علما و بزرگان آرمیده در این آستان، در صف طولانی رای‌دهندگان انتخابات ریاست جمهوری قرار گرفت و پس از ۳۰ دقیقه انتظار در صف، رأی خود را به صندوق انداخت.

رئیس قوه قضاییه همچنین هنگام حضور در صف رای‌دهندگان، با تعدادی از مردم به گفت‌وگوی چهره به چهره پرداخت و مطالب آنان را استماع کرد.

به گزارش مرکز رسانه قوه قضاییه، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای امروز با حضور در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کرد. 

رئیس دستگاه قضا پس از شرکت در انتخابات طی سخنانی اظهار داشت: خداوند متعال را سپاسگزار و شاکر هستیم که امروز توفیق حاصل شد هم در حرم مطهر حضرت عبدالعظیم (ع) حاضر شویم و هم در انتخابات که امری بسیار مهم، خطیر و اساسی برای کشور و نظام است، شرکت کنیم. 

رئیس دستگاه قضا، شرکت در انتخابات را یک امر دینی، سیاسی و عقلانی دانست و گفت: وظیفه دینی، مسئولیت ملی و عقل حکم می‌کند که ما برای تعیین آینده کشورمان و مشخص کردن بالاترین مقام اجرایی کشور، در انتخابات شرکت کنیم. 

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای افزود: رئیس‌جمهور در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به عنوان دومین مقام کشور، بالاترین مقام اجرایی نظام و فردی که باید قانون اساسی را اجرا کند معرفی شده است و ما با شرکت خود در انتخابات ریاست جمهوری، فردی را انتخاب می‌کنیم که بتواند قانون اساسی را اجرا کند، کشور را به پیش ببرد و مسائل و مشکلات فرعی و کلی مردم و نظام را مرتفع سازد. 

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه شرکت در انتخابات امری است که اگر امروز در آن تاخیر داشته باشیم و انجام ندهیم، دیگر فردا قابل تدارک نخواهد بود، گفت: حضور در پای صندوق‌های رای و انتخاب فرد اصلح، از مصادیق «فاستبقوا الخیرات» و شتاب کردن در امر خیر است که خداوند متعال به آن توصیه کرده است. 

رئیس دستگاه قضا اضافه کرد: چنانچه ما می‌خواهیم در جهت عزت، سرافرازی و سربلندی کشور حرکت کنیم و آینده بهتری را در عرصه‌هایی که نسبت به آن‌ها دغدغه داریم همچون عرصه‌های فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، معیشتی، اشتغال و ازدواج رقم بزنیم، از امروز باید به فکر باشیم و به فردی رای دهیم که این مشکلات را بشناسد، دارای اراده‌ای قوی، قاطع و کاردان باشد و از کارایی لازم برای پیشبرد امور و رفع مشکلات برخوردار باشد. 

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای با بیان اینکه نباید برای شرکت در انتخابات کوتاهی کنیم و ضروری است که در انجام این امر مهم تسریع داشته باشیم، گفت: توصیه من به همه هموطنان عزیز، همه افرادی که ایران را دوست دارد، همه افرادی که نظام را دوست دارند، کلیه مردمی که خواهان آینده بهتری را هستند و می‌خواهند از رئیس جمهور آینده و وعده‌هایش مطالبه‌گری کنند، این است که امروز هرچه سریع‌تر پای صندوق‌های رای حاضر شوند و فرد مورد نظر خود را انتخاب کنند.

چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری در پی شهادت سید ابراهیم رئیسی و همراهان ایشان، در اجرای اصل یکصد و سی و یکم قانون اساسی و مواد ۳۸ و ۳۹ قانون انتخابات ریاست جمهوری و تبصره‌های ذیل آنها، انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری برای انتخاب نهمین رئیس جمهوری اسلامی ایران امروز جمعه هشتم تیرماه در سراسر کشور و سفارتخانه‌ها و نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از ایران برگزار می‌شود.

طبق اعلام وزارت کشور، ۱۰ خرداد، ثبت‌نام نامزدهای ریاست جمهوری آغاز شد و پس از طی مراحل قانونی در نهایت مسعود پزشکیان، مصطفی پورمحمدی، سعید جلیلی و محمدباقر قالیباف چهار نامزد نهایی چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری به شمار می‌روند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین