کد خبر: ۹۱۷۲۳۷
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۳

دریافت ۳۰ گزارش تخلف انتخاباتی در گیلان

رییس هیأت بازرسی انتخابات گیلان از دریافت حدود ۳۰ گزارش مردمی خبر داد و گفت: مسایل فنی شعبات اخذ رأی کمتر از ۲۰ دقیقه رفع می‌شود.
دریافت ۳۰ گزارش تخلف انتخاباتی در گیلان
آفتاب‌‌نیوز :

موسی کاظمی عصر جمعه در گفت گو با خبرنگاران مستقر در ستاد انتخابات گیلان اظهار کرد: ۲۷۸ بازرس در ۲۶۸۸ شعبه اخد رأی به همراه ۱۷ سربازرس در گیلان فعالیت می‌کنند.

رئیس هیأت بازرسی انتخابات گیلان با بیان اینکه به ازای هر ۱۰ صندوق یک بازرس تعریف شده است. گفت: گزارش‌های مردمی در حوزه‌های انتخابیه از سوی عوامل اجرایی و کاندیدا‌ها مورد پایش و بررسی فرار می‌گیرد.

کاظمی از دریافت حدود ۳۰ گزارش مردمی از تخلفات احتمالی در گیلان خبر داد و بیان کرد: قاطبه گزارش‌ها بر مبنای عدم آگاهی، بی اطلاعی و بی خبری بوده و کارشکنی در روند برگزاری انتخابات صورت نگرفته و تخلفی هم اثبات نشده است.

به گفته وی، تاکنون ۲۰ پیام انتخاباتی برای بازرسین ارسال شده است.

رئیس هیأت بازرسی انتخابات گیلان با اشاره به گزارش‌های ارسالی از سوی مردم به این هیأت بیان کرد: چند مورد نواقص فنی در برخی شعبات اخذ رأی به این هیأت گزارش شده که مورد بررسی و پیگیری قرار گرفت و در کمتر ۲۰ دقیقه مرتفع شد.

کاظمی با تاکید بر لزوم حفظ امنیت و سلامت انتخابات در گیلان اضافه کرد: عملکرد ستاد انتخابات گیلان زیر ذره بین بازرسی قرار دارد.

به گفته وی، تخلفات احتمالی که احیاناً در بیرون از شعب اخذ رأی صورت می‌گیرد به عوامل انتظامی گزارش می‌شود.

رئیس هیأت بازرسی انتخابات گیلان با بیان اینکه نماینده ویژه در هر شهرستان به صورت نامحسوس شعبات را مورد بررسی قرار می‌دهند، گفت: سوگیری له یا علیه کاندیدایی جرم تلقی می‌شود و فرد خاطی را بدون تعلل حذف می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین