کد خبر: ۹۱۹۰۱
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۷:۰۶
در واکنش به انتقادات یک دیپلمات اسرائیلی

لیبرمن:‌ هرکس مخالف شهرک‌سازی است استعفا دهد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: وزیر خارجه اسرائیل از یک دیپلمات این کشور که نسبت به ادامه ساخت شهرک‌‌های یهودی‌نشین در کرانه باختری و بیت‌المقدس شرقی انتقاد کرده بود خواست که از سمت خود استعفا دهد.

به گزارش سرویس بین‌الملل آفتاب، «آویگدور لیبرمن» وزیر خارجه اسرائیل از سرکنسول این کشور در شهر بوستون آمریکا خواست که از سمت خود استعفا دهد.

پیش از این «ناداو تامیر» سرکنسول اسرائیل در بوستون در نامه‌ای به دولت «بنیامین نتانیاهو» که یک شبکه تلوزیونی اسرائیلی مفاد آن را فاش ساخت هشدار داده بود اصرار این کشور برای شهرک‌سازی در کرانه باختری و بیت‌المقدس شرقی «شکاف عمیقی» در روابط آمریکا و اسرائیل به وجود خواهد آورد.

در این نامه آمده است: «همواره بین دولت‌ها[ی آمریکا و اسرائیل] اختلافاتی بروز کرده است اما همیشه با یکدیگر همکاری داشته‌اند. اکنون این احساس در واشنگتن به وجود آمده است که اوباما باید با خیره‌سری‌های دولت‌های ایران، کره شمالی و اسرائیل مقابله کند».

سرکنسول اسرائیل پس از انتشار این نامه برای «مشورت» به کشورش فراخوانده شد.

با این حال، وزیر خارجه اسرائیل در نخستین واکنش عمومی نسبت به این نامه دراجلاسی با حضور سایر مقامات وزارت خارجه اسرائیل اظهار داشت: «اگر شخصی از سیاست‌های دولت راضی نیست و نمی‌تواند با آن‌ها کنار بیاید راهش انتقاد کردن و رسانه‌ای کردن موضوع نیست بلکه باید استعفا بدهد».

لیبرمن افزود: «با همه احترامی که به سرکنسول قائلم اما بیان مواضع سیاسی وظیفه او نیست».

گفتنی است از زمان روی کار آمدن دولت بنیامین نتانیاهو، اسرائیل به ساخت شهرک‌های یهودی‌نشین در مناطق مجادله‌برانگیز کرانه باختری و بیت‌المقدس شرقی مشغول شده است. دولت آمریکا و اتحادیه اروپا بارها از اسرائیل خواسته‌اند شهرک‌سازی را در این مناطق متوقف سازد. همچنین تشکیلات خودگردان فلسطین نیز اعلام کرده است تنها در صورت توقف شهرک‌سازی در این مناطق حاضر است به مذاکرات صلح بازگردد. با این حال دولت اسرائیل تا کنون از پذیرش این خواسته خودداری کرده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین