کد خبر: ۹۱۷۶۳۷
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۴

عبدالعلی زاده: رئیس جمهور خیلی اختیارات دارد، نگویید ندارد

رئیس ستاد انتخابات «مسعود پزشکیان» گفت: نگویید رئیس‌جمهور اختیارات ندارد، اتفاقا رئیس جمهور خیلی هم اختیارات دارد؛ او نفر دوم در مدیریت و نفر اول در سیاست‌گذاری‌های اجتماعی و اقتصادی و برنامه‌های توسعه است.
عبدالعلی زاده: رئیس جمهور خیلی اختیارات دارد، نگویید ندارد
آفتاب‌‌نیوز :

در پی اعلام نتایج نهایی انتخابات و راه یافتن مسعود پزشکیان به مرحله دوم، نشست خبری علی عبدالعلی‌زاده رئیس ستاد این نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری شامگاه شنبه -۹ تیر ماه- در خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) آغاز شد.

با اعلام نتایج قطعی انتخابات و راه یافتن «مسعود پزشکیان» به دور دوم، نشست خبری رئیس ستاد این نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری در ایرنا آغاز شد.

عبدالعلی‌زاده در این نشست، به پرسش‌های خبرنگاران پاسخ می‌دهد. 

علی عبدالعلی‌زاده در ابتدای نشست گفت: انتخابات مرحله اول به لطف همه ارکان مرتبط با برگزاری و هر ۴ نامزدی که به آخر خط رسیدند به نحو مطلوب برگزار شد، همان طور که نظر سنجی‌ها نشان می‌داد مسعود پزشکیان به عنوان نفر اول و سعید جلیلی به کسب رتبه دوم به مرحله دوم راه یافتند. 

وی گفت:همه برنامه‌های توسعه در ۶ برنامه قبلی، برنامه نبودند بلکه مجموعه طرح‌های عمرانی ۵ ساله دولت بودند، نقش رئیس جمهور‌ها در این است که بگویند برنامه‌های توسعه با چه اهداف و برنامه‌هایی باید تنظیم شود، برنامه چشم انداز ۲۰ ساله در دولت اصلاحات نوشته شد. 

عبدالعلی زاده بیان کرد: مردم در انتخاب رئیس جمهوری، آینده کشور را انتخاب می‌کنند نه شخصیت رئیس و نحوه لباس پوشیدن آن را بلکه اینکه او چه می‌انیشد و چه برنامه‌ای دارد. 

وی گفت: نگویید رئیس جمهور اختیار ندارد، اتفاقا رئیس جمهور خیلی اختیار دارد؛ نفر دوم در مدیریت و نفر اول در سیاست‌گذاری‌های اجتماعی و اقتصادی و برنامه‌های توسعه است.

براساس نتایج نهایی چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از آن‌جا که هیچ یک از نامزد‌ها در انتخابات روز جمعه -۸ تیرماه- موفق به کسب اکثریت مطلق آراء نشدند، انتخابات به دور دوم کشیده شد.
بر این اساس مسعود پزشکیان با کسب ۱۰ میلیون و ۴۱۵ هزار و ۹۹۱ رأی و سعید جلیلی با ۹ میلیون و ۴۷۳ هزار و ۲۹۸ ‏رأی به عنوان نفرات اول و دوم به دور دوم انتخابات راه یافتند.

مرحله دوم انتخابات ریاست‌جمهوری روز جمعه -۱۵ تیر ۱۴۰۳- برگزار می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین