کد خبر: ۹۱۸۲۳
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۲:۴۴
عسگراولادی: باید التماس كنیم تا خارجی‌ها از ما كالا بخرند

واردات برنج، سویا، روغن و بادام از آمریکا به ایران

آفتاب‌‌نیوز :  آفتاب: عسگراولادی با تشریح علل کاهش صادرات در چند ماهه اخیر و رد واردات سیب آمریکایی خبر داد که فقط مقداری بادام آمریکایی از مرزهای جنوب آزاد کشورمان وارد شده است.

به گزارش گروه اقتصاد و صنعت ‌آفتاب، اسدالله عسگراولادی ـ عضو اتاق بازرگانی تهران در گفتگو با ایسنا در مورد علت کاهش صادرات در چند ماهه اخیر اظهار کرد: «در زمستان سال گذشته هم اعلام کرده بودم که ما وضعیت نگران‌کننده‌ای در صادرات داریم که اکنون آن نگرانی‌ها خود را نشان داده‌اند». 

باید التماس کنیم تا از ما بخرند
وی با بیان اینکه این کاهش چند علت دارد، اولین عامل را بحران جهانی دانست که تاثیرات آن به کشور ما هم سرایت کرده است.

عسگراولادی ادامه داد: «دومین عامل این است که کالاهای صادراتی ما ضرورت خرید برای خارجی‌ها نیستند. در حالی که ما فروشنده هستیم باید التماس کنیم تا از ما بخرند».

وی اضافه کرد: «آن‌ها با درآمدهای اضافه خود محصولاتی مانند فرش، پسته و خاویار ما را می‌خرند نه اینکه نیاز روزمره آن‌ها باشد. پس باید خیلی تبلیغ کنیم».

این عضو اتاق بازرگانی تهران تصریح کرد: «سومین عامل این است که تورم قیمت تمام شده، کالای ما را غیر قابل رقابت می‌کند».

وی تاکید کرد: «برای این‌که قیمت کالای صادراتی ما رقابت‌پذیر باشد، باید قیمت تمام شده پایین بیاید و علاوه بر این، مشکل دیگر مربوط به ارز است که حتما باید در ارز خود تجدیدنظر کنیم تا بتوانیم به رقابت بپردازیمب.

عسگراولادی در پایان این بخش از سخنان خود اظهار امیدواری کرد که در شش ماهه آینده وضع بهتر شود. 

سیب آمریکایی وارد نشده است، بادام چرا!
او که همزمان ریاست سه اتاق مشترک ایران و روسیه، ایران و چین و ایران و استرالیا را برعهده دارد، در مورد واردات از کشور آمریکا با تکذیب واردات سیب آمریکایی به ایران بیان کرد: «سیب آمریکایی به ایران وارد نشده و فقط مقداری بادام آمریکایی از مرزهای جنوب آزاد کشورمان وارد شده است».

عسگراولادی در پاسخ به این سوال که به جز بادام دیگر چه اقلامی از آمریکا وارد ایران می‌شوند؟ نیز عنوان کرد: «برنج، سویا و روغن هم داشتیم».

وی در پایان میزان واردات از کشور آمریکا در سال گذشته را 500 میلیون دلار اعلام کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین