کد خبر: ۹۱۷۹۴۹
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۶

بهترین روش حمل بار از چین به ایران

اگر به دنیا تجارت پا گذاشته باشید، فرقی ندارد که در کدام حوزه بیشترین فعالیت را دارید، حتماً فکر وارد کردن کالا‌های چینی در برهه‌های از ذهن شما گذر کرده است. چین با اقتصاد قدرتمند خود یکی از تولیدکنندگان اصلی در زمینه‌های مختلف است؛ از پوشاک و زیورآلات گرفته تا لوازم‌خانگی و برقی و حتی صنایع خودرو.
بهترین روش حمل بار از چین به ایران
آفتاب‌‌نیوز :

با توجه به این موضوع طبیعی است که بیشتر کسب‌وکار‌های بزرگ و کوچک به این فکر بیفتند که بهترین روش حمل بار و واردات از چین چه روشی است و چگونه و با انتقال چه بار‌هایی می‌توانند سود بیشتری از واردات بار به ایران کسب کنند. در این مطلب با ما همراه باشید تا بتوانیم پاسخی همه‌جانبه برای این پرسش پیدا کنیم.

انتقال بار تجاری از چین به ایران

روش‌های مختلفی برای انتقال بار وجود دارند. به طور کلی روش کارگو یکی از بهترین روش‌ها برای انتقال بار با مقاصد تجاری است. با توجه به محتویات مرسوله تجاری معمولاً بازرگانانی که به صورت عمده اقدام به واردات کالا از چین به ایران می‌کنند، کالا‌های خود را از طریق روش کارگوی دریایی و یا کارگوی هوایی به مقصد می‌رسانند.

اما در هنگامی که حجم مرسوله تجاری از ظرفیت وسیله نقلیه کمتر باشد دیگر ارسال بار از طریق روش کارگو چندان روش به‌صرفه‌ای به نظر نخواهد رسید. در این شرایط روش حمل خرده بار استفاده می‌شود. در ادامه بیشتر با این روش آشنا خواهیم شد.

حمل خرده بار چیست؟

در هنگامی که حجم یک مرسوله از وسیله نقلیه کمتر است برای ارسال آن روش خرده بار یا همان روش گروپاژ استفاده می‌شود. در این روش مرسولات تجاری افراد یا شرکت‌های مختلف در کنار یکدیگر در یک گروه قرار می‌گیرند و با هم ارسال می‌شوند.

در این شرایط هزینه ارسال بین همه این افراد تقسیم می‌شود. به همین دلیل حمل خرده بار از چین روشی بسیار مقرون‌به‌صرفه و پرطرفدار است.

حمل خرده بار درست مانند کارگو بین چین و ایران از دو روش دریایی و هوایی انجام می‌پذیرد. روش دریایی با توجه به مقرون‌به‌صرفه بودن و داشتن محدودیت‌های بسیار کمتر به نسبت روش هوایی، طرفداران بیشتری در میان تجار و بازرگانان دارد.

مدت‌زمان و هزینه حمل خرده بار از چین به ایران

مدت‌زمان رسیدن خرده بار از چین به ایران در وهله اول به این بستگی دارد که روش حمل خرده بار دریایی را انتخاب کرده باشید و یا روش هوایی.

روش هوایی طبیعتاً نسبت به روش دریایی سرعت بسیار بیشتری دارد و در این روش مرسوله شما در مدت ۷ تا ۱۰ روز در فرودگاه مقصد به دست شما می‌رسد. در روش دریایی، اما این بازه زمانی به ۳۰ الی ۳۵ روز افزایش پیدا می‌کند. نکته‌ای که لازم است به آن توجه کنید این است که اگر در شهر مقصد مورد نظر شما فرودگاه بین‌المللی و یا بندر وجود ندارد باید مدت‌زمان لازم را برای حمل مرسوله از گمرک فرودگاه یا بندر به شهر خودتان، به زمان نهایی مورد نظر خود اضافه کنید.

هزینه حمل خرده بار با توجه به حجم بار مورد نظر شما و این که چه درصدی از کانتینر را اشغال می‌کند متغیر خواهد بود. به طور خلاصه اگر بخواهیم عوامل تأثیرگذار در هزینه تمام شده نهایی حمل خرده بار از چین به ایران را نام ببریم باید به عواملی مانند فاصله، وزن و حجم بار، نوع کالا و همین‌طور روش انتخابی برای حمل‌ونقل اشاره کنیم.

حمل خرده بار از چین

نحوه حمل‌ونقل خرده بار

همان‌طور که پیش‌تر هم اشاره شد روش حمل خرده بار با توجه به‌صرفه اقتصادی زیاد آن مورد توجه بازرگانان زیادی قرار گرفته است. با این حال برای این که بتوانید کالا‌های مورد نظر خود را از طریق این روش انتقال دهید لازم است تا به قوانین گمرکی مبدأ و مقصد و قوانین موجود در حوزه حمل خرده بار تسلط کافی را داشته باشید.

به همان میزان که این روش مورد از نظر اقتصادی جذاب است، پیچیدگی‌های فراوانی را نیز با خود به دنبال دارد. اگر قصد دارید تا کالا‌های مورد نظر خود را از طریق حمل خرده بار منتقل کنید توصیه ما به شما این است که از شرکت پست بین‌المللی سامان اکسپرس در این زمینه کمک بگیرید. سامان اکسپرس با بیش از ۵۰ نمایندگی در سراسر دنیا و بیش از ۴۵۰ مشتری رضایتمند و ۳۰۰ پروژه نقل‌وانتقال خاطر شما را از پروسه‌های اداری مورد نیاز برای حمل‌ونقل مرسولات تجاری آسوده خواهد کرد تا بتوانید بدون درگیر شدن با پیچیدگی‌های پروسه‌های حمل‌ونقل و قوانین گمرکی ذهن خود را فقط و فقط بر روی اهدافتان کاری و تجاری خود متمرکز کنید.

همکاری سامان اکسپرس با برند‌های معتبر و شناخته شده‌ای مانند هواوی، ایساکو، بوش و سایپا خاطر شما را از این که پروژه‌های حمل‌ونقل خود را به مجموعه‌ای توانمند و مجرب سپرده‌اید آسوده می‌کند.

بهترین کالا‌ها برای واردات از چین

حالا که با بهترین روش برای نقل‌وانتقال کالا از چین به ایران آشنا شدیم بد نیست نگاهی هم به کالا‌های پرطرفدار و پرسود برای واردات از چین به ایران بیندازیم.

یکی از گروه‌های اصلی کالایی که واردات آن‌ها همواره با سود فراوانی همراه بوده است، لوازم یدکی خودرو هستند. علاوه بر این کالاها، لوازم آرایشی و بهداشتی نیز یکی از گروه‌های کالا پرطرفدار چینی برای واردات به ایران هستند. احتمالاً شما هم تا به حال بار‌ها در بازار ایران به برخی از برند‌های چینی مانند بایوآکو برخورده‌اید. محصولات مراقبت از پوست و آرایشی چینی قیمت تمام شده بسیار کم و عملکرد نسبتاً خوبی دارند و به تبع این موضوع در بازار ایران طرفداران زیادی پیدا کرده‌اند.

پوشاک یکی دیگر از مواردی است که همیشه بعد از وارد شدن از چین به بازار‌های ایران مشتریان خاص خود را دارد. پوشاک ساخت چین با قیمت‌های متناسب و نسبتاً کم، همواره گزینه مناسبی برای افرادی به شمار می‌روند که می‌خواهند خوش‌پوش باشند و به صورت همزمان هزینه بسیار زیادی را صرف خرید پوشاک نکنند. لازم به ذکر است که بر خلاف تصور رایج پوشاک چینی لزوماً پوشاک بی کیفیتی نیستند و محصولات چینی همواره با درجه کیفیت‌های متنوع بنا بر نیاز‌های افراد در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرند.

لوازم‌خانگی چینی نیز با ورود برند‌های جدید و شناخته شده چینی به این حوزه طرفداران زیادی در سراسر جهان پیدا کرده‌اند. کیفیت این لوازم‌خانگی از قابل‌قبول تا بسیار خوب و قیمت آن‌ها از قیمت‌هایی مقرون به صرفه تا نسبتا زیاد متغیر است.

کلام آخر

اگر به گسترش کسب‌وکار خود با کشور چین فکر می‌کنید واردات خرده بار از چین روشی است که می‌تواند در مدت زمانی مناسب شما را به سود بالایی برساند و توسعه کسب‌وکار شما کمک کند. با این حال اگر می‌خواهید درگیر پیچیدگی‌های موجود در حمل‌ونقل خرده بار نشوید توصیه می‌کنیم حمل‌ونقل مرسولات تجاری خود را به شرکت پست بین‌المللی سامان اکسپرس بسپارید تا به بهترین شکل و در کمترین زمان ممکن، مرسولات تجاری شما به مقصد برسند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین