کد خبر: ۹۱۷۲۲۷
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۵

اسلامی: آمار منتشر شده از شعب خارج کشور واقعیت ندارد

سخنگوی ستاد انتخابات کشور با تاکید بر اینکه آمار منتشر شده در مورد نتایج و مشارکت خارج از کشور واقعیت ندارد، گفت: طبق ماده ۱۰ مخفی بودن آرا الزام است و نباید تصاویری از آن منتشر شود.
اسلامی: آمار منتشر شده از شعب خارج کشور واقعیت ندارد
آفتاب‌‌نیوز :

«محسن اسلامی» با بیان اینکه طبق اطلاعیه ۲۱ نحوه اخذ در شعب سیار با شعب راکد هیچ تفاوتی ندارد، تأکید کرد: رای باید با شناسنامه یا کارت ملی اخذ شود.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور اضافه کرد: طبق اطلاعیه ۲۲ افرادی که شناسنامه قدیمی دارند می‌توانند با ارائه کد ملی در شعب اخذ رأی حاضر شوند و رأی خود را به صندوق بیاندازند.

وی ادامه داد: جلسه‌ای با حضور روسای ستاد انتخاباتی نامزد‌های ریاست جمهوری و وزیر کشور برگزار شد. در این جلسه مقرر شد مواضع نامزد‌ها فقط از طریق شخص نامزد، رئیس ستاد و سخنگوی ستاد سندیت داشته باشد و نظرات اشخاص دیگر سندیت ندارد.

دبیر ستاد انتخابات کشور تصریح کرد: آمار منتشر شده در مورد نتایج و مشارکت خارج از کشور واقعیت ندارد. همچنین طبق ماده ۱۰ مخفی بودن آرا الزام است و نباید تصاویری از آن منتشر شود. اشخاصی که پیرامون شعب اقدام به نشر اکاذیب می‌کنند مجرم شناخته شده و قابل پیگیری است.

چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری راس ساعت ۸ صبح امروز جمعه - هشتم تیرماه - در ۵۸ هزار و ۶۴۰ شعبه اخذ رای در سراسر ایران آغاز شد که از این تعداد ۳۴ هزار و ۵۲۲ شعبه شهری، ۲۴ هزار و ۱۱۸ شعبه روستایی، ۴۳ هزار و ۴۲۵ شعبه ثابت و ۱۵ هزار و ۲۱۵ شعبه سیار است.

همچنین ۳۴۴ شعبه اخذ رای در نقاط مختلف جهان برای انتخاب نهمین رئیس‌جمهور در سفارتخانه‌ها و نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در سایر کشور‌ها در نظر گرفته شده است.

برای برگزاری انتخابات امروز، بیش از ۸۰۰ هزار نفر از اقشار مختلف مردم حضور فعال دارند که همگی آموزش‌های لازم را دیده اند و هر یک از نامزد‌های انتخابات نیز می‌توانند دو نماینده مستقر در ستاد انتخابات کشور داشته باشند.

مدارک لازم برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری، تنها شناسنامه و کارت ملی است و در شعب اخذ رای خارج از کشور نیز رای گیری با گذرنامه قابل انجام است.

بر اساس اعلام ستاد انتخابات وزارت کشور در این انتخابات با توجه به محدودیت‌های که در قانون انتخابات ریاست جمهوری وجود دارد، رای گیری تنها با تعرفه‌های کاغذی انجام می‌شود و همچنین در این دوره، احراز هویت به روال گذشته الکترونیکی است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین