کد خبر: ۹۱۸۸۸
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۴:۵۳

سارکوزی: آزادی شهروند فرانسوی اولویت اول ماست

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: دفتر نیکولا سارکوزی رییس‌جمهور فرانسه روز دوشنبه اعلام کرد، آزادی یک شهروند این کشور که در دادگاه انقلاب اسلامی تهران در حال محاکمه است، «اولویت اول» فرانسه است.

به گزارش سرویس بین الملل آفتاب، دفتر رییس‌جمهور فرانسه همچنین اظهار داشت: «سارکوزی تلاش‌های خود را برای حل و فصل سریع موضوع و آزادی وی [شهروند فرانسوی] افزایش داده است».

«کلوتید ریس» مدرس فرانسوی و نازک افشار کارمند سفارت فرانسه در تهران در میان کسانی قرار دارند که به اتهام شرکت در ناآرامی‌های پس از انتخابات ایران، در دادگاهی در تهران در حال محاکمه هستند.

این در حالی است که اخبار و تصاویر این شهروند فرانسوی که برای پاسخگویی به اتهامات خود در دادگاه انقلاب حاضر شده بود، به تیتر اصلی بسیاری از روزنامه‌های فرانسه در روز دوشنبه تبدیل شده است.

«برنارد کوشنر» وزیر امور خارجه فرانسه نیز در اظهاراتی مداخله‌جویانه محاکمات اخیر را «نمایشی» خواند و در مصاحبه با یک روزنامه فرانسوی مدعی شد: «طرح این موضوع که یک زن جوان 23 ساله فرانسوی بتواند منجر به تحریک اعتراضات میلیون‌ها نفر از مردم شود بیشتر به یک شوخی می‌ماند».

وی همچنین ادعا کرد: «همه این اتهامات بدون پایه و اساس هستند».

گفتنی است کشورهای اروپایی از ایران خواسته‌اند این شهروند فرانسوی و کارمندان سفارتخانه‌های فرانسه و بریتانیا در تهران آزاد شوند.

جمهوری اسلامی ایران با رد انتقادات کشورهای غربی در رابطه با محاکمات اخیر اعلام کرده است، با دخالت این کشورها در امور داخلی خود به شدت مخالف است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Azerbaijan
|
۲۰:۵۹ - ۱۳۸۸/۰۵/۱۹
0
0
من به عنوان یک ایرانی واقعا شرمنده ام.میدانید چرا ؟
برای اینکه پایه های مملکت ما با این رکورد 85 درصدی شرکت مردمدر انتخابات و با این به اصطلاح رای 63 درصدی[...] با چند عکس وایمیل این دختر بچه متزلزل شده .ما با این ثبات و عظمت دولت بقول [...] در سال 1392 یکی از 10 کشور تاثیر گذار دنیا خواهیم شد . ولی تاثیر گذار در چه زمینه ای ؟
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین