کد خبر: ۹۱۸۵۱۱
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۶

مراقب «هایجک» شدن آرای پزشکیان در روستا‌ها و شهر‌های کوچک باشیم

در روزهای باقیمانده تلاش کنید در روستاها، شهرهای کوچک، مناطق شهری محروم و حاشیه ای حضوری پر رنگ داشته باشید. نگذارید عده ای "درگوشی" و "یواشکی" اطلاعات دروغ در اختیار برخی هموطنان محروم و زحمتکش کشورمان قرار دهند و آراءِ پزشکیان را بدزدند.
مراقب «هایجک» شدن آرای پزشکیان در روستا‌ها و شهر‌های کوچک باشیم
آفتاب‌‌نیوز :

در انتخابات دور نخست، بر خلاف تصور رایج، آرا پزشکیان در برخی مناطق روستایی و شهر‌های کوچک چشم گیر بود. در انتخابات ادوار گذشته این نقد به کاندیدا‌های اصلاح طلب وارد بود که گفتمان و برنامه‌های آن‌ها نمی‌تواند لایه‌های پایین جامعه را پوشش دهد. 

اما در انتخابات این دوره، رویکرد پزشکیان (کاندیدای جریان اصلاحات)، بیش از بقیه کاندیداها، به گروه‌های پایین جامعه معطوف بود. گذشته از دال مرکزی گفتمان وی که تحقق "عدالت" و رفع "تبعیض" است؛ منش، شخصیت، زبان بدن و کلام و گفتارش بیش از سایرین به مردم عادی نزدیک بود. اغراق نیست اگر بین شش کاندیدای دور نخست او را نماینده طبقه "فرودست" جامعه بدانیم.

این نقطه قوت، توسط تیم رقیب، به خوبی آنالیز شد و در صدد خنثی کردن آن بر آمده اند. بر اساس خبر‌های موثقی که در جای جای کشور به گوش می‌رسد کمپین جلیلی با تلاش "دولت مستقر" و دیگر نهاد‌های موثر، در صدد به اصطلاح فوتبالی‌ها "هایجک" کردن (ربودن) این آرا است. 

پر واضح است سبد رای جلیلی، در مقایسه با پزشکیان، قابلیت افزایش چندانی ندارد. کمپین وی نه می‌تواند روی آرا ۶۰ در صدی که مشارکت نکردند حساب باز کند؛ و نه آرا جناحی/گفتمانی پزشکیان را تصاحب کند. تنها بخشی از آرا پزشکیان که امکان سوق دادن آن به سمت جلیلی وجود دارد، آرا مناطق روستایی و حاشیه‌ای شهر‌ها است. این مناطق، بنا به دلایلی، حوزه نفوذ جریان حامی جلیلی هستند. آن‌ها تلاش دارند با فعال کردن و بسیج امکانات خود در این مناطق، بخشی از آرا مستقیم پزشکیان را تصاحب کنند و به قول فوتبالی‌ها گل شش امتیازی به حریف بزنند.

 توزیع اقلام مختلف در روستا‌ها و مناطق حاشیه‌ای شهرها، پرداختی‌های خارج از موعد دولت به برخی اقشار، اعزام طلاب به مناطق روستایی که دکتر پزشکیان حائز اکثریت آرا بود، بسیج شبکه قدرت فعال در مناطق یاد شده ... از جمله اقدامات موثر این روز‌ها برای تصاحب بخشی از سبد رای پزشکیان است.

 "همراهان" و "هواداران" دکتر پزشکیان در سه روز سرنوشت ساز باقی مانده تا زمان رای گیری، این موضوع را جدی بگیرند و سعی در خنثی سازی چنین تلاش‌هایی بکنند. شوربختانه پزشکیان و ستاد وی، در شرایط کنونی، توان مقابله با این شبکه قدرت گسترده و پرنفوذ که با بسیج امکانات و نیرو‌ها و در قالب تشکیلاتی قوی و سازماندهی شده وارد عمل شده، را ندارند. 

تنها را مقابله با این جریان پرنفوذ، احساس مسئولیت تک تک هواداران و جوانانی است که با "قلب" و "وجود شان"در این عرصه حضور دارند و دنبال منافع حاصل از انتخابات نیستند.

در روز‌های باقیمانده تلاش کنید در روستاها، شهر‌های کوچک، مناطق شهری محروم و حاشیه‌ای حضوری پر رنگ داشته باشید. نگذارید عده‌ای "درگوشی" و "یواشکی" اطلاعات دروغ در اختیار برخی هموطنان محروم و زحمتکش کشورمان قرار دهند. اگر بی تفاوت از کنار این موضوع بگذریم، تجربه تلخ انتخابات سال ۸۸ و بسیج امکانات دولت وقت برای تصاحب آرا از مسیر‌های غیرقانونی تکرار می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین