کد خبر: ۹۱۷۸۱۲
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۶

جزئیات آرای مردم استان اردبیل در انتخابات ریاست جمهوری / مشارکت ۴۸/۵ درصدی

معاون استاندار اردبیل و رئیس ستاد انتخابات استان گفت: با مشارکت ۴۸/۵درصدی واجدان شرایط استان اردبیل در مرحله اول چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، مشارکتی بالاتر از میانگین کشوری در استان ثبت شد.
جزئیات آرای مردم استان اردبیل در انتخابات ریاست جمهوری / مشارکت ۴۸/۵ درصدی
آفتاب‌‌نیوز :

رضا قاسمیان روز یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: مردم استان اردبیل با حضور در جشن سیاسی هشتم تیر برای انتخاب رئیس‌جمهور، مشارکتی بالاتر از میانگین کشوری را رقم زدند.

وی با اشاره به مشارکت ۴۸/۵درصدی واجدان شرایط استان اردبیل در مرحله اول چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، افزود: جمع آرای مأخوذه در استان اردبیل ۵۰۴هزار و ۶۰۲ رأی بود که مسعود پزشکیان ۳۸۲هزار و ۶۴۷ رأی، سعید جلیلی ۷۲هزار و ۸۷۸ رأی، محمدباقر قالیباف ۳۶هزار و ۳۷۷ رأی و مصطفی پورمحمدی ۲هزار و ۶۷۶ رأی را کسب کردند و آرای باطله هم ۱۰هزار و ۲۴ رأی بود.

رئیس ستاد انتخابات استان با اشاره به درصد آرای نامزد‌های اول و دوم در استان اردبیل، ادامه داد: بر این اساس، مسعود پزشکیان ۷۷/۳درصد از آرا و سعید جلیلی ۱۴/۷درصد آرای مردم را در استان اردبیل کسب کردند.

قاسمیان خاطرنشان کرد: مشارکت در شهرستان اردبیل ۴۷/۶درصد، در نمین ۴۲/۷۲درصد، نیر ۵۵/۸درصد، سرعین ۷۹/۷۵درصد، پارس‌آباد ۴۷/۳۷درصد، بیله‌سوار ۴۰/۷۵درصد، اصلاندوز ۵۲درصد، گرمی ۴۳/۳درصد، انگوت ۴۷/۲درصد، مشگین‌شهر ۵۲/۸درصد، خلخال ۴۹/۷درصد و کوثر ۵۳/۱درصد بود.

با راهیابی مسعود پزشکیان و سعید جلیلی به دور دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، نهمین رئیس جمهور ایران روز جمعه ۱۵ تیرماه با حضور این دو نامزد برگزار می‌شود.

یک هزار و ۳۷۵ شعبه در استان اردبیل در فرایند اخذ آرای مردم در مرحله اول فعال بود و بیش از یک میلیون نفر در این استان واجد شرایط رای دادن هستند که از این تعداد ۵۵ هزار نفر رای اولی است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین