کد خبر: ۹۱۹۱۲۶
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۳

نوبخت: مهم است چه کسی رئیس جمهور شود

سخنگوی دولت یازدهم پس از رای دادن در انتخابات ریاست جمهوری گفت: مشارکت بالای مردم به عنوان مولفه اساسی در افزایش قدرت ملی است.
نوبخت: مهم است چه کسی رئیس جمهور شود
آفتاب‌‌نیوز :

محمدباقر نوبخت صبح روز جمعه - ۱۵ تیر- با حضور در حسینیه جماران در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کرد و در جمع خبرنگاران گفت: در شرایط فعلی مهم است چه کسی رئیس جمهور شود، برادران عزیزی که به این مرحله رسیدند از شایستگی‌های لازم برخوردارند و ان‌شاالله کفایت آن را هم مردم تشخیص دهند.

سخنگوی دولت یازدهم افزود: به پرسش خبرنگاری مبنی بر اینکه وضعیت مشارکت مردم و دو دیدگاهی حاضر در انتخابات پاسخ داد: با توجه به گزارشاتی که از سراسر کشور موجود است مشارکت امروز تا اینجا خوب بوده است. مشارکت بالا به عنوان مولفه اساسی در افزایش قدرت ملی است.

نوبخت به ۶۰ درصد افرادی که در انتخابات دور اول شرکت نکردند توصیه کرد: قطعا باید از این حق استفاده کنیم، حتی اگر نظری متفاوت با ۴۰ درصد وجود دارد، از طریق افرادی که به این مرحله رسیدند، بتوانیم نظرمان را اعمال کنیم.

دور دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از ساعت ۸ صبح روز جمعه - ۱۵ تیر- در سراسر کشور آغاز شد.

انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری جمعه هفته گذشته - ۸ تیر ۱۴۰۳ - با رقابت میان مسعود پزشکیان، سعید جلیلی، محمدباقر قالیباف و مصطفی پورمحمدی برگزار شد، اما هیچ یک از نامزد‌ها نتوانستند حد نصاب لازم را به دست بیاورند. ۲۴ میلیون و ۵۳۵ هزار و ۱۸۵رای شمارش شد؛ مسعود پزشکیان با ۱۰ میلیون و ۴۱۵ هزار و۹۹۱ رای و سعید جلیلی با ۹ میلیون و ۴۷۳ هزار و ۲۹۸ رای به مرحله دوم راه یافتند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین