کد خبر: ۹۱۸۸۰۲
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۴۰۳ - ۲۳:۳۴

دولت مسعود پزشکیان دولت فراگیر ملی خواهد بود

وزیر خارجه سابق کشورمان و عضو ستاد مرکزی «مسعود پزشکیان» گفت: دولت پزشکیان دولت جناحی نخواهد بود بلکه دولت فراگیر ملی خواهد بود و تنها ملاک این دولت صداقت، پاک دستی و عقلانیت است.
دولت مسعود پزشکیان دولت فراگیر ملی خواهد بود
آفتاب‌‌نیوز :

«محمد جواد ظریف» عصر امروز چهارشنبه در جمع حامیان «مسعود پزشکیان» نامزد مرحله دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری که در مسجد روضه محمدیه، پایگاه انقلاب در استان یزد گردهم آمده‎ بودند، یزد را پایتخت اصلاحات و شهر شهید آیت الله صدوقی خواند و اظهار کرد: تمام تلاش ما برای حرکت در مسیر اسلام، آزادی و استقلال کشور است.

وی انتخابات جمعه آینده را انتخاباتی تاریخی خواند و گفت: در دور اول انتخابات، تعداد زیادی از مردم نشان دادند که خواستار تغییر هستند و جمعه آینده به تغییر رای خواهیم داد.

ظریف در بخشی از سخنانش ضمن درخواست از مردم برای از دست ندادن فرصت انتخابات روز جمعه، مردم ایران را مردمانی بزرگ خواند که در طول تاریخ در برابر متجاوزان ایستاده و شهید داده‌اند، ولی هیچ‌گاه ننگ اشغالگران را نپذیرفته‌اند.

وی این مردم را سزوار عشق ورزیدن خواند و گفت: باید به ملت ایران بالندگی داد نه این که آن‌ها را در قفس نگه داشت.

وزیر خارجه دولت روحانی مردم ایران را بزرگترین سرمایه این کشور خواند و گفت: باید این سرمایه را گسترش داد نه این که قیم برای آن‌ها تعیین کرد.

وی با عذرخواهی از کسانی که در روز جمعه گذشته به دلیل ناامیدی در پای صندوق‌های رای حاضر نشدند، گفت: ناامیدی بزرگترین دشمن ماست و ما روز جمعه امید خود را زنده خواهیم کرد.

ظریف گفت: اجازه نمی‌دهیم پول مردم در جیب کاسبان تحریم ریخته شود و بعد به مردم سبد معیشتی بدهند چرا که معتقدیم مردم ایران فقیر نیستند.

وی مردم ایران را مردمانی بخشنده خواند و گفت: ما در گذشته نخواهیم ماند بلکه به آینده خواهیم رفت، جمعه گذشته نگاه به گذشته، ولی جمعه آینده، نگاه به آینده است لذا اجازه نخواهیم داد گروهی آینده ما را به بهانه گذشته خراب کنند.

وی گفت: شهر میراث جهانی یزد را به قطب گردشگری تبدیل خواهیم کرد و ایران سرافراز را به جایگاه جهانی گردشگری خود بازخواهیم گرداند.

ظریف عنوان کرد: نباید اجازه بدهیم ایران را با تحریم‌ها دور بزنند بلکه باید ما تحریم‌ها را دور بزنیم.

وی با تاکید بر مشارکت حداکثری مردم در انتخابات روز جمعه، گفت: در این صورت می‌توانیم شنبه را جشن بگیریم و شعار «نه شرقی، نه غربی» را بار دیگر زنده کنیم.

وی مردم ایران را نه متهم بلکه مدعی دانست و گفت: اجازه ندهید به شما دروغ بگویند، اگر برجام کلاه گشادی بر سر مردم کشورمان بود پس چرا از آن خارج نشدند.

وزیر خارجه دولت روحانی گفت: باید کسانی که از پول بیت المال خرج انتخابات کرده‌اند را مجازات کرد چرا که قانون میثاق دولتمردان و ملت است و باید به آن عمل کرد.

وی همچنین چای دبش را حاصل تحریم خواند و گفت: به همین دلیل برخی در کشورمان همچنان عاشق تحریم هستند.

وی از مردم خواست تا اول وقت روز جمعه به پای صندوق رای بروند تا کاسبان تحریم را به خانه‌هایشان بفرستند.

وی با اشاره به برخی وعده‌های دکتر پزشکیان، افزود: مردم باید ناظر بر تعهدات رئیس جمهور منتخب خود باشند و با خلف وعده‌هایش برخورد کنند.

ظریف در پایان نیز تاکید کرد: دولت پزشکیان دولت جناحی نخواهد بود بلکه دولت فراگیر ملی خواهد بود و تنها ملاک این دولت صداقت، پاک دستی و عقلانیت است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین