کد خبر: ۹۱۹۰۸۵
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۴۰۳ - ۰۸:۱۷

نخست‌وزیر انگلیس شکست در انتخابات را پذیرفت

نخست‌وزیر انگلیس امروز (جمعه) پس از یک شب ناامیدکننده برای حزب حاکم محافظه‌کار در انتخابات پارلمانی، به شکست اعتراف کرد.
نخست‌وزیر انگلیس شکست در انتخابات را پذیرفت
آفتاب‌‌نیوز :

با پیروزی قاطع حزب کارگر انگلیس در انتخابات پارلمانی بریتانیا، کی‌یر استارمر در مسیر نخست‌وزیر این کشور اروپایی قرار گرفته است و نخست‌وزیری را از «ریشی سوناک» نخست‌وزیر محافظه‌کار تحویل خواهد گرفت.

سوناک با پذیرفتن شکست حزب محافظه‌کار انگلیس تأکید کرد که «من مسئولیت نتایج این انتخابات را برعهده می‌گیرم».

سوناک پس از کسب کرسی ریچموند و نورت‌هالرتون تصریح کرد: «حزب کارگر در این انتخابات پارلمانی پیروز شده است و ما شکست خوردیم».

وی ادامه داد که با رئیس حزب کارگر انگلیس تماس گرفته و به وی پیروزی در انتخابات پارلمانی را تبریک گفته است».

نخست‌وزیر انگلیس تصریح کرد: «من مسئولیت این شکست در انتخابات را برعهده می‌گیرم و برای آن‌چه که رخ داده، عذرخواهی می‌کنم. 

نخست‌وزیر انگلیس در خصوص واگذاری قدرت به حزب کارگر توضیح داد: «حزب کارگر در انتخابات پیروز شد و فرایند انتقال قدرت به حزب پیروز، بدون مشکل انجام خواهد شد».

استارمر قرار است امروز با پادشاه بریتانیا دیدار کند تا رسماً بعنوان نخست‌وزیر این کشور معرفی شود و در خصوص پیروزی خود در انتخابات گفت: «تغییر درست از همین‌جا شروع می‌شود، زیرا این دموکراسی، جامعه و آینده شما است. شما رأی داده‌اید. اکنون زمان آن رسیده ما این تغییر را به شما ارائه دهیم».

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین