کد خبر: ۹۱۷۸۳
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۶:۰۰

وزیر بهداشت: آب پونک تست شد و مشکلی نداشت

تعیین تکلیف وزیر بهداشت تا 27 مرداد
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به تولید واکسن آنفلوآنزای نوع A توسط پنج شرکت در دنیا گفت: «کمیته کشوری آنفلوآنزا در مورد خرید این واکسن هنوز به تصمیم نهایی نرسیده اما ممکن است به صورت محدود خریداری شود».

کامران باقری لنکرانی ظهر شنبه بار دیگر گفت: «هر موردی که در ایران به طور قاطع از آن به عنوان بیمار آنفولانزای نوع A نام برده می‌شود، ابتدا مورد تست اولیه قرار می‌گیرد و پس از آن تست قطعی PCR از آن صورت می‌گیرد. این تست، تست طلایی استاندارد وزارت بهداشت محسوب می‌شود و در دو مورد مرگی که در رسانه اعلام شده است نیز تست‌ها مثبت نبوده است و این دو به دلیل ابتلا به آنفولانزای نوع A نمرده‌اند».

وزیر بهداشت با اشاره به ممنوع شدن عمره مفرده در ماه رمضان اظهار داشت: «قصد ما این نیست که این بیماری وارد کشور ما نشود بلکه قصد این است این بیماری در کشور پیشرفت زیادی نداشته باشد و با توجه به اینکه بیش از 60 درصد افراد مبتلا در ایران به دلیل بازگشت از عمره و یا تماس با مسافران عمره بیمار شده‌اند این موضوع به طور جدی پیگیری شد».

وی در مورد ماندن و ادامه کار در دولت دهم با تاکید بر این نکته که تا زمان معرفی کابینه از سوی رئیس جمهور هیچ موضوعی مشخص نیست، گفت: «ممکن است کابینه زودتر از موعد مقرر به مجلس معرفی شود تا انشاءالله در هفته دولت کار خود را آغاز کنند اما وضعیت نهایی تا 27 مرداد مشخص می‌شود».

وی در ادامه سخنان خود در پاسخ به تمهیدات وزارت بهداشت برای کنترل آلودگیهای احتمالی در آب آشامیدنی و جسدی که در آب منطقه پونک وجود داشته است، گفت: «تست‌هایی که ما در همان مقطع زمانی انجام داده‌ایم نشان می‌دهد که در زمانهای قبلی و بعدی پیدا شدن آن جسد اشکالی در آب آشامیدنی آن منطقه وجود نداشته و بررسی‌های وزارت نیرو نیز اعلام شده است که این موضوع در آب غیرشرب اتفاق افتاده است».

وزیر بهداشت تاکید کرد: «هیچ نقطه انحرافی در آب سالم منطقه ایجاد نشده است و آب شرب نیز در مدت زمان‌های کمتر از یک هفته مورد بررسی دائم قرار دارد».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین