کد خبر: ۹۱۹۳۴
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۴:۲۲
سخنگوی قوه قضاییه اعلام کرد

پرونده عاملان حوادث کوی دانشگاه در سازمان قضایی

تاج‌زاده و زیدآبادی قطعا در زندان هستند!
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: برخورد با ماموران متخلف و آسیب‌زنندگان به مردم و بازداشت‌شدگان در جریان حوادث بعد از انتخابات دهم به رغم آن که از هفته گذشته تاکنون بارها مورد تاکید و اصرار مقامات عالی‌رتبه، نمایندگان مجلس و نخبگان سیاسی کشورمان قرار گرفته اما هنوز هیچ اسم یا مشخصات و گزارش مستندی از چهره متعرضان به حقوق متهمین و اقدامات قضایی مرتبط با آن منتشر نشده است.

به گزارش آفتاب، علیرضا جمشیدی سخنگوی قوه قضاییه امروز در حالی جلسه تشریح اخبار قضایی این قوه در دوره ریاست هاشمی شاهرودی را با حضور خبرنگاران آغاز کرد که سوالات بسیاری در روزهای آینده پیش روی این دستگاه نسبت به پیگیری حوادث اخیر وجود دارد؛ اما وی همچنان رسیدگی‌ها را به آینده موکول کرد.

سخنگوی قوه قضاییه در جلسه این هفته در این زمینه تنها خبر داد که پرونده عاملان حوادث كوی دانشگاه در سازمان قضایی نیروهای مسلح تشكیل شده است.

او با طرح این موضوع که‌ «برخی خیال كردند در این مدت قوه قضاییه سكوت كرده و ماجرا را پیگیری نمی‌كند به همین دلیل نامه‌ها و اظهاراتی نوشته و بیان كردند» تصریح کرد:«حدود چهار هزار نفر در مدت كوتاهی بازداشت شدند. حدود سه هزار و 700 نفر از این بازداشتی‌ها با تلاش شبانه‌روزی قضات به سرعت آزاد شدند و با این حجم فعالیت به سرعت تعیین تكلیف صورت گرفت».

جمشیدی گفت: «با تاكیدات رییس قوه قضاییه پیگیری در این مورد شروع شد و كمیته‌ سه نفره متشكل از آقایان دری نجف‌آبادی، رییسی و پورمحمدی تشكیل شد و تشكیل این كمیته قبل از تشكیل كمیته‌های دیگر بود. آنان از تمام بازداشتگاه‌ها به ویژه اوین ملاقات كرده و اظهار گلایه‌ای در مدتی كه آنان در اوین بودند به این هیات نكرده بودند. ضمنا جلسات متعددی را این هیات با مقامات امنیتی و اطلاعاتی داشته و بازدیدی را از بازداشتگاه كهریزك داشتند. در نهایت بعد از این گزارش دستور قاطع رییس قوه‌ قضاییه صادر شد و هم مقام معظم رهبری وهم رییس قوه قضاییه دستور دادند كه با جدیت این قضیه پیگیری شود».

سخنگوی قوه قضاییه با بیان این که برای عاملان این ماجرا دستور تشكیل پرونده در سازمان قضایی نیروهای مسلح داده شده افزود:«مقامات نیز باید در این رابطه همكاری كنند تا عاملان اصلی شناسایی شوند. جلسات طولانی این هیات و نمایندگان آن با رییس قوه قضاییه داشتند كه یكی از دغدغه‌های رییس قوه قضاییه رعایت حقوق زندانیان بود. در مورد عاملان كوی دانشگاه پرونده‌ای در سازمان قضایی نیروهای مسلح تشكیل شده و در این روزها با رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح صحبت كردم و درخواستم از رییس دانشگاه و وزارت علوم این است كه به عنوان شكات و یا كسانی كه می‌توانند همكاری بیش‌تری داشته باشند در این زمینه همكاری كنند».

او همچنین در پاسخ به سوالی راجع به وضعیت مبهم تاج‌زاده و زیدآبادی در بازداشت اعلام کرد که «این دو نفر نیز قطعا در زندان نگهداری می‌شوند».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین