کد خبر: ۹۱۷۹۵۴
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۹

زنگ خطر قهر ۶۰ درصدی

یک تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: قالیباف سقف پرواز و آرزوهایش را درک کرد و بعید است در دوره‌های بعدی ریاست‌جمهوری نامزد شود. بخشی از رأی پزشکیان متعلق به اصولگرایان بود.
زنگ خطر قهر ۶۰ درصدی
آفتاب‌‌نیوز :

مسعود پزشکیان و سعید جلیلی به دور دوم انتخابات رفتند و هنوز مشخص نیست که رئیس‌جمهور آینده ایران چه کسی می‌شود، اما یک امر مشخص است؛ آنکه بهش قابل توجهی از مردم در انتخابات شرکت نکردند.

محمد مهاجری، تحلیلگر مسائل سیاسی، درباره این موضوع به «نامه‌نیوز» گفت: «من همه آن رأیی که آقای پزشکیان آورد را متعلق به اصلاح‌طلبان و حامیان آن‌ها نمی‌دانم و معتقدم بخشی از آراء او متعلق به اصولگرایان بود. فرای اینها، اما مشارکت پایین در انتخابات به نحوی که فقط ۴۰درصد از واجدین شرایط در انتخابات شرکت کردند، زنگ خطری برای کارگزاران نظام است. مسئولان باید از خود بپرسند چه کردند که بخش عظیمی از جامعه به صندوق‌های رأی اعتماد ندارد».

او ادامه داد: «انتخابات اخیر به شدت دوقطبی بود و قاعدتاً باید در انتخاباتی دوقطبی مشارکت بالا می‌رفت، اما نرفت و فضا به شدت نسبت به گذشته سردتر هم بود. حتی اگر انتخابات دو قطبی نمی‌شد چه بسا مشارکت ۲۰درصد می‌شد. حالا هم اگر این انتخابات نتیجه مطلوبی به بار نیاورد، بعد از این باید ذره‌بین به دست بگیریم و دنبال رأی‌دهنده باشیم که خسارت‌هایی سنگین چه در داخل و چه در عرصه بین‌المللی برای کشور به وجود می‌آورد و شکل میان دولت و ملت افزایش می‌یابد».

 این تحلیلگر مسائل سیاسی همچنین بیان کرد: «۶۰درصد مردم ایران با عرصه سیاست‌ورزی قهر کرده‌اند و دیگر این قهر مربوط به این جناح و آن جناح نیست. مردم می‌پرسند مگر دفعات پیش رأی دادیم، چه اتفاقی افتاد؟ این بی‌اعتمادی آسیب‌هایی جدی به وجود می‌آورد».

مهاجری در پایان گفت: «آقای قالیباف بدعهدی کرد و با اینکه قول داده بود نامزد نشود، اما شد و حالا موقعیت خودش را هم در مقام ریاست مجلس تضعیف کرد. او حالا سقف پرواز و آرزوهایش را درک کرد و بعید است در دوره‌های بعدی ریاست‌جمهوری نامزد شود. او حتی از اصولگرایان هم شکست خورد مثل انتخابات مجلس که در آن هم نفر چهارم شد».

منبع: نامه نیوز 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین