کد خبر: ۹۱۷۸۱
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۵:۵۸

تکلیف حق‌التدريسي‌ها فردا در مجلس معلوم مي‌شود

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: وزیر آموزش و پرورش در تازه‌ترین اظهار نظر خود، توپ استخدام حق‌التدریسی‌ها را به زمین مجلس انداخت و گفت که تصمیم‌گیری برای استخدام یا استخدام نكردن حق‌التدریسی‌های بلاتكلیف به مجلس شورای اسلامی ارجاع شده است.

به گزارش آفتاب،علی‌رضا علی‌احمدی در پاسخ به پرسشی درباره تكلیف استخدام نیروهای حق‌التدریس آموزش و پرورش بیان كرد: «ما برای نیروهای حق‌التدریسی كه تكلیف قانونی در برابر استمرار خدمت شان نداشتیم، رویه‌ای را برای بازنشستگی، بیمه و دریافت حقوق منظم ماهانه انجام داده‌ایم تا این اقدامات ضرورت استخدام رسمی این نیروها را تحت‌الشعاع قرار دهد».

وی اضافه كرد: «با این وجود مرجع تصمیم گیری برای استخدام یا استخدام نكردن حق‌التدریسی‌های بلاتكلیف، مجلس شورای اسلامی شده و شرایط به گونه‌ای تغییر كرده كه تصمیم‌گیری در این زمینه با ما نیست. البته این درحالی است كه ما مشاوره‌هایی درباره بهبود طرح مجلس و چگونگی تأمین مالی آن ارائه كرده‌ایم.

علی‌احمدی در عین حال خاطرنشان كرد: «ما تعهداتی كه بر اساس قانون برای استخدام حق‌التدریسی‌ها داشتیم را عملی كرده‌ایم و گروهی از این نیروها كه قانون، ما را مكلف به استخدام آن‌ها كرده بود، اكنون حقوق و مزایا می‌گیرند و تحت پوشش بیمه خدمات درمانی و احتساب سنوات بازنشستگی قرار گرفته‌اند».

این اظهارات وزیر آموزش و پرورش در حالی است كه مجلس شورای اسلامی نیز اعلام كرده است كه طرح تعیین تكلیف استخدامی معلمان حق‌التدریسی را فردا در دست بررسی قرار می‌دهد.

یك فوریت طرح تعیین تكلیف استخدامی معلمان حق‌التدریسی در جلسه‌ علنی 20 شهریور سال گذشته مجلس به تصویب رسیده بود.
همچنین كمیته آموزش و پرورش مجلس با تاكید بر این ‌كه وضعیت استخدام معلمان حق‌التدریس باید در تابستان تعیین تكلیف شود، از برطرف شدن مغایرت‌های موجود در این زمینه با قانون اساسی خبر داده و در عین حال، اعلام كرده بود كه استخدام این افراد نیاز به فراهم شدن احكام حقوقی و تامین اعتبارات و بحث اجرای قانون برنامه چهارم بر اساس جزء 2 بند «و» ماده 145 و بند «ج» ماده 24 قانون مدیریت خدمات كشوری، برای استخدام این معلمان به زمان دارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین