کد خبر: ۹۱۷۸۲۵
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۲

نتایج انتخابات ریاست جمهوری در استان بوشهر

رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر گفت: از مجموع ۳۴۷ هزار و ۳۴۵ رای ماخوذه از ۷۹۰ شعبه رای در استان بوشهر، «سعید جلیلی» با ۱۶۷ هزار و ۲۱۷ رای حائز بیشترین آمار شده است.
نتایج انتخابات ریاست جمهوری در استان بوشهر
آفتاب‌‌نیوز :

«اکبر پورات» افزود: مسعود پزشکیان با ۱۴۴ هزار و ۱۳۸ رای در جایگاه دوم، محمدباقر قالیباف با ۴۰ هزار و ۸۵۰ رای و مصطفی پورمحمدی با ۲ هزار و ۶۱۸ رای در جایگاه‌های بعدی قرار گرفته‌اند.

رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر تصریح کرد: در شهرستان بوشهر سعید جلیلی ۳۴ هزار و ۹۸۹ رای، مسعود پزشکان ۳۴ هزار و ۳۸۶ رای، محمدباقر قالیباف ۱۰ هزار و ۷۷۲ رای و مصطفی پورمحمدی ۷۵۲ رای کسب کردند.

پورات عنوان کرد: در شهرستان گناوه سعید جلیلی ۱۰ هزار و ۷۶۸ رای، مسعود پزشکان ۱۲هزار و ۴۲۱رای، محمدباقر قالیباف ۲ هزار و ۷۹۸ رای و مصطفی پورمحمدی ۲۰۰ رای کسب کردند.

وی بیان کرد: در شهرستان دیلم سعید جلیلی پنج هزار و ۶۴۲ رای، مسعود پزشکان چهار هزار و ۶۲۱ رای، محمدباقر قالیباف یک هزار و ۱۲۸رای و مصطفی پورمحمدی ۸۰ رای کسب کردند.

رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر یادآور شد: در شهرستان دشتستان سعید جلیلی ۳۸ هزار و ۷۹۰ رای، مسعود پزشکان ۲۵ هزار و ۸۳۸ رای، محمدباقر قالیباف ۹ هزار و ۹۱۷ رای و مصطفی پورمحمدی ۴۶۱ رای کسب کردند.

پورات گفت: در شهرستان دشتی سعید جلیلی ۲۰ هزار و ۱۰۷ رای، مسعود پزشکان ۱۱ هزار و ۷۳۲ رای، محمدباقر قالیباف سه هزار و ۳۶۰ رای و مصطفی پورمحمدی ۲۴۲ رای کسب کردند.

وی ادامه داد: در شهرستان تنگستان سعید جلیلی ۱۶ هزار و ۱۰۷ رای، مسعود پزشکان ۹ هزار و ۴۲۷ رای، محمدباقر قالیباف سه هزار و ۳۲ رای و مصطفی پورمحمدی ۱۶۰ رای کسب کردند.

رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر عنوان کرد: در شهرستان کنگان سعید جلیلی ۱۲ هزار و ۶۹۵ رای، مسعود پزشکان ۱۱ هزار و ۵۴۴ رای، محمدباقر قالیباف ۲ هزار و ۹۵۶ رای و مصطفی پورمحمدی ۲۲۶ رای کسب کردند.

پورات اضافه کرد: در شهرستان دیر سعید جلیلی ۱۳ هزار و ۷۳۷ رای، مسعود پزشکان هشت هزار و یک رای، محمدباقر قالیباف یک هزار و ۸۶۱ رای و مصطفی پورمحمدی ۱۳۴ رای کسب کردند.

وی گفت: در شهرستان جم سعید جلیلی هشت هزار و ۶۵۴ رای، مسعود پزشکان ۱۰ هزار و ۹۷۶ رای، محمدباقر قالیباف یک هزار و ۹۲۵ رای و مصطفی پورمحمدی ۱۵۰ رای کسب کردند.

رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر عنوان کرد: در شهرستان عسلویه سعید جلیلی پنج هزار و ۷۲۸ رای، مسعود پزشکان ۱۵ هزار و ۱۹۲ رای، محمدباقر قالیباف سه هزار و ۱۰۱ رای و مصطفی پورمحمدی ۲۱۳ رای کسب کردند.

پورات ادامه داد: کل واجدین اخذ رای در استان بوشهر ۸۰۶ هزار و ۳۴۲ نفر بوده که آرا ماخوذه، ۳۷۴ هزار و ۳۴۵ نفر بوده است.

وی از همه مردم استان بوشهر، رسانه ها، دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات از جمله ستاد انتخابات استان، هیات‌های اجرایی و نظارت بر انتخابات، نمایندگان داوطلبان و کلیه نیرو‌های نظامی و انتظامی و امنیتی که این انتخابات را در کمال آرامش و امنیت برگزار کردند، تقدیر کرد.

فرایند رای‌گیری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از ساعت هشت صبح روز هشتم تیرماه تا ساعت ۲۴ در ۷۹۰ شعبه ثابت و سیار در استان بوشهر انجام شد.

از این تعداد ۵۶۵ شعبه ثابت و ۲۲۵ شعبه سیار بوده و ۴۷۱ شعبه شهری و ۳۱۹ شعبه روستایی است.

۲۷ هیات اجرایی برای این دوره از انتخابات در استان بوشهر تشکیل شده است.

در این دوره از انتخابات از مجموع یک میلیون و ۱۶۳ هزار و ۴۰۰ نفر جمعیت استان بوشهر، ۸۰۶ هزار و ۳۴۲ نفر واجد شرایط رای بوده که از این تعداد ۴۳۲ هزار و ۲۸۶ نفر مرد و ۳۴۷ هزار و ۵۶ نفر زن هستند.

با توجه با اعلام وزارت کشور و مستند بر قانون، دور دوم چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری بین سعید جلیلی و مسعود پزشکیان در ۱۵ تیرماه در سراسر کشور برگزار می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین