کد خبر: ۹۱۹۱۷۹
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۰

هشدار دستگاه قضایی کرمانشاه به مسوولان استان جهت سوگیری انتخاباتی

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمانشاه به مسوولان استان جهت دوری از هرگونه جانبداری افراطی و سوءاستفاده از موقعیت شغلی له یا علیه ۲ نامزد ریاست جمهوری هشدار داد و گفت: نظام جمهوری اسلامی اولین مدعی و مطالبه گر سلامت انتخابات است.
هشدار دستگاه قضایی کرمانشاه به مسوولان استان جهت سوگیری انتخاباتی
آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش روابط عمومی دادگستری کل استان کرمانشاه؛ «نیکزاد عباسی» در دومین نشست ستاد پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با حضور اعضای این ستاد در دادگستری کرمانشاه با اشاره به مصوبات ستاد مرکزی پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی، افزود: سوءاستفاده از امکانات دولتی و نهاد‌ها موضوعی است که لازم است نهاد‌های اطلاعاتی و امنیتی در این خصوص اهتمام ویژه داشته باشند و در صورت مشاهده سریعاً برخورد قانونی لازم صورت گیرد.

وی ضمن تأکید بر حضور پرشور مردم در انتخابات پیش رو افزود: نظام جمهوری اسلامی اولین مدعی و مطالبه گر سلامت انتخابات است و با توجه به شور انتخاباتی مردم در روز‌های اخیر و طرفداری از نامزد مورد نظرشان، به این نکته باید توجه شود که دو قطبی سازی جامعه کار اشتباهی است و این موضوع نباید باعث ایجاد اختلاف و تفرقه شود چرا که هر ۲ نامزد نهایی مورد تأیید شورای نگهبان هستند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمانشاه با اشاره به وظیفه دستگاه قضایی در صیانت از سلامت و امنیت انتخابات و هشدار جدی به مسوولان استان ادامه داد: اگر مسوولان بخش‌های مختلف از موقعیت خود در موضوع انتخابات سوء استفاده کنند به آن‌ها تذکرات لازم داده خواهد شد و در صورتی که رعایت نکنند بلافاصله پرونده قضایی تشکیل و مطابق قانون با آن‌ها برخورد می‌شود.

عباسی ضمن تذکر جدی به رؤسای ستاد نامزد‌ها در خصوص برخی مسائل تأکید کرد: مسوولان ستاد‌ها توجه داشته باشند از پیش بینی و اعلام نتایج قبل از اعلام مراجع رسمی خودداری کنند و پس از اعلام نتایج در روز شنبه که در آستانه شروع ماه محرم هستیم ضمن حفظ احترام این ایام از ایجاد کارناوال شادی و برگزاری جشن‌های خیابانی بپرهیزند.

در همین پیوند کریمی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمانشاه نیز در سخنانی از تدابیر ویژه امنیتی قبل و بعد از اعلام نتایج انتخابات خبر داد و تأکید کرد: با هتاکان، هنجارشکنان و اخلالگران امنیت روانی جامعه در هر سطح و مقامی قاطعانه برخورد می‌شود.

به گزارش ایرنا؛ رای گیری دور دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران امروز جمعه ۱۵ تیرماه ۱۴۰۳ همزمان با سراسر کشور در سطح شهرستان‌های ۱۴ گانه استان کرمانشاه آغاز شد.

در این دوره مانند دور اول انتخابات ریاست جمهوری هزار و ۶۷۰ شعبه اخذ رای برای جمع آوری آرای مردم شهر‌ها و روستا‌های استان کرمانشاه در نظر گرفته شده است.

بر پایه این گزارش از جمعیت حدود ۲ میلیون نفری استان کرمانشاه یک میلیون و ۶۴۱ هزار و ۴۲۳ نفر واجد شرایط رای دادن هستند که از این تعداد ۵۱۵ هزار و ۳۸۲ نفر در دوره اول شرکت کردند.

همچنین تعداد آرای صحیح ماخوذه در استان کرمانشاه ۴۸۸ هزار و ۴۲۷ رای و آرای باطله را ۲۶ هزار و ۹۵۵ رای بود که بر مشارکت ۳۱/۵۰ درصدی در این خطه غربی ایران دلالت دارد.

آرای دور اول نامزد‌های چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در استان کرمانشاه به ترتیب برای مسعود پزشکیان ۲۹۴ هزار و ۱۳۹ رای و برای سعید جلیلی ۱۱۳ هزار و ۲۸۷ رای بود.

این گزارش حاکیست مشارکت مردم شهرستان‌ها استان کرمانشاه به ترتیب سنقر۴۰/۵۰، کنگاور ۳۴ درصد، صحنه ۳۱/۷۲، هرسین ۳۴/۸۲، پاوه ۲۷/۷۹، جوانرود ۲۰/۹۲، روانسر ۲۰/۸۸؛ ثلاث باباجانی۲۶/۲۳، اسلام آبادغرب؛ ۳۳/۲۸، دالاهو ۲۷/۱۱، قصرشیرین ۳۱/۲۹، سرپل ذهاب ۳۱/۷۷، گیلانغرب ۵۰/۳۴، کرمانشاه ۲۹/۹۲ درصد و سر جمع استان ۳۱/۵۰ درصد بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین