کد خبر: ۹۱۹۲۸
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۳:۳۲

نامه 202 نماینده مجلس به احمدی‌نژاد درباره کابینه

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: 202 نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به رییس جمهور مطرح کردند: «همکاران شما در دولت باید ضمن احترام عملی به اسلام، ‌قانون اساسی و ولایت فقیه، توان و ظرفیت ایمانی، ‌انقلابی، ‌تجربه و تخصص کافی برای کمک به رییس جمهور در انجام ماموریت‌ها را داشته باشند».

به گزارش گروه سیاسی آفتاب، متن این نامه که توسط جاسم ساعدی عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی در صحن علنی امروز قرائت شد، به شرح ذیل است:

بسم ‌الله الرحمن الرحیم
جناب آقای دکتر محمود احمدی‌نژاد ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران
سلام علیکم؛


انتصاب جنابعالی با رای قاطع ملت بزرگ ایران برای دهمین دوره ریاست جمهوری و تنفیذ آن از سوی مقام معظم رهبری امانت عظیمی است که شما پاسداری از آن را با سوگند خود در مقابل قرآن کریم، ریاست محترم قوه قضاییه، ‌اعضای شورای نگهبان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی متعهد شدید.

شکر و سپاس در برابر این نعمت و توفیق انجام شایسته این مسوولیت بزرگترین افتخار در زندگی یک مسلمان متعهد و خدوم به اسلام است.

ما نمایندگان مجلس شورای اسلامی ضمن عرض تبریک مجدد خدمت شما،‌ آرزوی توفیق جنابعالی در انجام این ماموریت خطیر را از خداوند متعال مسالت می‌نماییم.

همکاران شما در دولت که به زودی معرفی خواهند شد بایستی ضمن التزام عملی به اسلام، ‌قانون اساسی و ولایت فقیه، توان و ظرفیت ایمانی، انقلابی، تجربه و تخصص کافی برای کمک به جنابعالی در انجام ماموریت‌ها را داشته باشند و برای ارتقای سطح کیفی و کمی اجرای برنامه‌های دراز مدت و میان مدت نظام جمهوری اسلامی ایران و وظایف روزمره و جاری تلاش نمایند، تنها در این صورت است که با توفیق حضرت باری‌تعالی می‌توانیم امیدوار باشیم که پس از پایان چهار سال، کارنامه افتخارآمیز عملکرد قوه مجریه مایه مباهات همه‌ ملت ایران، مقام معظم رهبری و مدیران کشور گردد و به عنوان مقطعی درخشان در تاریخ نظام جمهوری اسلامی ایران به ثبت برسد.

مجلس شورای اسلامی با الگو قرار دادن توصیه‌های مقام معظم رهبری بر این باور است که در صورت وجود شرایط فوق‌الذکر با وزرای معرفی شده حداکثر همکاری و تلاش را در رای اعتماد به آنها معمول دارد به صورتی که انشاءالله با اطمینان از سابقه ایمانی، انقلابی، تخصصی و تجربه آنها که شرایط اصلی کارآمدی یک مدیر در نظام جمهوری اسلامی است، از تمامی ظرفیت خود برای همکاری و حمایت از رییس جمهور محترم استفاده نماید.

بدیهی است که مجلس شورای اسلامی در بررسی لوایح تقدیمی دولت که با رعایت اسناد بالادستی از جمله سند چشم انداز بیست ساله، برنامه توسعه پنج ساله، سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی و دیگر سیاست‌های کلی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری تهیه شده باشد، مصمم است حداکثر دقت و همکاری در تصویب آنها را اعمال نماید.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین