کد خبر: ۹۱۸۴۶۲
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۸

صداوسیما با پخش مناظره شب گذشته چه به دست آورد؟

ششمین مناظره تلویزیونی نامزد‌های چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شامگاه دوشنبه ـ ۱۲ تیر ماه ـ برگزار شد تا تلویزیون تجربه تولید و پخش مناظره‌های رودررو را پس از ۱۵ سال به سلامت پشت سر بگذارد. اتفاقی که در صورت تداوم و محدود نشدن به مناسبتی ویژه مانند انتخابات، دستاورد‌های متعددی را برای جبلی و همکارانش به همراه خواهد داشت.
صداوسیما با پخش مناظره شب گذشته چه به دست آورد؟
آفتاب‌‌نیوز :

نخستین مناظره از دور دوم انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳، با حضور مسعود پزشکیان و سعید جلیلی، برگزار و از شبکه‌های یک، شبکه خبر، جام‌جم، سلامت با رابط ناشنوایان، سامانه تلوبیون و رادیو ایران پخش شد.

این برنامه که پس از ۱۵ سال بار دیگر ساختار مناظره‌های رودررو را زنده می‌کرد، با اجرای مهدی خسروی روی آنتن رفت و توانست توانمندی صداوسیما و مجریانش را در تولید و پخش برنامه‌های زنده چالشی ـ در صورت ایجاد فضای مناسب و به‌دور از محافظه‌کاری ـ یادآور شود.

بر این اساس می‌توان اینگونه به قضیه نگاه کرد که مسوولان صداوسیما با پذیرش ریسک تولید مناظره‌های دونفره ـ خصوصا با توجه به تجربه‌ای که این رسانه در اواخر دهه ۸۰ از سر گذرانده بود ـ علاوه بر کمک به پرشور کردن انتخابات ۱۴۰۳ و همچنین فراهم کردن فرصت شناخت بیشتر مردم از نامزدها، ساختاری جدید در برنامه‌سازی را آن‌هم در برهه‌ای حساس از تاریخ سیاسی ایران بار دیگر احیاء کردند. 

مناظره شامگاه گذشته همچنین فرصتی را فراهم کرد تا به وعده‌هایی که پیمان جبلی از زمان انتصابش به بینندگان رسانه ملی داده بود ـ مبنی بر تحول در اطلاع‌رسانی و شفاف‌سازی در بخش‌های خبری ـ تاحدودی جامه عمل پوشانده شود. تاکید بر اصل بی‌طرفی و عدالت در تبلیغات نامزد‌ها در صداوسیما هم از انتظارات آغازین بود که با توجه به نگاه‌های غالب به مناظره روز گذشته به نظر می‌رسد تا حدودی از سوی مجری و طراحان سوالات برآورده شده باشد. 

مناظره دوم در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری امشب ـ سه‌شنبه ـ روی آنتن می‌رود و احتمال می‌رود با توجه به حساسیت بیشتر به دلیل نزدیک‌تر شدن به انتخابات و آخرین مهلت برای عرض اندام سیاسی نامزد‌ها مقابل رقیب در آنتن زنده رسانه ملی، تجربه‌ای متفاوت از شب گذشته و به مراتب سخت‌تر را رقم بزند. 

این مناظره همانند دوشنبه شب ساعت ۲۱ و ۳۰ دقیقه پخش خواهد شد و احتمالا بیش از دو ساعت به طول بیانجامد. آخرین مناظره دو نامزد راه یافته به دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری امشب به صورت زنده از شبکه‌های یک، سلامت (با رابط ناشنوایان) و جام جم ۱، ۲ و ۳ برای ایرانیان خارج از کشور پخش می‌شود و تکرار آن روز بعد در شبکه‌های شبکه چهار، پنج و دو سیما به ترتیب ساعت ۱۰ صبح و ۱۳ و ۱۶ خواهد بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین