کد خبر: ۹۱۹۶۴۰
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۸
تبلیغات

هوش مصنوعی در لپ تاپ و کیس های قدرتمند MSI

براساس گزارش Pc mag، برند بزرگ MSI در نمایشگاه Computex 2024 مجموعه‌ای از لپ‌تاپ‌ها و کیس‌های جدید خود را که از پردازنده‌های AMD Ryzen 9 و Intel Core i9 در آنها استفاده می‌شد معرفی کرد که هوش مصنوعی بسیار پیشرفت‌ای در آنها قرار گرفته است. در این کامپیوترها قابلیت‌های بسیار پیشرفته‌ای‌ هوش مصنوعی مانند Windows Copilot قرار گرفته است. همه این لپ‌تاپ‌ها و کیس‌ها در دسته‌بندی‌های مختلفی مانند گیمینگ، اداری و … به طور کامل از هوش مصنوعی استفاده می‌کنند. 
هوش مصنوعی در لپ تاپ و کیس های قدرتمند MSI
آفتاب‌‌نیوز :

هوش مصنوعی در سال‌های اخیر و بخصوص امسال، تبدیل به موضوعی بسیار داغ شده. از رو بسیاری از افراد نسبت به آن علاقمند شدند که در نهایت باعث شد تا شرکت‌ها از این فناوری نوظهور و نوآورانه برای پیشبرد اهداف تجاری و محصولات خود استفاده کنند. فعالان حوزه پزشکی و سلامت، صنعت، آموزش و بسیاری از حوزه‌های دیگر از مزایای هوش مصنوعی به نفع خود استفاده می‌کنند. یکی از مهمترین صنایعی که با هوش مصنوعی عجین شده است، IT است. 

یکی از برندهای پیشرو در این زمینه MSI است. این برند بزرگ همیشه جزو برترین‌های تولید قطعات کامپیوتر، کیس و لپ‌تاپ بوده که این‌بار با هوش مصنوعی وارد بازار شد.

کاربرد هوش مصنوعی در لپ تاپ‌های MSI

این شرکت برای اهداف بسیار مختلفی از هوش مصنوعی در لپ‌تاپ‌های خود استفاده می‌کرده که در ادامه به آن می‌پردازیم.

  • بهبود عملکرد و کارایی
    • بهینه‌سازی تولید محتوا و یادگیری ماشین
    • صداهای باکیفیت‌تر و حذف نویز محیط
    • بهبود کیفیت تصاویر و وضوح آنها
  • سیستم خنک کننده هوشمند
  • امنیت و حفاظت از اطلاعات
  • بهینه‌سازی عملکرد بازی

بهبود عملکرد و کارایی

یکی از مهمترین کاربردهای هوش مصنوعی در این لپ‌تاپ‌ها بالا بردن عملکرد و کارایی آن است که با استفاده از الگوریتم‌های ماشین لرنینگ، سعی می‌کند تا به طور خودکار با کاربرش آشنا شده و بر اساس الگوهای بدست آمده عملکرد بهتری داشته باشد. برای اینکار این شرکت از موارد زیر استفاده می‌کند:

MSI Center AI: یک هوش مصنوعی جامعی است که با آن می‌توانید وظایف مختلفی مانند بازی، تولید محتوا و … را داشته باشید.

AI Noise Cancellation: این هوش مصنوعی به راحتی می‌تواند برای تولید محتوا استفاده شود. چرا که صداهای محیط‌های شلوغ و نویز صدا را به طور کامل حذف کرده و صدایی شفاف به شما خروجی می‌دهد.

AI Image Enhancement: این هوش مصنوعی بسیار معروف کیفیت و رزولوشن عکس‌ها را به شدت افزایش داده و قابلیت‌های گرافیکی بسیار متعددی را در اختیار شما قرار می‌دهد تا بدون داشتن دانش فنی، کیفیت آنها را بالا ببرید.

سیستم خنک کننده هوشمند

یکی دیگر از ویژگی‌های برجسته که فقط در لپ تاپ msi فعلا یافت می‌شود، سیستم هوشمند خنک‌کننده است. این هوش مصنوعی با استفاده از حسگرهای بسیار متعددی که دارد، داده‌ها را پردازش کرده و دمای قطعات مختلف را به صورت مجزا پایش کند و در صورت نیاز سرعت فن‌های مختلف را کم و زیاد کند تا در نهایت کیس و لپ‌تاپ شما در محدوده ایمن دما قرار بگیرد. این کار شرکت باعث شده تا عمر دستگاه بشدت افزایش پیدا کند.

هوش مصنوعی در لپ تاپ و کیس های قدرتمند MSI

امنیت و حفاظت از اطلاعات

یکی از مهمترین چالش‌های کاربران دنیا، امنیت اطلاعات است. این شرکت بر اساس الگوریتم‌های بسیار پیشرفته هوش مصنوعی در حوزه امنیت و حفاظت از اطلاعات، جلوی هرگونه نفوذ را گرفته و رفتارهای مشکوک را فورا شناسایی می‌کند. این لپ‌تاپ‌ها و کیس‌ها به لطف هوش مصنوعی حملات و خطرات را در همان مراحل اولیه ورود شناسایی و بن می‌کنند.

این هوش مصنوعی از ابزارهایی مانند شناسایی چهره، اثر انگشت و الگوریتم‌های تحلیل رفتار کاربر استفاده می‌کند.

بهینه‌سازی عملکرد بازی با هوش مصنوعی MSI

از آنجایی که این شرکت یکی از برترین تولیدکنندگان کیس‌های گیمینگ جهان است، سعی کرده از هوش مصنوعی در بهینه‌سازی گیمینگ هم استفاده کند. 

با استفاده از الگوریتم‌های ماشین‌ لرنینگ که قبل‌تر درباره آن صحبت کردیم، کیس‌ MSI می‌توانند به طور خودکار تنظیمات گرافیکی و پردازشی بازی‌ها را بر اساس سخت‌افزار و نیازهای کاربر و بازی تنظیم کنند. بدین ترتیب شما دیگر نیازی نیست برای بازی کردن تنظیمات خاصی را انجام دهید. 

کاهش مصرف باتری و برق

یکی از ویژگی‌های بسیار خوب کامپیوترهای این شرکت استفاده از هوش مصنوعی برای کاهش مصرف برق و بهینه کردن باتری است. این سیستم با تحلیل الگوهای مصرف انرژی، می‌تواند به طور خودکار تنظیمات مصرف برق را بهینه‌سازی کند. بدین ترتیب مصرف برق کاهش پیدا کرده و عمر دستگاه نیز افزایش پیدا می‌کند.

عیب‌یابی خودکار

هوش مصنوعی MSI می‌تواند بر اساس الگوریتم‌های بسیار پیشرفته‌ای که دارد، تمام مشکلات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری را شناسایی کرده و برای آنها راه‌حل‌های خوبی را ارائه کند. بدین ترتیب کاربران قادر خواهند بود بدون نیاز به پشتیبانی، مشکل را پیدا و حل کنند.

آینده هوش مصنوعی در محصولات MSI

این شرکت با توجه به روندی که پیش گرفته و به سرعت وارد بحث‌های عملی استفاده از هوش مصنوعی شده، در آینده این انتظار از آن می‌رود تا از الگوریتم‌های بسیار پیشرفته‌تری مانند دیپ لرنینگ، ان ال پی و سایر تکنیک‌های مدرن هوش مصنوعی استفاده کند.

هوش مصنوعی در لپ تاپ و کیس های قدرتمند MSI

ادغام هوش مصنوعی با اینترنت اشیاء

یکی دیگر از زمینه‌های مورد توجه MSI در آینده، ادغام کردن هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء است که چند وقتی بسیار مورد توجه همگان قرار گرفته است. بدین ترتیب لپ‌تاپ‌ها و کامپیوترهای شخصی می‌توانند با سایر دستگاه‌ها و سنسورهای محیط تعامل بهتری برقرار کرده و در نهایت تجربه کاربری بسیار خوبی را ایجاد کنند که هنوز نظیر آن را در جایی ندیدیم.

نکات پایانی

هوش مصنوعی یکی از فناوری‌های بسیار نوین امروز ما است که با پیشرفت‌های بسیار سریعی ک داشته کم‌کم جای خود را در زندگی ما باز کرده است. اولین شرکتی که به صورت جدی از هوش مصنوعی برای تجربه کاربری بهتر و کارایی بالاتر از آن استفاده کرد، MSI بود که برای اولین بار در نمایشگاه Computex 202 از آن رونمایی کرد. لپ‌تاپ‌ها و کیس‌هایی که همگی از قابلیت‌های خوب هوش مصنوعی برای کارایی بهتر و راحتی کاربر استفاده کرده بودند. در آینده انتظار می‌رود تا هوش مصنوعی بتواند بیشتر بتواند بسیاری از کارهای روتین در لپ‌تاپ‌ها و کامپیوترها را به صورت خودکار انجام داده و بهترین نتیجه ممکن را برای کاربران بوجود بیاورد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین