کد خبر: ۹۱۷۹۳
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۷:۱۳

جنجال بر سر نقص فنی حس‌گرهای سرعت در هواپیماهای ایرباس

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رخ دادن نقص فنی در حس‌گرهای سرعت در چند مدل از هواپیماهای ایرباس، گمانه‌زنی‌ها را در مورد علت سقوط هواپیمای ایرباس فرانسوی که چندی پیش در مسیر ریو دی ژانیرو به پاریس در آب‌های اقیانوس اطلس سقوط کرد افزایش داده است.

به گزارش سرویس بین‌الملل آفتاب، این نقص فنی اخیراً در حس‌گر سرعت چندین مدل از هواپیماهای ایرباس مشاهده شده و نگرانی‌ها را در مورد امنیت پرواز این هواپیماها برانگیخته است.

برخی از افرادی که به اطلاعات بررسی‌ها پیرامون علت سقوط هواپیمای ایرباس در مسیر ریو دی ژانیرو و پاریس دسترسی داشته‌اند، می‌گویند علت سقوط این هواپیما همین نقص فنی بوده است.

حس‌گر سرعت در هواپیماها وسیله‌ای است که با اندازه‌گیری تغییرات فشار هوا و پردازش رایانه‌ای روی آن سرعت لحظه‌ای هواپیما را به اطلاع خلبان می‌رساند. همچنین سیستم خلبان خودکار (اتو پایلوت) هواپیماها بر اساس اتکا به داده‌های این حس‌گر عمل می‌کند.

اخیراً در حس‌گرهای سرعت تعدادی از هواپیماهای ایرباس نقص فنی مشاهده شده که باعث می‌شود در سیستم ناوبری هواپیما ایجاد اختلال شود. شرکت‌های هواپیمایی در سراسر جهان ملزم شده‌اند نسبت به تعویض قطعات معیوب با قطعه یک شرکت دیگر اقدام کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین