کد خبر: ۹۱۸۷۳۴
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۴

حمله سگ‌های گله به پلنگ در اردبیل

به‌دنبال پیگیری‌های خبرنگار تسنیم از اداره‌کل محیط زیست اردبیل درخصوص حمله ۳ قلاده سگ گله به پلنگ، این اداره‌کل توضیحاتی را منتشر کرده است.
حمله سگ‌های گله به پلنگ در اردبیل
آفتاب‌‌نیوز :

۳ روز پیش فیلمی از حمله ۳ قلاده سگ به یک فرد پلنگ در فضای مجازی منتشر شد و محل این حادثه نیز استان اردبیل اعلام شد. پس از انتشار گسترده این تصاویر در فضای مجازی، نگرانی‌های زیادی بابت وضعیت سلامتی پلنگ میان دوستداران حیات وحش کشور ایجاد شد.

به‌دنبال پیگیری‌های خبرنگار تسنیم از اداره‌کل محیط زیست اردبیل، توضیحات مذکور توسط این اداره‌کل به‌شرح زیر است:

پیرو انتشار ویدئویی از حمله ۳ قلاده سگ گله به یک قلاده پلنگ در روستای نیاخرم شهرستان خلخال به اطلاع عموم همشهریان و علاقه‌مندان محیط زیست می‌رساند، پلنگ مشاهده‌شده در فیلم طبق گفته شاهدان موضوع (اهالی روستا) برای محافظت از توله خود که لابه‌لای سنگ‌ها پنهان شده بودند، حالت تدافعی به خود گرفته است و غرور غریزی پلنگ اجازه فرار در برابر هجوم سگ را نمی‌دهد.

آنچه از تصاویر منتشره پیداست، مکان و محل تقابل این حیوانات خارج از مناطق مسکونی بوده و زیستگاه طبیعی حیات وحش است که در سالیان اخیر محیط‌بانان و همیاران محلی موفق شده‌اند به‌کرّات از وجود گونه حمایت‌شده پلنگ ایرانی در زیستگاه‌های شهرستان خلخال و کوثر تصاویر متعددی ثبت کنند.

در این رویداد با توجه به هماهنگی صورت‌گرفته با محیط‌بانان منطقه هیچ گونه آزار و آسیبی به گونه پلنگ وارد نیامده است و گزارشی از اهالی و همیاران که حاکی از تلفات این گونه باشد واصل نشده است.

مطابق برنامه عمل مدیریت گونه پلنگ که در اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل در سال‌های قبل تدوین و تصویب شده است، ارتباط محیط‌بانان با جوامع بومی محلی در راستای آموزش و تنویر افکار عمومی در جهت حفاظت و حراست هرچه بیشتر این گونه نادر در زیستگاه‌های مختلف پلنگ در استان اردبیل از جمله شهرستان خلخال در دست اقدام است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین