کد خبر: ۹۱۷۲۴۱
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۷

بازداشت یکی از متخلفان انتخابات ریاست جمهوری در بهشهر

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بهشهر گفت: شخصی که در یکی از شعب اخذ رای شهرستان بهشهر در حال فعالیت برای تبلیغ یکی از نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری بود، بازداشت شد.
بازداشت یکی از متخلفان انتخابات ریاست جمهوری در بهشهر
آفتاب‌‌نیوز :

ابوالقاسم کیانی امروز جمعه اظهار کرد: پس از دریافت گزارش‌هایی مبنی بر فعالیت تبلیغاتی فردی در یک شعبه اخذ رای این شهرستان پیگیری‌های لازم به منظور صحت‌سنجی انجام و دستور بازداشت فرد متخلف صادر شد.

وی با بیان این‌که برای فرد متخلف پرونده قضایی تشکیل شده است، افزود: عوامل دستگاه قضایی همراه با سایر عوامل برگزاری انتخابات همه توان خود را برای برگزاری انتخابات باکیفیت و سالم و جلوگیری از وقوع تخلف به کار گرفته‌اند و با هر نوع تخلفی برخورد خواهند کرد.

رییس کل دادگستری مازندران نیز امروز اعلام کرد که دادستان‌ها به شکل دقیق، شعبه‌های مستقر در حوزه انتخاباتی خود را در استان رصد می‌کنند.

به گفته پوریانی شعب ویژه رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در استان فعال است و در صورت مشاهده هرگونه تخلف، به تخلفات رسیدگی و با متخلفان برخورد قاطع و قانونی خواهد شد.

فرآیند رای‌گیری در مازندران امروز همزمان با سراسر کشور در ۲ هزار و ۵۴۲ شعبه ثابت و ۶۸۶ صندوق سیار با فعالیت نزدیک به ۶۰ هزار نفر از عوامل اجرایی برگزار می‌شود. جمعیت واجد شرایط مازندران برای این انتخابات ۲ میلیون و ۴۸۷ هزار و ۲۴۴ نفر است یک میلیون و ۲۵۱ هزار و ۱۱۲ نفر این تعداد را مردان و یک میلیون و ۲۳۶ هزار و ۱۳۲ نفر را زنان استان تشکیل می‌دهند.

چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به دلیل شهادت سید ابراهیم رئیسی در سانحه سقوط بالگرد حامل رئیس‌جمهور و همراهانش یک سال زودتر از موعد برگزار می‌شود. پس از شهادت رئیس‌جمهور در ۳۰ اردیبهشت امسال، وزیر کشور روز یکشنبه ششم خرداد ۱۴۰۳ فرمان آغاز فرایند برگزاری انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری را صادر کرد.

نام‌نویسی داوطلبان شرکت در این انتخابات از ۱۰ تا ۱۴ خرداد انجام شد که پس از ثبت‌نام ۸۰ نفر از چهره‌های اجرایی و سیاسی کشور، شورای نگهبان صلاحیت ۶ نفر شامل مسعود پزشکیان، مصطفی پورمحمدی، سعید جلیلی، محمدباقر قالیباف، علیرضا زاکانی و سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی را به عنوان نامزد‌های نهایی این انتخابات تایید کرد. با انصارف علیرضا زاکانی و امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی از حضور در انتخابات به نفع ۲ نامزد جبهه انقلاب اسلامی، چهار نامزد در رقابت انتخاباتی باقی ماندند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین