کد خبر: ۹۱۷۳۵۱
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۴۰۳ - ۲۳:۳۱

گالانت: به دنبال جنگ با لبنان نیستیم

وزیر دفاع رژیم صهیونیستی در سفر به امریکا تصریح کرد این رژیم به دنبال جنگ با لبنان نیست و پیشنهادهایی درباره نحوه اداره غزه بعد از جنگ به مقامات امریکایی ارائه کرده است.
گالانت: به دنبال جنگ با لبنان نیستیم
آفتاب‌‌نیوز :

وزیر دفاع رژیم صهیونیستی اعلام کرد ما خواهان جنگ با لبنان نیستیم، اما حضور تشکیلات نظامی حزب‌الله در مرزهایمان را نمی‌پذیریم.

به گزارش الجزیره، یوآو گالانت در سفر به امریکا خاطر نشان کرد: اسرائیل به دنبال جنگ با حزب الله نیست بلکه در صورت امکان به دنبال حل و فصل بحران است. من به امریکایی‌ها گفتم خواهان جنگ در شمال نیستیم و توافقی را می‌پذیریم که حزب الله را از مرز‌ها دور نگه دارد.

وی افزود: در طول سفرم به واشنگتن، توانستم به پیشرفت‌های قابل توجهی دست یابم و موانع موجود بر سر راه عرضه تسلیحات به اسرائیل را برطرف کنم. ما در حال کار بر روی یک پیشنهاد پس از جنگ هستیم که شامل فلسطینی ها، شرکای منطقه‌ای و امریکا می‌شود.

در همین ارتباط واشنگتن پست به نقل از مقامات امریکایی نوشت: طرح گالانت ممکن است شامل استقرار نیرو‌های کشور‌های عربی تحت نظارت آمریکا از خارج از نوار غزه باشد.

این منبع افزود: دولت‌های عربی میانه رو از دولتی در غزه که تشکیلات خودگردان فلسطین را مستثنی می‌کند حمایت نخواهند کرد چرا که آن‌ها خواهان افقی برای تشکیل کشور فلسطین هستند و این چیزی است که گالانت از آن حمایت نمی‌کند.

از سوی دیگر رادیو و تلویزیون اسرائیل نیز به نقل از نتانیاهو اعلام کرد: اگر به توافقی برسیم که به ساکنان شمال، اجازه بازگشت به خانه‌های خود بدهد، می‌توانیم به راه حلی دست یابیم.

روزنامه یدیعوت آحارونوت نیز به نقل از یک مقام امریکایی افزود: گالانت به ما گفته است که واشنگتن به نتانیاهو اجازه نخواهد داد که ما را به این شکل تحقیر کند.

منبع: میدل ایست نیوز 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین