کد خبر: ۹۱۹۲۴۶
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۰

تخلفات جزئی در انتخابات کرمانشاه

رییس هیات بازرسی انتخابات استان کرمانشاه گفت: تاکنون گزارش قابل ملاحظه‌ای از تخلفات انتخاباتی توسط بازرسان این هیات در شعب اخذ رأی دریافت نشده است.د.
تخلفات جزئی در انتخابات کرمانشاه
آفتاب‌‌نیوز :

«غلامرضا مرتضوی» عصر روز جمعه در جمع خبرنگاران مستقر در ستاد انتخابات با بیان اینکه ۱۷۰ بازرس نظارت بر روند برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در این استان را بر عهده دارند افزود: علاوه بر این ۴۷ بازرس ویژه نیز بر فعالیت بازرسان مستقر در شعب اخذ رأی نظارت دارند.

وی افزود: کنترل جریان انتخابات، رعایت قانون، سلامت و صیانت از آرای مردم استان مهمترین وظایف بازرسان است.

مرتضوی در ادامه بر اصل بی طرفی و رعایت قانون از سوی بازرسان تاکید کرد و گفت: در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری به ازای هر ۱۰ شعبه اخذ رای یک بازرس انجام وظیفه می‌کند.

رییس بازرسی انتخابات استان کرمانشاه یادآور شد: موارد تخلفاتی که تاکنون گزارش شده است جزئی بوده و عمدتا شامل تجمع در اطراف شعب اخذ رأی و نیز استفاده از شناسنامه دیگران بوده است که مورد رسیدگی قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه هیچگونه تخلفی در دور نخست انتخابات گزارش نشد افزود: رسیدگی به هرگونه تخلفی باید مستند و مصداقی باشد که قابل بررسی باشد.

مرتضوی با اشاره به افزایش مشارکت در دور دوم انتخابات در مقایسه با دور نخست از همه افراد واجد شرایط استان کرمانشاه برای حضوری حداکثری در پای صندوق‌های رای دعوت کرد.

به گزارش ایرنا؛ رای گیری دور دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران امروز جمعه ۱۵ تیرماه ۱۴۰۳ همزمان با سراسر کشور در سطح شهرستان‌های ۱۴ گانه استان کرمانشاه آغاز شد.

در این دوره مانند دور اول انتخابات ریاست جمهوری هزار و ۶۷۰ شعبه اخذ رای برای جمع آوری آرای مردم شهر‌ها و روستا‌های استان کرمانشاه در نظر گرفته شده است.

همچنین تعداد آرای صحیح ماخوذه در استان کرمانشاه ۴۸۸ هزار و ۴۲۷ رای و آرای باطله را ۲۶ هزار و ۹۵۵ رای بود که بر مشارکت ۳۱/۵۰ درصدی در این خطه غربی ایران دلالت دارد.

آرای دور اول نامزد‌های چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در استان کرمانشاه به ترتیب برای مسعود پزشکیان ۲۹۴ هزار و ۱۳۹ رای و برای سعید جلیلی ۱۱۳ هزار و ۲۸۷ رای بود.

این گزارش حاکیست مشارکت مردم شهرستان‌ها استان کرمانشاه به ترتیب سنقر۴۰/۵۰، کنگاور ۳۴ درصد، صحنه ۳۱/۷۲، هرسین ۳۴/۸۲، پاوه ۲۷/۷۹، جوانرود ۲۰/۹۲، روانسر ۲۰/۸۸؛ ثلاث باباجانی۲۶/۲۳، اسلام آبادغرب؛ ۳۳/۲۸، دالاهو ۲۷/۱۱، قصرشیرین ۳۱/۲۹، سرپل ذهاب ۳۱/۷۷، گیلانغرب ۵۰/۳۴، کرمانشاه ۲۹/۹۲ درصد و سر جمع استان ۳۱/۵۰ درصد بو

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین