کد خبر: ۹۱۹۰۳۲
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۰

عصبانیت منصوری از نتایج نظرسنجی‌های رسمی چگونه کار دستش داد؟

به نظر می‌رسد منصوری از شدت عصبانیت فراموش کرده در نتایج اعلامی خود از نهاد اطلاعاتی مورد ادعا آرای احتمالی پزشکیان را با آمار ایسپا تغییر دهد و مشخص نیست چگونه نتایج ایسپا از نظر منصوری غیردقیق بوده که آرای پزشکیان را درست پیش‌بینی کرده و فقط در پیش‌بینی آرای جلیلی دچار خطا شده است!
عصبانیت منصوری از نتایج نظرسنجی‌های رسمی چگونه کار دستش داد؟
آفتاب‌‌نیوز :

در حالی که مرکز افکار سنجی ایسپا (وابسته به جهاد دانشگاهی) که زیر نظر دولت است در آخرین نظرسنجی خود پیروزی مسعود پزشکیان را به صراحت پیش بینی کرده است، محسن منصوری رئیس ستاد انتخاباتی جلیلی در توئیتی که واکنش عصبی به انتشار نظرسنجی این مرکز علمی است بدون ذکر منبع مدعی شده است که آرای جلیلی یک درصد بیشتر از پزشکیان است.

اگرچه معلوم نیست نهاد اطلاعاتی مدنظر منصوری کدام نهاد بوده، اما به نظر می‌رسد منصوری از شدت عصبانیت فراموش کرده در نتایج اعلامی خود از نهاد اطلاعاتی مورد ادعا آرای احتمالی پزشکیان را با آمار ایسپا تغییر دهد و مشخص نیست چگونه نتایج ایسپا از نظر منصوری غیردقیق بوده که آرای احتمالی پزشکیان را درست پیش‌بینی کرده و فقط در پیش‌بینی آرای جلیلی دچار خطا شده است!

وی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «در دور اول انتخابات، نتیجه‌ی اکثر نظرسنجی‌ها دقیق نبود! دقیق‌ترین پیش بینی، مربوط به یکی از دستگاه‌های اطلاعاتی بود که با برآورد خوبی، درصد مشارکت و آراء کاندیدا‌ها را تخمین زد. بر اساس اعلام آن دستگاه، هم اکنون در آمار مشارکت قطعی، آراء دکتر جلیلی ۵۰/۷ و دکتر پزشکیان، ۴۹/۳ درصد می‌باشد.»

بر اساس پیش‌بینی نظرسنجی مرکز افکارسنجی ایسپا از میزان مشارکت در دور دوم انتخابات و رای هر کاندیدا، مشارکت دور دوم ۴۵ درصد، آرا پزشکیان ۴۹.۵ و آرای جلیلی ۴۳.۹ پیش بینی شده بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین