کد خبر: ۹۱۸۸۲۳
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۴۰۳ - ۰۱:۵۷

کاهش نسبی قیمت نفت در روز مهم آمریکا

قیمت‌های نفت روز چهارشنبه پس از کاهش بیش از انتظار در ذخایر آمریکا اندکی افزایش یافت، اما کاهش معاملات در آستانه تعطیلات روز استقلال آمریکا و نگرانی‌ها پیرامون افزایش ذخایر جهانی، افزایش بیشتر در قیمت‌ها را محدود کرد. براساس گزارشی از رویترز، معاملات آتی نفت برنت روز چهارشنبه تا ساعت ۲۱:۲۰ دقیقه به وقت تهران با ۵ سنت افزایش به ۸۶.۲۹ دلار در هر بشکه رسید. معاملات آتی نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا نیز با ۱ سنت افزایش به ۸۲.۸۱ دلار رسید. اداره اطلاعات انرژی آمریکا (EIA) از برداشت ۱۲.۲ از ذخایر کشور در هفته گذشته خبر داد که بیش از انتظارات تحلیلگران رویترز مبنی بر برداشت ۶۸۰ هزار بشکه‌ای بود. خبر مرتبطقیمت نفت در بازار‌های آسیا اوج گرفت قیمت نفت در بازار‌های آسیا اوج گرفت اقتصادنیوز: قیمت نفت در اولین ساعات تجارت در آسیا در روز چهارشنبه افزایش یافته است. به گفته یک تحلیلگر نفت، صادرات قوی، کاهش جزئی در واردات و افزایش فعالیت پالایشگاه‌ها سبب شد تا برداشت از ذخایر نفتی آمریکا به بیش از ۱۲ میلیون بشکه افزایش یابد. تحلیلگران همچنین اعلام کردند که واکنش بازار تاحدی به دلیل کاهش حجم معاملات در آستانه روز استقلال آمریکا نیز بوده است. نظرسنجی رویترز روز سه شنبه نشان داد که تولید نفت اوپک برای دومین ماه متوالی در ژوئن افزایش یافته است که بر قیمت نفت فشار وارد می‌کند. افزایش عرضه نفت از سوی نیجریه و ایران، اما اثر کاهش‌های عرضه نفت از سوی دیگر اعضای اوپک پلاس را جبران کرده است. به گفته تحلیلگر بازار نفت، طبق گزارشات اوپک پلاس در ژوئن باوجود تعهدات مبنی بر کنترل سهمیه‌ها تا سه ماهه سوم سال، تولید خود را افزایش داده است، و نگرانی‌های پایدار درباره بهبود ضعیف در چین نیز سیگنال نزولی به قیمت‌ها ارسال کرده است. خبر مرتبطقیمت نفت در بازار‌های جهانی کاهشی شد/ طوفان بریل نفت را به تلاطم انداخت قیمت نفت در بازار‌های جهانی کاهشی شد/ طوفان بریل نفت را به تلاطم انداخت اقتصادنیوز: بهای طلای سیاه در معاملات امروز بازار انرژی روند نزولی داشت. گزارشات منتشر شده حاکی از اینکه فعالیت خدماتی در چین با کمترین سرعت در طول هشت ماه گذشته رشد کرده است و اعتماد به پایین‌ترین حد چهار سال اخیر رسیده است سیگنال کاهشی به قیمت‌ها داده است. رشد فعالیت کسب‌وکار‌ها در منطقه یورو نیز ماه گذشته به‌شدت کاهش یافته است. چین بزرگترین واردکننده نفت خام است و کاهش سرعت فعالیت اقتصادی این کشور می‌تواند به تقاضای نفت ضربه بزند.
کاهش نسبی قیمت نفت در روز مهم آمریکا
آفتاب‌‌نیوز :

قیمت‌های نفت روز چهارشنبه پس از کاهش بیش از انتظار در ذخایر آمریکا اندکی افزایش یافت، اما کاهش معاملات در آستانه تعطیلات روز استقلال آمریکا و نگرانی‌ها پیرامون افزایش ذخایر جهانی، افزایش بیشتر در قیمت‌ها را محدود کرد.

براساس گزارشی از رویترز، معاملات آتی نفت برنت روز چهارشنبه تا ساعت ۲۱:۲۰ دقیقه به وقت تهران با ۵ سنت افزایش به ۸۶.۲۹ دلار در هر بشکه رسید. معاملات آتی نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا نیز با ۱ سنت افزایش به ۸۲.۸۱ دلار رسید.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا (EIA) از برداشت ۱۲.۲ از ذخایر کشور در هفته گذشته خبر داد که بیش از انتظارات تحلیلگران رویترز مبنی بر برداشت ۶۸۰ هزار بشکه‌ای بود.

به گفته یک تحلیلگر نفت، صادرات قوی، کاهش جزئی در واردات و افزایش فعالیت پالایشگاه‌ها سبب شد تا برداشت از ذخایر نفتی آمریکا به بیش از ۱۲ میلیون بشکه افزایش یابد. تحلیلگران همچنین اعلام کردند که واکنش بازار تاحدی به دلیل کاهش حجم معاملات در آستانه روز استقلال آمریکا نیز بوده است.

نظرسنجی رویترز روز سه شنبه نشان داد که تولید نفت اوپک برای دومین ماه متوالی در ژوئن افزایش یافته است که بر قیمت نفت فشار وارد می‌کند. افزایش عرضه نفت از سوی نیجریه و ایران، اما اثر کاهش‌های عرضه نفت از سوی دیگر اعضای اوپک پلاس را جبران کرده است.

به گفته تحلیلگر بازار نفت، طبق گزارشات اوپک پلاس در ژوئن باوجود تعهدات مبنی بر کنترل سهمیه‌ها تا سه ماهه سوم سال، تولید خود را افزایش داده است، و نگرانی‌های پایدار درباره بهبود ضعیف در چین نیز سیگنال نزولی به قیمت‌ها ارسال کرده است.

گزارشات منتشر شده حاکی از اینکه فعالیت خدماتی در چین با کمترین سرعت در طول هشت ماه گذشته رشد کرده است و اعتماد به پایین‌ترین حد چهار سال اخیر رسیده است سیگنال کاهشی به قیمت‌ها داده است. رشد فعالیت کسب‌وکار‌ها در منطقه یورو نیز ماه گذشته به‌شدت کاهش یافته است.

چین بزرگترین واردکننده نفت خام است و کاهش سرعت فعالیت اقتصادی این کشور می‌تواند به تقاضای نفت ضربه بزند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین